Andra fel som det blir fler och fler av, oavsett media, r att P anvnds som en univerisell preposition.
T ex "p" mobilen/lsplattan nr det SKALL VARA "i"!!!!! Nsta r substitutionen av rkneordet "en" fr pronomet "ett" t ex "ett" sexpack l nr det SKALL VARA "en" sexpack l!
My bad, missade att TS konstaterade att h*n sg det p varje sida, i varje tidning.
Men nr du ser dessa (enstaka) fel, blir ven du irriterad eller tar du det med en klackspark? Jag blir som sagt ganska frustrerad, utan att egentligen veta varfr.
Faktafel, subjektivt presenterade nyheter och oprofessionellt sprk str mig n en enstaka typo.
Detta beror ju p att datorn har funnits fr lnge inom den svenska skolan. Dagens barn lr sig inte lsa och skriva eftersom dom bara rttstavar i Microsoft Word om det blir ett litet fel (av samma orsak blir svenska ungdomar smre i matte eftersom minirknaren erstter all form av utrkningar). Nr dessa barn ska ut i arbetslivet hamnar dom hos Metro eller Aftonbladet och hver ur sig felstavad dynga.
Svenska skolan blder, lt oss skra ned p lrarkren och ta in lite fler flyktingar.
Ass helt jvla rligt det finns minst ett fel p varje sida i varje fucking tidning. Fan vad jag fr spel p det, det frstr hela min dag. De har ju jvla analfabeter som jobbar dr??
Finns det ngon mer som str sig p det?
Du glmde stor bokstav i brjan p rubriken. ven punkt.
"Ass" stavas "allts". Man kan ven ppeka att du br ha ett kommatecken, mjligtvis punkt eller utropstecken efter "rligt". Kasta inte sten i glashus..
Du glmde stor bokstav i brjan p rubriken. ven punkt.
"Ass" stavas "allts". Man kan ven ppeka att du br ha ett kommatecken, mjligtvis punkt eller utropstecken efter "rligt". Kasta inte sten i glashus..
ja men det r inte s att jag skriver en artikel i ngon tidning, jag skriver faktiskt p flashback
Elin Andersson Khler, 19, r frkrossad. Sedan i somras har hon ftt flera sms och skadestndskrav frn ett fretag som pstr att hon porrsurfat p en hemsida utan att vara medlem och drmed brutit mot copywrightlagen.
Elin Andersson Khler, 19, r frkrossad. Sedan i somras har hon ftt flera sms och skadestndskrav frn ett fretag som pstr att hon porrsurfat p en hemsida utan att vara medlem och drmed brutit mot copywrightlagen.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!