• 1
  • 2
2012-04-08, 01:13
Medlem
Har snusar och rökt cigg i snart 3 år fast bara ibland. Vissa perioder blir det mycket cigg och snus och vissa mindre och vissa perioder blir det inget alls.

Just nu röker jag inte utan har fastnat för snus, brukade ta en eller 2 prillor i månaden sen några prillor i veckan från vänner. Nu har jag börjat köpa egen snus eftersom vänner har klagat över hur snål jag är haah

Tycker det är bra och skönt har kollat lite och det är liksom inte så många biverkningar förutom munnen oh cancer. Jag spelar även fotboll i elitnivå. Är snus något för mig som idrottar eller kan det fucka kondition fysik ? Har svårt att bli beroende av saker tröttnar snabbt på allt så vad tycker ni?
Senast redigerad av ZSpammerZ 2012-04-08 kl. 01:20.
Citera
2012-04-08, 01:16
Medlem
Huffpuffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZSpammerZ
Har snusar och rökt cigg i snart 3 år fast bara ibland. Vissa perioder blir det mycket cigg och snus och vissa mindre och vissa perioder blir det inget alls.

Just nu röker jag inte utan har fastnat för snus, brukade ta en eller 2 prillor i månaden sen några prillor i veckan från vänner. Nu har jag börjat köpa egen snus eftersom vänner har klagat över hur snål jag är haah

Tycker det är bra och skönt har kollat lite och det är liksom inte så många biverkningar förutom munnen oh cancer. Jag spelar även fotboll i elitnivå (målvakt). Är snus något för mig som idrottar eller kan det fucka kondition fysik ? Har svårt att bli beroende av saker tröttnar snabbt på allt så vad tycker ni?

Finns inga fall där någon har dött i cancer av snus, så vitt jag vet. Konditionen tror jag kan försämras, men det är nog ingen fara. Kolla bara på hockeyspelarna, där snusar ju varenda kotte!
Citera
2012-04-08, 01:17
Medlem
börja röka vattenpipa ist!
Citera
2012-04-08, 01:18
Medlem
xDs avatar
Jag märker inte av någon försämring när det gäller min kondition. Nej, snusa på du, snus är relativt harmlöst.
Citera
2012-04-08, 01:22
Medlem
Skippa ciggen och kör på snus istället. Det är diskret, rinner gott och ger dig en härlig kick. Lämnar dig med gula tänder dock, om du nu vill ha ett fint smil. Finns få studier om snusets skadlighet, de flesta motsäger varandra huruvida det är skadligt.

Att det påverkar kondition eller träning överlag är jag tveksam till. Själv har jag inte märkt av det, och som nämns ovan snusar varenda kotte i elitserien.
Citera
2012-04-08, 01:22
Medlem
I början på 2000-talet så togs denna tobaksvara kan orsaka cancer under suns dosan. Då ingen bevis mot att det framkallar cancer inte finns.
OM du spelar fotboll på elitnivå så antar jag du smygrökt för ledningen osv då?

Du som är Viktor Noring va?
Senast redigerad av Dr-compakt 2012-04-08 kl. 01:25.
Citera
2012-04-08, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-compakt
I början på 2000-talet så togs denna tobaksvara kan orsaka cancer under suns dosan. Då ingen bevis mot att det framkallar cancer inte finns.
OM du spelar fotboll på elitnivå så antar jag du smygrökt för ledningen osv då?

Du som är Viktor Noring va?

fotboll är inte finaste sporten dom som lyckas är dom som är vill och har karaktär/kaxig. Rökte ibland bara kondition är helt ok men slutat röka de funkar inte i längden.
Citera
2012-04-08, 01:37
Medlem
Citat:
fotboll är inte finaste sporten dom som lyckas är dom som är vill och har karaktär/kaxig. Rökte ibland bara kondition är helt ok men slutat röka de funkar inte i längden.

När du skrev elitnivå trodde jag du lirade i superettan eller as. Men såg att du var i div2
Citera
2012-04-08, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-compakt
När du skrev elitnivå trodde jag du lirade i superettan eller as. Men såg att du var i div2

div 2 håller hög nivå
Citera
2012-04-08, 01:42
Medlem
Citat:
div 2 håller hög nivå

Ja men inte ELIT Skit samma vi vill inte ge någon mod extrajobb så här i påsktider.
Citera
2012-04-08, 01:56
Medlem
jynx22s avatar
Snus är det bästa med tanke på ditt val av karriär, rökare brukar få sämre arbetande lungor och det är inte något som rekommenderas för fotbollsspelare skulle jag gissa på.
Det jag har läst i artiklar och tagit in av andra samt mina egna erfarenheter är att snus är ett bra sätt att ta in nikotin om det är det man vill åt utan att förstöra lungorna. Det enda som påverkas är nog tandkött och större delar av munnen i allmänhet.

Sammanfattning: snus "bra", cigg "dåligt".
Citera
2012-04-08, 02:16
Medlem
Julbordsspecials avatar
Jag skulle säga snus eftersom att det inte påverkar ditt fotbollsspelande såsom rökningen gör.
Men det bästa skulle ju såklart vara att sluta med båda, är inte det ett alternativ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in