• 1
  • 2
2012-04-09, 19:24
Medlem
I morse när jag vaknade så hade jag den där trådiga vita massan i munnen som brukar uppstå utan något speciellt mönster. Det har ungefär samma färg som fradgan man får när man tagit i på träning, men den är mera trådig och slemmig. Det låter skitäckligt, men det är smaklöst och luktlöst och absolut inte någonting som besvärar mig mer än att jag undrar vad det kan vara. Idag så satt det fast på insidan av kinden och det verkade nästan som att det var dött skinn som jag kunde plocka bort utan att det kändes och det fanns även lite under tungan. Jag har det inte speciellt ofta, utan runt 1-2 ggr/månad.

Innan ni börjar skämta om nattliga besök och spermaattacker så kan jag meddela att jag upplever det hela även de gånger jag sover ensam i min lägenhet
Citera
2012-04-09, 19:38
Medlem
.emelie.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Explosivediarrhea
I morse när jag vaknade så hade jag den där trådiga vita massan i munnen som brukar uppstå utan något speciellt mönster. Det har ungefär samma färg som fradgan man får när man tagit i på träning, men den är mera trådig och slemmig. Det låter skitäckligt, men det är smaklöst och luktlöst och absolut inte någonting som besvärar mig mer än att jag undrar vad det kan vara. Idag så satt det fast på insidan av kinden och det verkade nästan som att det var dött skinn som jag kunde plocka bort utan att det kändes och det fanns även lite under tungan. Jag har det inte speciellt ofta, utan runt 1-2 ggr/månad.

Innan ni börjar skämta om nattliga besök och spermaattacker så kan jag meddela att jag upplever det hela även de gånger jag sover ensam i min lägenhet

Jag tror det kan vara från efter man borstat tänderna, jag brukar oxå få sånt efter man borstat tänderna och inte äter eller dricker på ett tag
Citera
2012-04-09, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .emelie.
Jag tror det kan vara från efter man borstat tänderna, jag brukar oxå få sånt efter man borstat tänderna och inte äter eller dricker på ett tag

Men borde det inte dyka uppoftare då? Jag borstar ju varje kväll, men det uppstår inte alls så ofta som det i så fall borde. Jagfunderar på om det kan ha något med mjölk att göra då man alltid får ett visst slemlager i halsen efter att man druckit det. Man kanske idisslar upp lite under kvällen?
Citera
2012-04-10, 19:31
Medlem
Jag tror att gåtan är löst nu. Jag hade likadant slem idag också och det satt på insidan av kinderna. Starka misstankar finns att det kan vara ovanor som sker i sömnen. Att jag tuggar på kinderna och således dödar huden. Man kan alltså säga att det ÄR död hud och inte mjölk. Spännande.
Citera
2012-04-11, 14:16
Medlem
Jag har också undrat vad det är för något. Trodde först att jag slarvade med
tandborstningen på kvällen men trots tandtråd och sköljning med fluor så sitter
eländet på tänderna när jag vaknar och vill borsta så fort som möjligt.
Flera som har detta, är det normalt men inget man pratar om ?????
Citera
2012-04-11, 15:40
Medlem
Ja!s avatar
Jag har det också och det är inte avtuggad kind, utan nån sorts slem. Får det på insidan kinderna och på tungan på morgonen.
Citera
2012-04-11, 17:43
Medlem
Analhuvuds avatar
Då var det inte gammal ljuvlig sperma som jag suttit och klurat på rätt länge. Bara upptäckt detta fenomen på tjejer.
Citera
2013-03-12, 19:22
Medlem
Citat:
Men borde det inte dyka uppoftare då? Jag borstar ju varje kväll, men det uppstår inte alls så ofta som det i så fall borde. Jagfunderar på om det kan ha något med mjölk att göra då man alltid får ett visst slemlager i halsen efter att man druckit det. Man kanske idisslar upp lite under kvällen?

Du har inte bytt tandkräm eller börjat använda munskölj?
Är det någon som vet vad det här beror på?
Citera
2013-03-12, 23:58
Medlem
dRainyOus avatar
det kan inte vara epiteldesquamation kanske?
dvs att yttersta lagret avslemhinnan stöts bort kontinuerligt, som är en naturlig process för att förhindra att onda mikroorganismer inte ska få fotfäste i slemhinnan
Citera
2013-03-13, 07:36
Medlem
Eldamyckes avatar
Tror också det har med slemhinnorna att göra, tror dock att det helt enkelt är slemhinnorna som blivit uttorkade under natten
Citera
2013-05-19, 21:21
Medlem
k0das avatar
Citat:
trådsvamp, oftast extra aggressiv när du slickat någon som gått med det i ett tag i underlivet och kräver då redig behandling med tex Mycostatin som gurglas 4 ggr dagligen under flera veckor, tar du inte i det kan de gå vidare till magsäcken/tarmarna och orsaka all sorts elände som tex virus och bakterieinfektioner men även problem med matsmältningen och energiupptaget.
Senast redigerad av k0da 2013-05-19 kl. 21:26.
Citera
2013-05-19, 22:06
Bannlyst
Det är fett i renaste form som kommer ut ur kinderna när man går ner i fett vikt.

Anledningen varför det händer då och då är för när man går ner i vikt så tar kropp fett bort från olika delar ibland kinder, ibland armar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in