Har vart med om detta också. Senaste gången var ca en vecka sedan. Satt i min ensamhet vid datorn och kände hur det började svida på mitt högra knä. Brydde mig inte så mycket om det, men efter ytterligare fem minuter, började det svida extremt mycket. Jag drog upp byxbenet för att kolla vad satan det var som sved. Till min förvåning hade jag tre stycken rivmärken som var ca en decimeter långa var (dessa satt inte bredvid varandra, utan var dragna åt olika håll).
Detta har även hänt vid andra tillfällen och på andra ställen. Ryggen och magen är dom vanligaste platserna.
Ser ut som om du skurit dig själv.
Sömnskärare. Gå till en läkare om du är seriös med detta.
Tycker armen ser helskum ut. Framförallt de långa märkena.
rivmärken som blir "svullna" och väldigt röda/irriterade och svider/kliar tyder på att det är något främmande som kommit in under hudens övre lager. Är allergisk mot katter och har blivit riven av katter ett antal gånger. Rivmärkena ser ut precis sådär och kliar och har sig något alldeles fasansfullt. Kan hända att du är överkänslig mot något och på nåt sätt när du kliar dig så kommer det känsliga ämnet in under huden, eller när du "skaver" dig mot något. I alla fall så tyder karaktären på rivmärkena på bilden att det är något som inflammerar/irriterar din hud. Så ser det oftast inte ut om man bara kliar sig själv. Kan även hända att även om man inte är överkänslig mot något när ett främmande "objekt" alltså en främmande organism t ex bakterie eller smuts kommer in under huden, att det ser ut på det där viset. du borde gå till en läkare och be att få göra ett sånt allergi- stickprov(som jag inte kan namnet på) för å se om du visar överkänslighet mot något speciellt.
Shit har vart med om samma sak är ja det händer till och från, antingen vaknar jag dagen efter då och upptäcker det eller så typ känner jag hur det svider till typ man kanske är ute och går eller något och sen har jag rivmärken. Ibland har det vart på konstiga ställen typ ifrån mitten på bröstvårtan draget runt till andra sidan ryggen, jag har svårt att tänka att jag kunde riva mig själv på så vis. Detta har pågått under många år har inte kommit fram till något direkt bara funderat typ på vad det kan vara. Det som är konstigt är liksom är att jag har inget vasst i sängen och inga långa naglar och det har skett på sådana ställen där jag inte riktigt skulle nå i form av heldragen linje. Visst kan man klia sig på natten lite men tror fan inte så djupt på ett drag satt säga för alla dragen är liksom djupa. Alltid undrat vad det berott på.
Har också varit med om det här ett antal gånger. Ganska ofta i duschen, att det svider till på benen, vaderna oftast, och så ser man ett par/tre tunna rivmärken, helt färska.
Senast i natt var jag med om detta, tittade på TV i sängen, helt plötsligt sved det till på vänster vad, lyfter täcket och ser två korta, tunna rivmärken med ca en cm mellanrum, helt färska. Inte djupa, men svider ganska mycket. Det svider fortfarande idag och dom är alldeles röda.
Senast redigerad av 2mas 2015-03-18 kl. 17:48.
Nu var det några år sen... Men jag vaknade med tre långa rivmärken på ryggen flera gånger. Jag kom inte åt ryggen på de ställen som rivmärken var på. Bodde ensam så ingen annan kunde gjort något.
Jag har också varit med om det tidigare, vaknat med rivmärken eller rispor men då ska tilläggas att jag brukade klippa tånaglarna i sängen (äckligt jag vet) hittade de avklippta naglarna där. Nu mer klipper jag dom i badrummet efter jag har duschat eller badat, vaknar jag med rivmärken nu mer så är det för att min katt ligger å mjölktrampar på mig när jag sover.
Ja, detta har man varit med om, att man har långa rivmärken då man vaknar. Flera decimeter långa kan dom vara. Har varit med om att nån undrade hur jag fått dem, jag svarade vet inte, och personen blev förvånad att jag inte kunde veta. Känns som att i perioder händer detta ofta men i andra perioder mer sällan. Det var inte sjukt länge sedan det hände sist., fast då bara en gång. Hände på benet sist.
Men att det händer i vaket tillstånd för vissa låter ju ännu konstigare.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!