2012-04-09, 14:42
Medlem
brallors avatar
Hej
Jag hade nu tänkt att köpa mig ett par målvaktsbenskydd och är lite sugen på dessa
http://ep.yimg.com/ca/I/rollerhockeystore_2206_2471725
Bauer Vapor XXX
Eller ett par såna
http://www.prohockeylife.com/images/..._goal_pads.jpg
Bauer RX8

Någon som har någon erfarenhet av dessa skydd? och kan ge några tips? bra? dåligt?
Citera
2012-04-10, 16:35
Medlem
Rx8 benskydden är bra dom andra är rent ut sagt skräp det finns en enkel anledning till att Bauer köpte Itech där Rx och sedan även supreme skydden kommer ifrån, deras egen mv utrustning (tex vapor xxx) var riktigt dåliga.

jag skulle inte ens använda xxx benskydden om jag fick betalt för det

vad är du för mv typ ? gillar du att stå upp mycket eller går du ner på knän mycket, atletisk ? längd och kroppstyp ? det påverkar väldigt mycket vilka skydd man bör ha.
Citera
2012-04-10, 17:02
Medlem
brallors avatar
ok tack då kan jag sluta fundera på xxx skydden iaf

nu står det mellan one80 och rx8 skydden

jag är 185 och väger 75kg

har inte spelat så mycket hockey innan så positionsspelet är väl inte det bästa, men jag går ner i butterfly positionen hela tiden och spelar mycket nere på knäna.

Har lånat ett par one100 som jag va riktigt nöjd med men dom är lite för dyra för mig. Men rx8 ska ju vara lite mer rörlig som borde vara bättre för mig kanske pga det dåliga posotionsspelet om jag har fattat det rätt =)
Citera
2012-04-11, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brallor
ok tack då kan jag sluta fundera på xxx skydden iaf

nu står det mellan one80 och rx8 skydden

jag är 185 och väger 75kg

har inte spelat så mycket hockey innan så positionsspelet är väl inte det bästa, men jag går ner i butterfly positionen hela tiden och spelar mycket nere på knäna.

Har lånat ett par one100 som jag va riktigt nöjd med men dom är lite för dyra för mig. Men rx8 ska ju vara lite mer rörlig som borde vara bättre för mig kanske pga det dåliga posotionsspelet om jag har fattat det rätt =)

RX 8 benskydden hade jag rekomenderat då dom är mer rörliga än supreme skydden.
Citera
2012-04-11, 23:47
Medlem
kroems avatar
Hitta ett par beggade Smith-skydd istället
Citera
2012-04-23, 11:56
Medlem
Hade rekommenderat One80 skydden eftersom dom har alla tre brytpunkter runt knäna mjuka. Vanligtvis har inte One100 det och därför upplevde du antagligen dom som hårdare. Eftersom du spelar mycket nere i butterfly så är OneXX(X)-serien att rekommendera.
Citera
2012-04-24, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kawazou
Hade rekommenderat One80 skydden eftersom dom har alla tre brytpunkter runt knäna mjuka. Vanligtvis har inte One100 det och därför upplevde du antagligen dom som hårdare. Eftersom du spelar mycket nere i butterfly så är OneXX(X)-serien att rekommendera.

one 80 och one 100 i sverige såldes i regular flex dvs amma hårdhet. one 100 gick att få tag i soft och hard i usa/canada
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in