2013-07-02, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turkbygge
Kommer nog låta som ett logitech-system ungefär, sen e ju frågan om du gillar logitech eller inte.

Det är lite svårt att svara på då jag aldrig haft ett eller något ljudsystem öht. men jag är inte så kräsen så det blir säkert bra!
Citera
2013-07-05, 00:35
Medlem
Brukspartiets avatar
Ska köpa en boombox då smartphone högtalare av olika slag är skit och
vill ha en stereo med skivor men gärna (inte måste) uttag jag kan koppla mobilen i.
Ska bara användas troligen en gång för uppkommande festival.

Någon som har förslag eller säljer?
Citera
2013-07-05, 11:19
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Ska köpa en soundbar till tvn och är i valet och kvalet vilken jag ska välja. Jag har två alternativ och det är samma tillverkare. Skulle uppskatta ifall någon kunnig kan ge mig tips på vilken som är det bästa alternativet. Priset är inte avgörande utan jag vill få en duglig produkt som levererar ett ok ljud när man ska se på film eller spela Spotify.

Samsung HW-F550:

http://www.elgiganten.se/product/lju...r-hwf550-svart

Samsung HW-F751

Denna är mest tilltalande, gillar designen, men är den verkligen så mycket bättre?

http://www.samsung.com/hk_en/consume...W-F751/ZK-spec

Tacksam för hjälp.
Citera
2013-07-11, 02:03
Medlem
Tips på spelhörlurar med mikrofon.

Tjena!

Så jag har tröttnat på att mikrofonen på tiamat 7.1 brusar så fort jag använder skype, ventrilo eller teamspeak. Letar nu ett par hörlurar med bra ljud och mikrofon. Märke spelar absolut ingen roll och kan röra mig mellan 1000 kronor och under. Enda kravet är att den ej ska behöva ett ljudkort annat än det som sitter på mobo.
Citera
2013-07-17, 19:11
Medlem
BuddhaBasses avatar
Bra jävla högtalare till mina stationära TV och PC ?

Fick en fet lön denna månad och har länge funderat på att skaffa mig ett hemmasystem, så nu jävlar! Är långt ifrån ett tekniskt geni, men söker mig ett trådlåst surround system om detta finns. Har ni några tips eller rekommendationer i min favör?
Tack på förhand
Citera
2013-07-17, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BuddhaBasse
Fick en fet lön denna månad och har länge funderat på att skaffa mig ett hemmasystem, så nu jävlar! Är långt ifrån ett tekniskt geni, men söker mig ett trådlåst surround system om detta finns. Har ni några tips eller rekommendationer i min favör?
Tack på förhand

Biltema har schyssta prisvärda system
Citera
2013-07-17, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cerinda
HahahahaahahahhahahahahhHhhaha!!,! Jag förmodar att det var ett skämt?

Ta en titt på hifi-klubben eller liknande.
Citera
2013-07-17, 19:26
Medlem
BuddhaBasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cerinda
Må din nya vända på FB leva kort
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
HahahahaahahahhahahahahhHhhaha!!,! Jag förmodar att det var ett skämt?

Ta en titt på hifi-klubben eller liknande.
Liknande? Kikar in där på stunds!
Citera
2013-07-17, 19:34
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuddhaBasse
Tack på förhand
Trådlös surround sa du,köp tex sonos soundbar med tillhörande trådlös sub och bakhögtalare,kostar dock en del.
Citera
2013-07-19, 15:43
Medlem
Tjena! En enorm ljud nybörjare här som skulle vilja ha lite ljud i sin nya lya

Tänkte köpa mina första riktiga och egna högtalare och jag tror jag hittade något jag gillar:
http://cdon.se/hemelektronik/proson_...piano-22984167
alt:
http://cdon.se/hemelektronik/proson_...k_oak-22984163
har dock inte en aning om vad man ska tänka på vid köpet av receiver el. dylik... Så nu vänder jag mig till fb och undrar om någon kan tipsa mig om någon bra receiver som passar någon av dessa högtalare alternativt om vad man ska tänka på när man införskaffar en receiver som passar någon av dessa högtalare

Vad jag har/är ute efter:
- Bra receiver som passar någon av dessa högtalare
- Vilken av dessa högtalare skulle ni rekommendera till en nybörjare
- Bra ljud och en bättre bas
- Kommer använda den främst till film/fest
- Kommer användas främst i en 2:a men någon gång per år i en större fest lokal
- Jag är nybörjare så utgå ifrån att jag kan minimalt om högtalare/receiver
- Jag har inte så mycket pengar i madrassen så helst inte för dyrt

Tack på förhand
Senast redigerad av AlienCat 2013-07-19 kl. 15:47.
Citera
2013-07-22, 14:38
Medlem
Aberaths avatar
Köpte mig nyss en ny 60" 3D Smart TV och känner även behovet av att fixa ett okej ljud till.

Nu råkar det vara så att när det kommer till ljud så har jag verkligen ingen koll alls. jag har inget behov av ett surroundljud utan att ha 2 högtalare med bas/subwoofer eller vad man nu vill ha skulle fungera galant för mig.

Prisklass, helst inte över 3000. Kan sträcka mig till 4000 om det är något jag riktigt fastnar för.

Jag har kollat runt en del själv men jag förstår mig i ärlighetens namn inte på det mesta.
Citera
2013-07-22, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aberath
Köpte mig nyss en ny 60" 3D Smart TV och känner även behovet av att fixa ett okej ljud till.

Nu råkar det vara så att när det kommer till ljud så har jag verkligen ingen koll alls. jag har inget behov av ett surroundljud utan att ha 2 högtalare med bas/subwoofer eller vad man nu vill ha skulle fungera galant för mig.

Prisklass, helst inte över 3000. Kan sträcka mig till 4000 om det är något jag riktigt fastnar för.

Jag har kollat runt en del själv men jag förstår mig i ärlighetens namn inte på det mesta.

Med den budgeten skulle jag definitivt spana in begagnatmarknaden på t.ex blocket. Högtalare blir inte omoderna efter 5 år som annan elektronik utan ett ljudsystem som var skitbra för >5 år sedan är fortfarande skitbra.

Glöm de tradionella elektronikmärkena som logitech, samsung, lg osv och spana istället in riktiga ljudmärken som dali, klipsch, kef, xtz, bowers & wilkins osv.

Ljud är verkligen en djungel, lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in