• 1
  • 2
2012-04-12, 00:07
Medlem
Nu tar jag det allvetande Flashback till hjälp för nu orkar jag inte gå omkring och undra längre!

Är säker på att det finns hundratals liknande trådar, men jag hoppas på lite råd ändå.
Det är så att jag inte har mycket erfarenhet av mer seriösa kärleksrelationer. Inga rättare sagt. Killar har sällan visat intresse och jag blir så bly kring de som jag gillar...

Hur som, en kille i min umgängeskrets började skriva väldigt mycket till mig efter en gemensam fest vi var på. Först med olika ursäkter som "kom ihåg det här" eller "kommer du på det där?". Jag trodde först att okej, han vill väl vara snäll och lära känna en ny vän. Sen blev det mer och mer och jag blev mest irriterad, jag trodde ju att han fortfarande var tillsammans med sin flickvän. För en månad sen, då det här pågått i kanske två, tre veckor, fick jag reda på att de gjort slut för länge sen och då började saker falla på plats...

Sen dess skriver han mer eller mindre varje dag, ibland bara för att höra hur det är, ibland med någon mer eller mindre relevant ursäkt. Vi träffades på en fest för några veckor sen och han skulle allmänt sitta mycket nära, prata, röra min axel osv. Samma sak dagen efter. En gång bjöd han hem mig till sig, men jag kunde inte just då. Men han sa inget mer än så och säger aldrig något när vi väl träffas på riktigt. Annars så chattar vi i princip varje dag, det är nästan alltid han som tar kontakten. Men inget mer än så händer.

Jag trodde verkligen att han var intresserad, men något som en person sa om att vissa sänder ut fel signaler, så har jag börjat undra... Nu ska vi träffas på en fest i helgen efter att inte ha setts på flera veckor och jag börjar bli nervös... Jag vet inte, vad tror ni?
Citera
2012-04-12, 00:21
Medlem
scarlots avatar
Fråga inte oss, fråga honom
Citera
2012-04-12, 00:22
Medlem
rootswallers avatar
Ni har inte haft fysisk kontakt i form av kysseri, sex etc. antar jag? För mig verkar det som om han är väldigt intresserad men mycket blyg. Speciellt då han verkar vara väldigt kontaktsökande, men inte alls då ni ses öga mot öga. Är du själv intresserad tycker jag du ska försöka vara lite fysiskt kontaktsökande på den uppkommande fest du talar om. Kanske behöver han lite bekräftelse för att våga gå vidare, sån var iaf jag förr...
Citera
2012-04-12, 00:22
Medlem
låter som om du e bara en rebound tjej för honom
Citera
2012-04-12, 00:56
Medlem
Han låter väl lite som mig innan jag insåg att man inte kan gå hela livet utan ett "nej". Jag kan fortfarande vara ganska kontaktsökande via text, men när det kommer till verkliga livet så är jag ganska blyg av mig.

Men det du kan göra är väl att fråga när du träffar honom.
Att säga till en kille att du vill lära känna honom bättre och att du kanske vill ha något mer än bara vänskap lär ju knappast göra honom något annat än glad.

Bättre ett "Nej" än att leva i ovisshet
Citera
2012-04-12, 01:08
Medlem
BallsofSteels avatar
Okej tjejen...

Ursäkta, men är det verkligen SÅ svårt att bara fråga snubben rakt ut vad han vill? Är du inte "that into him" så ska det väll inte spela någon som helst roll? Är väll bättre att ta reda på fakta innan du börjar få fuzzy feelings för snubben i fråga för att du målar upp någon slags romans mellan er som kanske inte ens finns..
Citera
2012-04-12, 01:11
Medlem
KloBengans avatar
Han är intresserad, utan tvekan. Om man vill "lära känna en ny vän" bombar man dom inte med kontakt dagligen.
Citera
2012-04-12, 01:13
Medlem
8080s avatar
Ja för helvete, det är han.
Citera
2012-04-12, 01:30
Medlem
Tycker det verkar som han är intresserad. Eftersom han gav en invit till dig men du inte kunde så tycker jag bollen ligger på din planhalva. Om du är intresserad så ge honom en invit. Annars kanske han tror att du inte är intresserad.

Go for it!
Citera
2012-04-12, 01:31
Medlem
AnusSeekers avatar
Klart som fan att att han vill doppa kuken i dig. Spela svårfångad men inte för mycket bara, lite lagom. Och det är nog bäst att ni bara umgås och har trevligt på festen...ingenting tas seriöst med en massa alkohol inblandat.
Citera
2012-04-12, 07:16
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KloBengan
Han är intresserad, utan tvekan. Om man vill "lära känna en ny vän" bombar man dom inte med kontakt dagligen.

^This. Han verkar dock lika blyg som dig så det kommer gå smått segt men i slutändan kommer det nog att hända något
Citera
2012-04-12, 11:38
Medlem
javeliners avatar
Jag skulle tolka det som att han är intresserad.

Du får la fråga honom. Ring/Skicka ett meddelande på facebook eller nåt "Gillar du mig?"

Det värsta som kan hända är att du får ett nej, men då vet du ju?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in