2017-07-03, 08:03
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Tidelags Eskil får frågan i media idag varför han plockar ut pension trots att han ändå är höginkomsttagare och därmed inte lever som han lärde ut under sin tid i alliansregeringen.
Ur Aftonbladet:
"Men Alliansregeringen som du ingick i var ju emot att man skulle leva på bidrag, sänkte a-kassan och sjukersättningen – tycker du inte, Eskil, att det här lite grann strider mot den filosofin?"

Tidelags-Eskil svarar:
– Det är som sagt de förutsättningar som gäller för den typ av befattning som jag har innehaft.
Citera
2017-07-28, 00:39
Medlem
KIFs avatar
Helvete vad ful han är.
Citera
2017-07-28, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIF
Helvete vad ful han är.
Fast att du kollar lite extra och bryr dig kan väl bara betyda att du är nästan lika ful?
Citera
2017-07-28, 11:32
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valaam
Fast att du kollar lite extra och bryr dig kan väl bara betyda att du är nästan lika ful?

Även den mest objektive centerpartist måste erkänna att Eskil tillhör inte de vackras skara. Om jag är uppriktig så skulle jag med hans utseende inte delta i grisjakter med mutmisstänkta företag.

http://www.smp.se/vaxjo/eskil-erland...en-pa-lyxresa/

För de som inte vet så är det vildsvinet som hänger till vänster på bilden, mannen med kort svinborst till höger är Eskil Erlandsson.
Citera
2017-11-01, 18:22
Medlem
KIFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valaam

Vågar nästan dementera dina påståenden helt och hållet!
Citera
2017-11-09, 13:22
Avstängd
Petad från Smålandslistan, förmodligen pga #MeToo vibbar

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6818081
Citera
2017-11-09, 22:00
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan

Enligt nomineringskommiten för Centerpartiet i Växjö vill man se en föryngring. Därför ska Eskil Erlandsson ersättas av Kommunalrådet Pert Schöldberg som är 54 år.´

Schöldberg är alltså 4 år yngre än Eskil Erlandsson. Föryngring?
Citera
2017-11-10, 07:32
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan

Är det suggorna hemma på gården som skvallrat på Eskil #Meetoo
Citera
2017-11-10, 10:00
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Hehe

Han lär ju ha en elefantdrule och sådana brukar peka ut riktningen så att säga. Jag kan tro att han vädrar den ganska ofta, inte bara i djurstallarna...
Citera
2017-11-10, 20:33
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:

Nja. Eskil håller ju sig numera till kvinnor från Stockholmsaristokratin. Så jag tror faktiskt det är sprickor inom partiet som gör att han petas. Efterträdaren Per Schöldberg är inte så intresserad av jordbruk och sånt. Lantisar blir ju bara färre och ger inte så många röster.
Citera
2017-11-10, 20:38
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Nja. Eskil håller ju sig numera till kvinnor från Stockholmsaristokratin. Så jag tror faktiskt det är sprickor inom partiet som gör att han petas. Efterträdaren Per Schöldberg är inte så intresserad av jordbruk och sånt. Lantisar blir ju bara färre och ger inte så många röster.
Nja Eskil åker hem till gården i Ljungby mest varje helg och då är det buisness as usual.
Citera
2017-11-10, 20:53
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Nja Eskil åker hem till gården i Ljungby mest varje helg och då är det buisness as usual.

Ok. Då förstår jag varför han petats från riksdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in