• 1
  • 2
2012-04-09, 15:04
Medlem
David_Ss avatar
Tjena Flashbackare!

Jag är ganska insatt och har läst många av trådarna här och inser att det finns en hel del personer här på FB som har mycket kunskap och insyn i den kriminella världen i Sverige!
Det finns självklart flera individer som skulle platsa här i denna lista.

Det är alltid massa tjafs i trådarna om vem som är :

*Mest Respekterad?
*Den Bästa fightern?
*Mest Hatad?
*Mest fruktad?
*Vilken stad som tyngst grabbar ?

Så nu kan alla få lämmna sina synpunkter och kommentarer.
tror att detta kan bli en mycket intressant tråd att följa. Ni får gärna kommentera varför ni tror som ni gör utan att lämmna ut för mycket såklart.

Kör hårt!

RESPEKTERAD:

Jag har hört av många personer både inom organisationer men även av enskilda individer att Milan S är en av de personer som är mest respekterad i den världen fortfarande. Många påstår att han är en man som alltid håller sitt ord och är lätt att göra affärer med och sällan något strul.
Har sedan ett stort kontaktnät och mycket tungt folk bakom sig. Han är väll inte så aktiv längre dock.

FIGHTER:

Här har kag ingen aning egentligen, det finns massor av personer sopm är riktigt grymma och som Man Vs Man hade krossat många av de ledande personerna i den kriminella världen utan några som helst problem. Men om jag måste säga någon så blir det en jävla massa människor. Kan nog inte namnge en person här.

HATAD:

Har ingen aning, men vad jag hört av rykten så ligger väll Dano A inte så bra till?
Många tunga namn som passerade OG i deras glansdagar, vet inte hur Danos ställning är idag bland andra kriminella?

FRUKTAD:

Jag skulle nog här säga att Asirs ledarae Suayar ligger bra till.
Han är väll en person som har mycket folk bakom sig och karln har väll ingen som helst räddsla.
Samtidigt som han är fruktad av andra kriminella så är han väll såklart till viss del hatad.
Men anser att han är mer fruktad än hatad - Rätt eller fel?

Någon som jag skulle lägga till här är nog Berno.
Han har fruktansvärt mycket makt i södertälje och jag har svårt att tänka mig att någon annan eller att någon organisation skulle lyckas etablera sig i södertälje utan hans godkännande.
Vi vet ju hur det gick sist.

Ska bli roligt att se vissa personer här på FB hur dom ser på det, finns säkert dom som har betydligt mycket mer koll. Tycker att det kan vara en intressant tråd och jag hoppas ni inte tar det allt för seriöst nu.

Tror för övrigt att Uppsala är den stad som rent procentmässigt har flest och tyngst grabbar.
Senast redigerad av David_S 2012-04-09 kl. 15:12.
Citera
2012-04-09, 15:53
Medlem
quqs avatar
Att det finns mest procentmässigt "tunga grabbar" är högst osannolikt. Ha i åtanke att Uppsala är 3e största staden i Svea Rike....
Citera
2012-04-09, 16:59
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quq
Att det finns mest procentmässigt "tunga grabbar" är högst osannolikt. Ha i åtanke att Uppsala är 3e största staden i Svea Rike....

Jag antar att du menar 4 e?
Sthlm, Gbg, Malmö, Uppsala

Och när jag menar Uppsala, så menar jag att det finns väldigt många i Uppsala som är både Tunga och som lyckats riktigt bra.
Citera
2012-04-09, 17:33
Medlem
Akilles-själs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Tjena Flashbackare!

Jag är ganska insatt och har läst många av trådarna här och inser att det finns en hel del personer här på FB som har mycket kunskap och insyn i den kriminella världen i Sverige!

*Mest Respekterad?
*Den Bästa fightern?
*Mest Hatad?
*Mest fruktad?

tror att detta kan bli en mycket intressant tråd att följa. Ni får gärna kommentera varför ni tror som ni gör utan att lämmna ut för mycket såklart.

Kör hårt!

RESPEKTERAD:

Jag har hört av många personer både inom organisationer men även av enskilda individer att Milan S är en av de personer som är mest respekterad i den världen fortfarande. Många påstår att han är en man som alltid håller sitt ord och är lätt att göra affärer med och sällan något strul.
Har sedan ett stort kontaktnät och mycket tungt folk bakom sig. Han är väll inte så aktiv längre dock.

FIGHTER:

Här har kag ingen aning egentligen, det finns massor av personer sopm är riktigt grymma och som Man Vs Man hade krossat många av de ledande personerna i den kriminella världen utan några som helst problem. Men om jag måste säga någon så blir det en jävla massa människor. Kan nog inte namnge en person här.

HATAD:

Har ingen aning, men vad jag hört av rykten så ligger väll Dano A inte så bra till?
Många tunga namn som passerade OG i deras glansdagar, vet inte hur Danos ställning är idag bland andra kriminella?

FRUKTAD:

Han är väll en person som har mycket folk bakom sig och karln har väll ingen som helst räddsla.
Samtidigt som han är fruktad av andra kriminella så är han väll såklart till viss del hatad.

Han har fruktansvärt mycket makt i södertälje och jag har svårt att tänka mig att någon annan eller att någon organisation skulle lyckas etablera sig i södertälje utan hans godkännande.

Ska bli roligt att se vissa personer här på FB hur dom ser på det, finns säkert dom som har betydligt mycket mer koll. Tycker att det kan vara en intressant tråd och jag hoppas ni inte tar det allt för seriöst nu.

Tror för övrigt att Uppsala är den stad som rent procentmässigt har flest och tyngst grabbar.
Tycker personligen alla ligister jag träffat personligen är alla mer eller mindre riktiga vidriga psykopater på de allra flesta sett rent generellt bara de nu får chansen tyvärr :-(
Men det skall bli kul att se vad folk egentligen verkligen tycker, intressant tråd!
Citera
2012-04-09, 22:36
Medlem
quqs avatar
Citat:
Jag antar att du menar 4 e?
Sthlm, Gbg, Malmö, Uppsala

Och när jag menar Uppsala, så menar jag att det finns väldigt många i Uppsala som är både Tunga och som lyckats riktigt bra.

Svea Rike skrev jag

Intressant frågeställning dock!
Om man bara ska utgå från den procentuella mängden "tunga grabbar" i en stad så känns det som att en medelstor stad a la Helsingborg/Västerås bör ligga mer i fas en säg t.ex Uppsala/Stockholm.
Medans om du bara ska kartlägga mängden "bad boys" i en stad så bör väll Göteborg ligga rätt så högt på den listan?
Sen så är jag ingen expert inom området utan läser på diverse trådar här och andra ställen om organiserad brottslighet så min kunskap är ganska begränsad.
Citera
2012-04-09, 22:51
Medlem
Den här tråden är väl vad alla gangsters med bekräftelsebehov behöver. Ett manifest på myten om sig själva.
Alla små wannabes som nu kan runka till berättelser om sina idoler.

Att hjältarna tillbringar större delen av sina förväntade liv på antingen kåken eller kyrkogården är av underordnad betydelse. Tunga gubbar ska hyllas.

Jesus fucking Christ och Glad Påsk.
Citera
2012-04-10, 01:49
Medlem
jonte-malmos avatar
fel tråd
Citera
2012-04-11, 16:44
Medlem
Citat:
Tjena Flashbackare!

*Mest Respekterad?
*Den Bästa fightern?
*Mest Hatad?
*Mest fruktad?

Kör hårt!

RESPEKTERAD:

FIGHTER:

HATAD:

FRUKTAD:

Mest respekterad:
Är nog Milan då han har mycket att säga om runt i landet och kontakter i Ryssland.

Fighter:
Det är många som kan fightas och därför är det mer än 10 personer som kommer inom denna katogiri.

Mest Hatad:
Det är Danho och Ali Reza Deshti Pour. Det jag har hört är att Danho är mycket hånad av dom tyngre killar och han är slut som artist. Ali Reza har ju blåst många och har tunga fiender efter sig.

Mest Fruktad:
Det finns ca 10 personer som man kan skriva upp här som är dom absolut farligaste lirarna i landet.Shahin,Süyar,Mehdi,Berno,Naser,Milan S & Jan Jensen har säkert glömt bort några till .Süyar är en av dom värsta i landet utan tvekan.Han backar inte för någon eller några oavsett om det skulle betyda nederlag.Han är riktigt farlig och alltid beväpnad med sitt gäng eller vänner.Han är även god vän till Berno,Naser & Shahin som är med på listan.Naser (Albanernas ledare) sade under en rättegång att han är bland dom värsta som han känner och har känt.Som sagt så har Süyar många tunga vänner runt om landet och i länder som Turkiet,Bosnien och Tyskland.Süyars släkt är även medlemmar av PKK och har starka band till Miri Clan.

Stad:
Jag skulle ändå säga Södertälje som etta, GBG som tvåa och Uppsala som trea.
Citera
2012-04-11, 18:39
Medlem
bastard666s avatar
Fighter: Rade Reljanovic. Sök själva,orkar ej skriva allt..
Citera
2012-04-11, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pintocosta
Mest respekterad:
Är nog Milan då han har mycket att säga om runt i landet och kontakter i Ryssland.

Fighter:
Det är många som kan fightas och därför är det mer än 10 personer som kommer inom denna katogiri.

Mest Hatad:
Det är Danho och Ali Reza Deshti Pour. Det jag har hört är att Danho är mycket hånad av dom tyngre killar och han är slut som artist. Ali Reza har ju blåst många och har tunga fiender efter sig.

Mest Fruktad:
Det finns ca 10 personer som man kan skriva upp här som är dom absolut farligaste lirarna i landet.Shahin,Süyar,Mehdi,Berno,Naser,Milan S & Jan Jensen har säkert glömt bort några till .Süyar är en av dom värsta i landet utan tvekan.Han backar inte för någon eller några oavsett om det skulle betyda nederlag.Han är riktigt farlig och alltid beväpnad med sitt gäng eller vänner.Han är även god vän till Berno,Naser & Shahin som är med på listan.Naser (Albanernas ledare) sade under en rättegång att han är bland dom värsta som han känner och har känt.Som sagt så har Süyar många tunga vänner runt om landet och i länder som Turkiet,Bosnien och Tyskland.Süyars släkt är även medlemmar av PKK och har starka band till Miri Clan.

Stad:
Jag skulle ändå säga Södertälje som etta, GBG som tvåa och Uppsala som trea.

Har känt honom väl och vet vad han går för. det är inte tydligen den bilden du beskriver om honom mest fruktad.

Süyar är ej fruktad han är en hatad person om man ska säga så.
Ser att du ej hänger med i svängarna Süyar

Jag kan säga dig en sak. Angående Süyar och Shahin så är dom fiender dom ligger i krig med varandra så sök efter fakta innan du skriver hej vilt tack.

Vilken man som helst skulle få gå med skottsäker väst 5-10 man runt sig minst och beväpnade om man hade varit som Süyar. Han blåser,rånar,hotar och pressar folk till höger och vänster och då får man fiender över allt. Folk som vill ta en, komma åt en och skada en. Jag och många andra, behöver inte gå in på detaljer men vi har sätt han rädd som en katt unge och då säger jag rädd. Det finns till och med inspelat på band på polis avlysning som har spelats upp på rättegångar med mera. Där hör man honom frukta för sitt liv och påstår att han ska lägga av det våldsamma liv han då lever. Det är droger som talar behöver inte gå in på vad men tunga tunga droger. Ni som vet vilka droger som gör en odödlig och osynlig ni vet vilka och tyngre en så. Sen har det varit en stor debatt här på fb om golning angående Jonas. B Mongol MC. Süyar golade med och skyller på samma sak som Mongols Jonas gör.

Det finns inte bara skit och säga om Süyar men att han är mest fruktad det är inte sant. Det finns många som inte backar för Süyar och många som skulle knäcka honom i mitten som han vet och många andra.

När du säger mest fruktad då dissar du alla Sveriges kriminella. En fruktad person är en som:

Ingen vill djävlas med

som aldrig gör något själv

som sitter på pengar mycket pengar

som har ett stort kontakt nät

som inte behöver hävda sig och stila

som folk söker sig till och inte tvärt om

som ej är desperat utåt så att det syns

som har respekt för andra och sig sj

helt enkelt en stabil man med karaktär, heder och stolthet=Styrka

Tyvär så har inte Süyar det.
Citera
2012-04-11, 20:42
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Tjena Flashbackare!

*Mest Respekterad?
*Den Bästa fightern?
*Mest Hatad?
*Mest fruktad?

Kör hårt!

RESPEKTERAD:

FIGHTER:

HATAD:

FRUKTAD:

Uppsala är Sveriges svennigaste skithåla. Alla är pack och ser ut som Jan Emanuel och bräker på nåt jävla gnällmål. Resten är blattar...
Citera
2012-04-11, 21:08
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Uppsala är Sveriges svennigaste skithåla. Alla är pack och ser ut som Jan Emanuel och bräker på nåt jävla gnällmål. Resten är blattar...

Fast det var väll inte riktigt deras utseende som det handlade om
Uppsala har fostrat många tunga grabbar, och det finns ett flertal personer där med mycket makt & respekt runt om i landet. Men det är också många som flytatt vidare och som blivit mördade eller lämmnat det livet.

Lite Off Topic:

Men jag känner att det kunde vara roligt att höra:
Vilka "kända o tunga " namn har passerat genom OG under deras glansdagar?
Senast redigerad av David_S 2012-04-11 kl. 21:16.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in