• 1
  • 2
2012-04-11, 03:02
Medlem
Hej..
27år gammal, vaknat med konstiga kliniska rivärken på helt random ställen över kroppen lite då ock då (har gjort detta så länge jag kan minnas) . Har under hela mitt liv som sagt kunnat minnas dessa märken som kan uppstå mitt i natten precis som självaste dagen när jag sitter o lirar spel vid min dator. (Ni som har vart /är med om detta försstår vad jag menar antar jag från vad jag läst).

Hur som haver, jag undrar nu vad andra människor med samma symtom hat kommit fram till för svar, pma! vad som, vill bara veta.. inga INGA svar är löjliga..

Så här ser dom ut iaf: (detta hade jag efter idag på dagen när jag satt vid datorn: http://www.facebook.com/media/set/ed...471.651300040/

funkar inte länken, pma så får du bild/bilder
Citera
2012-04-11, 03:08
Medlem
DelGriffiths avatar
Lägg upp bilden på TinyPic, ImageShack eller liknande för Facebook har inte alla.

Kan också få rivmärken då och då men jag ser det inte som konstigt.
I sömnen kan man lätt klia sig och sitter man mer eller mindre frånvarande framför spel kan man också klia sig utan att märka det. Brukar även få det av databordet då det har skarpa kanter.
Citera
2012-04-11, 03:14
Medlem
Zelogaths avatar
Som DelGriffith säger så kan man klia sig eller riva sig utan att man tänker på det, har ofta skurit mig på vassa saker t.o.m utan att ha märkt av det.
Huden går sönder ganska lätt

Själv har jag haft något som sett ut som två bitmärken på handen, det var lite roligare

Tror inte att du behöver vara orolig TS!
Btw så fungerar inte länken, även fast jag har Facebook.
Citera
2012-04-11, 03:39
Medlem
knarkspritarns avatar
rivmärken är sällan gjorda av en själv, det är ofta övernaturliga krafter som ligger bakom, dom gillar handleder och lår väldigt mycket.
Citera
2012-04-11, 10:53
Medlem
nosferatuzens avatar
Låter rätt intressant faktiskt.

Du kanske ska köra lite paranormal activity stil och filma dig själv under några nätter, så kan du se ifall det är du som går i sömnen och river dig själv eller ifall nånting annat/annan verkligen skär i dig!
Citera
2012-04-11, 11:27
Medlem
Här är bilden: http://imageshack.us/photo/my-images/844/img0115vd.jpg/

Har provat sovit med handskar etc, biter på naglarna dessutom så har inte kunnat åstakomma dessa märken själv när jag försökt.
Citera
2012-04-11, 12:32
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doeds

Har provat sovit med handskar etc, biter på naglarna dessutom så har inte kunnat åstakomma dessa märken själv när jag försökt.

Kolla om det sitter någon skarp nagelbit på något finger. Jag tror faktiskt du har kliat dig och att det har suttit en liten nagelflis på något finger. Det känns också som att man kanske kan klia sig lite väl hårt på utsidan av armarna i sömnen, speciellt på underarmen precis nedanför armvecket där. Tänk dig själv att det börjar klia som fan där helt plötsligt, klart man tar i lite!

Jag är en inbiten foliehattsinnehavare som tror på en massa saker som man inte "får" tro på idag, men jag tror ändå inte man får några skrapmärken av häxor och onda andar och allt som nu kan tänkas besöka en om nätterna. Nä, mina 50 ören är att det är skrapmärken.
Citera
2012-04-11, 12:32
Medlem
nosferatuzens avatar
Citat:

Men jävlar vilka rivmärken!!!!

Min första tanke är att du kanske borde gå till en läkare? Sen förstår jag ju att det finns nog ingen sjukdom som skulle ge dig riv märken..

Så du kan alltså sitta o lira spel på dagen och så river någonting dig så att det blir sådär??
Citera
2012-04-11, 12:40
Medlem
Precis, dom kan uppkomma när som helst.. Måste tillägga med att jag aldrig direkt trott på spöken eller andra väsen men nu börjar man ju fundera.
Citera
2012-04-11, 12:57
Medlem
nosferatuzens avatar
Citat:
Precis, dom kan uppkomma när som helst.. Måste tillägga med att jag aldrig direkt trott på spöken eller andra väsen men nu börjar man ju fundera.

Men när du får det, känner du då att någonting river dig tills det är klart? Eller tittar du helt plötsligt på armen och ser massor av riv märken?
Citera
2012-04-11, 13:01
Medlem
Draksvanss avatar
Ett spöke med klor helt enkelt. Det är min teori.
Citera
2012-04-11, 19:23
Moderator
pbos avatar
Var inte rivmärken ett tecken på att man blivit tiden av natan förr?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in