• 1
  • 2
2012-04-11, 10:14
Medlem
läste detta verkar ju helt sjukt fängelset ska ju va ett straff inte ett hottell speciellt när man tar fleras liv själv tycker jag han borde få en cell på ett rum och en kvadrat meter

http://www.expressen.se/nyheter/brei...l-i-fangelset/
Citera
2012-04-11, 10:27
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Jaha där ser man. Vissa har det bra. Frågan är ju bara VARFÖR?
Citera
2012-04-11, 10:27
Medlem
SeMeNoMores avatar
Men vad vill du diskutera? Är detta en nyhet? Vet inte alla om detta? Tror du allvarligt på något Expressen skriver?
Citera
2012-04-11, 10:28
Medlem
Von.Larssons avatar
"Innan vansinnesdåden i Oslo och på Utøya förra sommaren tog Breivik anabola steroider. Nu när han inte har tillgång till dopingpreparat längre har hans lust att styrketräna försvunnit, uppger danska tidningen Ekstrabladet"

Jag kan inte se lyxen alls. Förmodligen så lagar inte denne kock mat åt enbart Breivik utan åt massa andra fångar. Vart ska de annars få maten ifrån?

Vad är det som är lyx i din mening? Du måste leva ett väldigt fattigt liv om du anser det där lyx..
Citera
2012-04-11, 10:35
Bannlyst
Sätt han i en cell med säng och toa. Sen kanske han ångrar sig. Just nu pysslar dom om den lilla grisen bara. Men det är klart varför ska Breivik må dåligt
Citera
2012-04-11, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Von.Larsson
"Innan vansinnesdåden i Oslo och på Utøya förra sommaren tog Breivik anabola steroider. Nu när han inte har tillgång till dopingpreparat längre har hans lust att styrketräna försvunnit, uppger danska tidningen Ekstrabladet"

Jag kan inte se lyxen alls. Förmodligen så lagar inte denne kock mat åt enbart Breivik utan åt massa andra fångar. Vart ska de annars få maten ifrån?

Vad är det som är lyx i din mening? Du måste leva ett väldigt fattigt liv om du anser det där lyx..
tre rum på vardera sex kvadratmeter. Ett sovrum med toalett, ett arbetsrum och ett rum för träning med ribbstol, yogamatta och löpband.

är inte detta lyx för en massmördare? när man tagit någons liv tycker inte jag att man ska få leva så bra i ett fängelse

nej jag lever ej ett fattigt liv men jag tycker han borde göra det som tagit flertals människors liv han är inte värd mer än en cell och bröd och vatten varför ska han få god mat eget gym o skit när han tar folks liv utan den rätten
Senast redigerad av gummidildo 2012-04-11 kl. 10:51.
Citera
2012-04-11, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Men vad vill du diskutera? Är detta en nyhet? Vet inte alla om detta? Tror du allvarligt på något Expressen skriver?
nej jag vet inte äns vem snubben e är han känd eller ?

ja dom skriver ju inte direkt lögner då hade ju ingen köpt deras tidning =konkurs
Citera
2012-04-11, 10:56
Medlem
Von.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gummidildo
tre rum på vardera sex kvadratmeter. Ett sovrum med toalett, ett arbetsrum och ett rum för träning med ribbstol, yogamatta och löpband.

är inte detta lyx för en massmördare? när man tagit någons liv tycker inte jag att man ska få leva så bra i ett fängelse

nej jag lever ej ett fattigt liv men jag tycker han borde göra det som tagit flertals människors liv han är inte värd mer än en cell och bröd och vatten varför ska han få god mat eget gym o skit när han tar folks liv utan den rätten

Nja lyx och lyx. Visst, de kunde väl ta bort hans lilla gym. Men överlag så tror jag inte gymmet spelar roll då han inte uppskattar det. Lyx skulle vara att ge han aktiviteter som han får ut njutning av. Ta bord tangentbordet på datorn t.ex så han inte kan skriva.

Leva bra? Sitta i ett rum, allt du kan göra är att läsa eller skriva, jogga eller ligga på en mattsatan. I en vecka kan man ha det bra, men sedan är det knappast att ha det bra nånstans.
Citera
2012-04-11, 10:57
Medlem
Ducken11s avatar
Citat:

Ja, det är lyx. Men det är petitesser i sammanhanget då hela åtalet i enbart första instansen, dvs tingsrätten kommer kosta en bra bit över 100 miljoner norska kronor under loppet av de 10 veckor som ärendet kommer att ta, sen kan man räkna med ytterligare flera 100 miljoner norska kronor om en av parterna överklagar resultatet, vilket kommer hända.

Snacka om att politikerna och rättsväsendet spottar skattebetalarna i ansiktet, samtidigt som det är dessa punkter som breivik bland annat yttrat kritik emot, detta rättfärdigar ju bara några av hans åsikter...

Han har med säkerhet redan kostat de norska samhället över miljard belopp i norska kronor, pengar som skulle kunna användas till att göra nytta istället. De råder ingen tvivel om att han är skyldig, så det är ren jävla idioti att inte sätta en kula i pannan på honom direkt och spara alla utgifter.
Senast redigerad av Ducken11 2012-04-11 kl. 11:01.
Citera
2012-04-11, 11:05
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
nej jag vet inte äns vem snubben e är han känd eller ?

Han är numera världskänd, fast i negativ mening efter terrordåden i Norge 22/7 2011. Väldigt många personer vet nu vem han är, och de flesta avskyr honom.

Även om han får 3 st små rum, så tror jag knappast att han lever lyxliv i fängelset. Bland annat lever han rätt isolerat. Det skulle ta knäcken på många människor.Eftersom han inte får träffa andra i fängelset, så får man se till att han har saker i sin cell istället.
Citera
2012-04-11, 11:06
Medlem
Phal-o-Fuchs avatar
Det är kanske inte lyx på ett sätt men det är för lyxigt för en sån människa.
Ett litet rum med säng och toa som någon sa, ge honom EN bok och det ska vara en bok som knappt intresserar honom, ingen radio, inga filmer, ingen data... vill han meditera.. visst, gör det på stengolvet mellan säng och toa (skulle egentligen vilja plocka bort toaringen för honom med)
Sen kan vi snacka om maten han skulle fått... jag TROR att den är minst lika fin som den mat vi alla äter, ge honom mat i sämmre klass än den dom får på ålderdomshem....
Citera
2012-04-11, 11:08
Medlem
EvilGuys avatar
Gissningsvis handlar det om att han 1) måste hållas isolerad och 2) måste hållas under övervakning dygnet runt. Alla fångar har rätt till motion t.ex.

Dessutom är det ju inte prat om någon lyx - det är endast ett sätt för Aftonbladet/Expressen att få läsare. Han sitter inte precis i jacuzzin hela dagarna och dricker Krug..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in