Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Kommentarerna tolkar jag som att de som skriver så enbart har läst om uppståndelsen, utan att ha hört/sett Erlandsson uttrycka orden.
Whiskas - om katten själv får välja... 
Jag kan faktiskt hålla med om det han säger, men samtidigt tycker jag det är jävligt roligt precis som de flesta andra.
De andra politikernas kommentarer som tas upp är ju bara barnsliga, Eskil är ju helt på rätt spår och det krävs ju ett enormt mod att ställa sig och säga något sånt där i riksdagen dessutom.
Sen kanske hans slutsatser är fel, men rent teoretiskt så håller ju den inställningen att djurskyddslagen räcker till redan som den är för att stoppa folk som skadar djur med tidelag.
Problemet är att det inte fungerar i praktiken då det blir omöjligt att bevisa eller att komma på någon som plågar djuren.
Vissa vill då ha totalt förbud mot tidelag för att på så sätt kunna stämpla allt som är i närheten av tidelag som brott så att man kan döma på mycket lättare grund och på så sätt avskräcka från det klara djurplågeriet som det ibland innebär.
...och där tycker Eskil att det blir svårt med gränsdragningar, och han har helt rätt i det.