2019-03-08, 23:03
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk33
Om det här är ett beteende som dykt upp "plötsligt" bör han nog skickas till läkare för undersökning. Demens, stroke, etc, ja, ni vet. Har han inte gjort såhär innan 2016 verkar det rätt knepigt att börja med riksdagsledamöter, och dessutom nykter.

Mer troligt har väl sådana här tendenser funnits hos honom i många år. Han är så gammal att det kanske (för honom) känns som rätt normalt beteende, att klappa pigan på rumpan lite då och då liksom. Hans mentala ålder torde vara kring 100, eftersom han är lantis och ligger några decennier efter i utveckling. OBS, jag är själv lantis.

Hade han varit svår på flaskan hade det nog gått att skylla på drängfylla och tillhörande brist på konsekvenstänk (tänk Anders Borg osv), med efterföljande pudling, men här verkar han alltså ha varit nykter som sagt vilket gör det hela än underligare. EE verkar helt sakna normala spärrar. Tafsa på högt uppsatta arbetskamrater, under bjudningar, helt galet. Eller så tycker han att det är spännande.

Ni som undrar över hans eventuella brist på charm, alltså, han är väl inte den snutfagraste och det inser han såklart också, men det finns andra värden i livet som kvinnor kan tilltalas av: makt och position, självförtroende, vältalighet (om man klarar potatisarna i munnen), humor och humör, pengar, ja ni vet. Att han är skriven hos sin mamma är väl f.ö helt logiskt, det är det många bönder som tagit över gården efter far sin som är.

Nåja, hoppas att hans fru och barn har det bra, och att inget värre dyker upp ur bagaget - däremot borde det väl dyka upp mer kan man tro.

Nu tar du i från fotsulorna. Och det får du givetvis göra.

Att som Anders Borg hänga ut kuken och sen skrika obsceniteter till till de på festen hörande damerna och herrarna är ungefär tusen gånger värre än att ta en en dam på låret. Försök förstå skillnaden.

Men som jag tror så klarar Eskil detta. Han åker hem till sin gård, och är nog glad att slippa Stockholm och C-partiet. Mest glad är han nog att slippa Annie.

Visst är det särdeles obehagligt att bli så uthängd som han blivit. Men jag tror inte att han tar livet av sig. Som en annan politiker gjorde efter att ha blivit uthängd i media.

Ni glömmer Ove Rainer, som avslutade sitt liv efter avslöjande av ett skattefusk. Ungefär i höjd med Monas Toblerone-affär m.m.
Senast redigerad av zurfarn 2019-03-08 kl. 23:06.
Citera
2019-03-08, 23:19
Bannlyst
Vad har du för belägg att Ove Reiner begick självmord? Det är ett ganska gravt påstående.

Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Nu tar du i från fotsulorna. Och det får du givetvis göra.

Att som Anders Borg hänga ut kuken och sen skrika obsceniteter till till de på festen hörande damerna och herrarna är ungefär tusen gånger värre än att ta en en dam på låret. Försök förstå skillnaden.

Men som jag tror så klarar Eskil detta. Han åker hem till sin gård, och är nog glad att slippa Stockholm och C-partiet. Mest glad är han nog att slippa Annie.

Visst är det särdeles obehagligt att bli så uthängd som han blivit. Men jag tror inte att han tar livet av sig. Som en annan politiker gjorde efter att ha blivit uthängd i media.

Ni glömmer Ove Rainer, som avslutade sitt liv efter avslöjande av ett skattefusk. Ungefär i höjd med Monas Toblerone-affär m.m.
Senast redigerad av Trumpetludd 2019-03-08 kl. 23:21.
Citera
2019-03-08, 23:29
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpetludd
Citat:
Vad har du för belägg att Ove Reiner begick självmord? Det är ett ganska gravt påstående.

Ove Rainers död hade inget med skattehistorien att göra. Han dog fem år efter det och var då VD för Svensk Bilprovning.

---

Erlandsssons hand på låret är naturligtvis inget man ska syssla med. Att, som ena moderatkvinnan, relatera till att en hand på låret i samma mening som våldtäkt visar dock att det blivit ett fullständigt galet klimat i Sverige [och då pratar jg inte om den skolkande Thunbergs agenda].

De allvarliga händelserna bagatelliseras medan mindre ofredande förstoras upp.
Citera
2019-03-08, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Hela grejen är nog orkestrerad av Moderaterna för att misskreditera Centerpartiet för att dom splittrade Alliansen och Eskil Erlandsson är bara en bricka i detta fulspel men detta friskriver dock inte honom för det han är beskylld för.

Tror mer det handlar om att Annie Lööf och hennes falang rensar ut i partiet. Eskil Erlandsson var ju inte ens högt upp på vallistan utan kom in med personkryss. Dessutom har C rensat bort t ex Stefan Hanna i Uppsala som var en stark intern kritiker till Januari överenskommelsen.
Citera
2019-03-08, 23:36
Medlem
Läst att han är ganska välväxt
Citera
2019-03-08, 23:51
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ove Rainers död hade inget med skattehistorien att göra. Han dog fem år efter det och var då VD för Svensk Bilprovning.

---

Erlandsssons hand på låret är naturligtvis inget man ska syssla med. Att, som ena moderatkvinnan, relatera till att en hand på låret i samma mening som våldtäkt visar dock att det blivit ett fullständigt galet klimat i Sverige [och då pratar jg inte om den skolkande Thunbergs agenda].

De allvarliga händelserna bagatelliseras medan mindre ofredande förstoras upp.

Första stycket: jag kan ha fel, men ska kolla. Har jag fel viker jag mig i den frågan.

Andra stycket: apropå det galna klimatet så är jag helt enig med dig. En hand på ett lår....
Citera
2019-03-09, 14:20
Medlem
BorgeHs avatar
Har aldrig varit en av Eskils beundrare, tycker att han verkat ganska tölpig hela tiden. Men denna historia verkar vara lite för bra...

Mina invändningar är varför sa inte kvinnorna till direkt? Det här är ju inte stackars unga praktikanter likt de Clinton satte på i Vita huset eller unga kvinnor på TV som Timell körde fingret i. Nej, vi pratar om moderat-kärringar, erfarna politiker som inte annars tvekar om att öppna käften i tid och otid. Varför skulle de låta Eskil tafsa? Nej, det tror jag inte på. Och varför kommer det upp till ytan nu, ett fall efter tre år?

Historien passar lägligt in nu. Det verkar vara, som många här antyder, att centern vill rensa ut lite bonn-läppar från sitt parti. Det rödhåriga miffot vill bara ha med vind-flöjlar som följer hennes virriga politik. Att moderater är sura är förståeligt, centern sänkte ju deras möjlighet att styra Sverige. Det kommer de inte att glömma i första taget. Så det hela verkar vara en win-win för både centern och moderaterna.

Att Eskil är en typ tror jag alla är överens om. Men att svina ner hans rykte och eftermäle med detta, att han skulle lagt handen på låret på moderat-kärringar saknar alla proportioner. Med de konsekvenser detta fått förväntar man sig att han hade slitit av kärringarna trosorna och taget dem på middagsbordet. Eller åtminstone gjort en riktig propeller med Riksdagens längsta schnabel, som skulle gjort Anders Borg avundsjuk!
Citera
2019-03-09, 14:46
Medlem
Från säker källa vet jag att Erlandsson tafsat
på kvinnor under bordet sen länge tillbaka..så inget hittepå från M kvinnorna eller nån strategi av nåt slag.

Förvånad att han klarat sig så länge, men förr i tiden fick kvinnor inom affärsvärlden, arbetsplatser och politiken stå ut bara, sexuella trakasserier hörde till vardagen, men tack vare metoo börjar det förändras
Citera
2019-03-09, 22:28
Medlem
zurfarns avatar
Helt OffT.: jag drog upp Ove Rainer tidigare. Kanske ett dåligt exempel, men jag var faktiskt en vuxen person redan då. Och kunde dra egna slutsatser. Och fick stöd av en del efter vad som framfördes i media på den tiden. Men vi skiter i det nu.

OnT.: Eskil är nog starkare, hoppas jag. Men att bli så jävla bränd för lite tafsande är oförlåtligt. Han har fru, kanske barn, och släkt och vänner.

Men jag tror att hans omgivning stöttar, hoppas det i alla fall.

Men nu är det ju uppenbart att både C och L ägnar sig åt diverse Stasi-utrensningar. Inte många förstår varför, men med stor sannolikhet är de båda partierna borta vid nästa val.
Citera
2019-03-10, 14:28
Medlem
Han har en 19 år yngre fru som han hittade i riksdagskansliet när han blev minister. 3 barn och gård utanför Ljungby. Skulle vart på möte i Alvesta i torsdags men uteblev utan att meddela sig. Verkligheten har kommit ifatt, leken är över och han har varnats och C. De har enligt Smålandsposten försökt att få bort honom inför valet men han mobiliserade sina gamla vänner att kryssa in honom. Han har svikit hela sitt parti, sin fru, sina barn och sina väljare i Småland. Som vi konstaterade i Småland igår så har han förstört allt. Såna gubbar ska hållas kort, han har kommit långt från hembygden och inte fattat hur man beter sig. Bodde innan hemma hos någon av sina föräldrar, gick på Segerstad i Reftele och enligt mina bekanta då var han en "mammas gosse" så kan det gå när man inte har skaffat sig bättre vanor.
Citera
2019-03-11, 03:01
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:

Nej, partiet har avlövat Eskil bit för bit. Man petade Eskil från riksdagslistan för 1½ år sedan ffa.

I skiftet nov-dec förra året ombads Eskil att avgå som riksdagsledamot av partiets gruppledare Anders W Jonsson. Eskil valde att sitta kvar. Eskil har med andra ord klamrat sig fast vid Stockholm, trots att han blivit allt mindre välkommen.

Du snackar riktigt mycket skit. Ove Rainer dog i cancer. Långt efter skatteaffären, efter att han skrivit en bok om det, efter att han varit generaldirektör sista året. Långt före Toblerone.
Senast redigerad av Schlesien 2019-03-11 kl. 03:34.
Citera
2019-03-11, 08:39
Medlem
Man undrar stilla om drevet mot Eskil Erlandsson ett resultat av moralpanik eller enbart kopplat till en allmänt uppfattad obekväm politisk tillhörighet? Centern har ju fått skulden för att Alliansen splittrades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in