• 1
  • 2
2012-04-12, 11:01
Medlem
e och r svrbemstrat fr somliga, gissningsvis stockholmstalande som verkompenserar fr sitt dialektala e-bruk.

Som roligt exempel ges "ovderhftig" dr ovederhftig avsgs. Ingen slump d det anvndes p tv stllen.
Citera
2012-04-12, 11:39
Medlem
Chris100s avatar
Andra fel som det blir fler och fler av, oavsett media, r att P anvnds som en univerisell preposition.
T ex "p" mobilen/lsplattan nr det SKALL VARA "i"!!!!! Nsta r substitutionen av rkneordet "en" fr pronomet "ett" t ex "ett" sexpack l nr det SKALL VARA "en" sexpack l!
Citera
2012-04-12, 12:13
Medlem
kqrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spreztozc
My bad, missade att TS konstaterade att h*n sg det p varje sida, i varje tidning.
Men nr du ser dessa (enstaka) fel, blir ven du irriterad eller tar du det med en klackspark? Jag blir som sagt ganska frustrerad, utan att egentligen veta varfr.
Faktafel, subjektivt presenterade nyheter och oprofessionellt sprk str mig n en enstaka typo.
Citera
2012-04-12, 15:47
Medlem
Teleskopbatongs avatar
Detta beror ju p att datorn har funnits fr lnge inom den svenska skolan. Dagens barn lr sig inte lsa och skriva eftersom dom bara rttstavar i Microsoft Word om det blir ett litet fel (av samma orsak blir svenska ungdomar smre i matte eftersom minirknaren erstter all form av utrkningar). Nr dessa barn ska ut i arbetslivet hamnar dom hos Metro eller Aftonbladet och hver ur sig felstavad dynga.

Svenska skolan blder, lt oss skra ned p lrarkren och ta in lite fler flyktingar.
Citera
2012-04-12, 21:48
Medlem
kqrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleskopbatong
(av samma orsak blir svenska ungdomar smre i matte eftersom minirknaren erstter all form av utrkningar).
Sen r ju frgan om matematik verkligen r samma sak som utrkning...
Citera
2012-04-13, 22:52
Medlem
Totorox0rzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .emelie.
Ass helt jvla rligt det finns minst ett fel p varje sida i varje fucking tidning. Fan vad jag fr spel p det, det frstr hela min dag. De har ju jvla analfabeter som jobbar dr??
Finns det ngon mer som str sig p det?

Du glmde stor bokstav i brjan p rubriken. ven punkt.
"Ass" stavas "allts". Man kan ven ppeka att du br ha ett kommatecken, mjligtvis punkt eller utropstecken efter "rligt". Kasta inte sten i glashus..
Citera
2012-04-13, 23:59
Medlem
.emelie.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totorox0rz
Du glmde stor bokstav i brjan p rubriken. ven punkt.
"Ass" stavas "allts". Man kan ven ppeka att du br ha ett kommatecken, mjligtvis punkt eller utropstecken efter "rligt". Kasta inte sten i glashus..

ja men det r inte s att jag skriver en artikel i ngon tidning, jag skriver faktiskt p flashback
Citera
2013-01-01, 22:50
Medlem
Det hr var ju ett helt fantastiskt exempel:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ar...88381481237582

Elin Andersson Khler, 19, r frkrossad. Sedan i somras har hon ftt flera sms och skadestndskrav frn ett fretag som pstr att hon porrsurfat p en hemsida utan att vara medlem och drmed brutit mot copywrightlagen.
Citera
2013-01-01, 22:52
Medlem
HerrPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Det hr var ju ett helt fantastiskt exempel:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ar...88381481237582

Elin Andersson Khler, 19, r frkrossad. Sedan i somras har hon ftt flera sms och skadestndskrav frn ett fretag som pstr att hon porrsurfat p en hemsida utan att vara medlem och drmed brutit mot copywrightlagen.

Kan det ha ngot med brderna Wright att gra?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in