2005-02-15, 07:50
Bannlyst
Var kan man lara sig att redigera i photoshop som dom redigerar manga modeller? Nagra saker jag tanker pa ar bland annat att kunna andra harfargen sa att du fortfarande ser varje harstra, forlanga benen, bygga pa muskler, andra farg pa huden sa det ser naturligt ut ex brunare etc.
Citera
2005-02-15, 09:13
Medlem
mr_zipoxs avatar
Finns några saker du kan använda dig av för att lära dig.

* Internet
* en bok
* eller en kurs

Men det skadar inte att exprementera lite själv också.
Citera
2005-02-15, 09:26
Medlem
Comps avatar
Glöm inte att lära dig anatomi, färglära och komposition.

Det är det absolut viktigaste om du ska skapa bra bilder. Photoshop är det ju bara att köpa en bok i och sen använda dina kunskaper i det jag nämnde ovan.
(Den svåra biten är inte precis Photoshop)

.
Citera
2005-02-15, 09:33
Moderator
Ruskigbusss avatar
Eftersom jag börjat fundera på en digital-kamera så har jag börjat läsa de tidningarna - digital foto, allt om digital foto osv - och där hittar man ofta små tips och råd om hur man retuscherar foton. Ibland finns en CD med också med bra-att-ha-plugins och filter till fotoprogrammen.

Annars finns ju en hel del sidor på internet som sagts:
http://www.google.se/search?hl=sv&q=...utorials&meta=
Citera
2005-02-15, 17:14
Bannlyst
Ja precis, tidningar och böcker är bra, och inte minst att exprimentera själv. Jag har använt Photoshop från och till under flera år nu och kan väl anse mig som halvlärd, men man lär sig hela tiden nya saker.
Citera
2005-02-20, 18:52
Medlem
Alfred Nilssons avatar
Lite reklam: http://www.adlibris.se/alltomdigitalfoto

Citat:
I paketet ingår:

• Photoshop CS för digitalfotografer
  • Photoshop CS Bibeln
  • På köpet: Digitalfotografering i praktiken
Boken Photoshop CS för digitalfotografer är boken för dig med Photoshop. Rakt på sak förklaras exemplen tydligt steg för steg med illustrationer i färg. I Photoshop CS Bibeln kan du sedan slå upp och fördjupa dig i de delar du behöver.
Det följer dessutom med en bok om digitalfotografering på köpet utan extra kostnad.

Ditt paketpris: 499:- inkl moms och frakt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in