Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-30, 18:12
  #49
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaldemarKa
Ehm jo, det gör de. Självklart inte som de största kändaste rapparna i USA. Men visst tjänar de pengar så det både räcker och blir över, tänk typ Petter och Timbuktu.

Konkurrensen är givetvis myyyycket hårdare i USA också.

Ja, Petter, ja. Hur mycket tjänar han? Timbuktu är väl knappast hiphop.

edit: Petter tjänade 2008, 576 300kr = 33.442kr/mån efter skatt

Som sagt, satsa på USA.
__________________
Senast redigerad av m00nst0ne 2012-11-30 kl. 18:18.
Citera
2012-11-30, 21:17
  #50
Medlem
Azeras avatar
Tänker satsa på USA, och internationellt, men jag måste börja här i Sverige. Syns jag i Sverige så syns jag i andra länder med.
Citera
2012-11-30, 23:43
  #51
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azera
Tänker satsa på USA, och internationellt, men jag måste börja här i Sverige. Syns jag i Sverige så syns jag i andra länder med.

Ja, lycka till kör hårt, du är bra på det du gör
Citera
2012-12-01, 02:40
  #52
Medlem
Azeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m00nst0ne
Ja, lycka till kör hårt, du är bra på det du gör


Tack!
Citera
2012-12-01, 15:29
  #53
Medlem
WaldemarKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m00nst0ne
Ja, Petter, ja. Hur mycket tjänar han? Timbuktu är väl knappast hiphop.

edit: Petter tjänade 2008, 576 300kr = 33.442kr/mån efter skatt

Som sagt, satsa på USA.

Naivt att tro att han plockar ut allt i lön. Petter behöver inte göra något annat än att rulla tummarna när han känner sig klar med musiken.
Citera
2012-12-02, 21:25
  #54
Avstängd
WtfBooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azera
Tänker satsa på USA, och internationellt, men jag måste börja här i Sverige. Syns jag i Sverige så syns jag i andra länder med.


Försök undvika att gå mainstream! Fingers crossed!
Citera
2013-01-10, 19:31
  #55
Medlem
Tycker också det låter bra, dock anser även jag att du borde prova att köra på svenska istället. Känns som att det blir ett ärligare artistiskt uttryck eftersom jag antar att svenskan ligger dig närmare till hands. Dessutom gissar jag på att det är enklare att skapa sig ett namn om man som svensk rappar på svenska än att köra på svenska. Men det är klart, om du verkligen vill köra på engelska och känner dig bekväm med det så kör på det. Finns låten där du rappar över "Nas Is Like" uppe på nätet? Vore kul att höra dig ta dig an det beatet (ett av Premiers finaste).
Citera
2013-01-13, 02:46
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Tycker också det låter bra, dock anser även jag att du borde prova att köra på svenska istället. Känns som att det blir ett ärligare artistiskt uttryck eftersom jag antar att svenskan ligger dig närmare till hands. Dessutom gissar jag på att det är enklare att skapa sig ett namn om man som svensk rappar på svenska än att köra på svenska. Men det är klart, om du verkligen vill köra på engelska och känner dig bekväm med det så kör på det. Finns låten där du rappar över "Nas Is Like" uppe på nätet? Vore kul att höra dig ta dig an det beatet (ett av Premiers finaste).



Rappar på engelska och det går finfint! Släppte min första Youtubelåt för 3 dagar sedan och har redan 13k views, samt 200 kommentarer, fått fin feedback vilket jag är glad över, så jag fortsätter nog på engelska!
Citera
2013-01-14, 20:49
  #57
Medlem
MassRiots avatar
Vad ska man söka på på youtube och varför funkar inte länkarna till dina låtar på soundcloud?
Citera
2013-01-15, 20:43
  #58
Medlem
MassRiots avatar
Hört det nu and i must say, riktigt bra! "Underdogs" visade du klass på!

Längtar tills jag får ihop min egna studio. kunna sitta och mecka ihop lite.
Citera
2013-03-26, 21:55
  #59
Medlem
Har talang som jag känner blir bortslösad

Tjena!

Behöver skriva av mig och få lite tips här känner jag.


För ca ett och ett halvt år sedan upptäckte jag rappen och jag började rappa och märkte direkt att jag var duktig på det. Började rappa med till andras låtar och gjorde lite covers hemma med min headsetmikrofon och jag rappade flera timmar per dag i flera månader och utvecklades fruktansvärt mycket. Sedan ställde jag upp i en tävling där den med bäst vers fick vara med i låten, och jag vann, endast efter några månader.Jag hittade en kille jag kände till här i närheten och jag fick komma hem till hans studio och spela in, och han tyckte att det lät skitbra. Här är låten, första gången jag ställde mig i en studio.

https://soundcloud.com/iamunpredicta...an-underdogs-1

Han tyckte jag var väldigt duktig och vi beslutade oss för att göra fler låtar tillsammans, vi tänkte göra ett EP. Detta var förra sommaren, dvs år 2012. Vi blev bra vänner, och är än idag väldigt bra vänner, och vi gjorde ett flertal låtar till EPt, men ingen blev riktigt klar, och 10 månader senare sitter jag här och skriver detta för att jag endast släppt en enda låt på YouTube under all denna tid.

Här är den: http://www.youtube.com/watch?v=mbMZ3krSGRw


Beatet är inte mitt, vi släppte endast denna låt för att få ut något medans vi höll på med det andra.
Jag fick på denna 18k views samt 100+ positiva kommentarer på ca 2 veckor och allt såg riktigt ljust ut, men sedan blev den bannad i 10 länder pga copyright så sket i att sprida mer. Efter detta bestämde vi oss för att skrota lite av EPt (5 halvklara låtar) och göra en ny låt direkt efter. Den nya låten är utan tvekan det bästa vi gjort själva, en låt som jag tror kan få ihop över 100k views lätt, men problemet är att den inte är helt klar heller. Vi påbörjade den i Januari, och det närmar sig April och den är fortfarande inte klar. Beatet är så gott som klart, min text är också klar och lagd, men det måste mastras och mixas av någon duktig, vilket också kommer "snart".


Problemet är att inget blir av snart, utan allt skjuts up, och jag börjar tappa gnistan för rappandet och musiken då jag inte längre utvecklas. Jag vill inte sitta med ett beat per halvår, för det blir verkligen inte mycket rappande då, och ännu mindre skrivande. Jag utvecklas inte så mycket längre och tappar då gnistan för det. Allting vi påbörjar blir pausat mitt i och sedan blir det inte något vettigt av det.
Visst är jag säker på att denna låt kommer att släppas inom en snar framtid, men problemet är att jag behöver underhållas med ungefär två nya beats per vecka för att utvecklas och för att stilla min törst.


Andras beats tänker jag då, men han som producerar åt mig anser att det är dåligt då jag blir känd som någon "cover-kill", men det är ju såhär många andra har blivit stora genom YouTube? Jag måste få skriva till låtar jag TÄNKT SLÄPPA, för skriver jag något som bara jag själv ska ha hemma så ger jag det inte mitt allt och således utvecklas jag inte...



Blev kanske lite rörigt, men har ni några tips på hur jag ska gå tillväga?
__________________
Senast redigerad av ProdigousPunchline 2013-03-26 kl. 22:35.
Citera
2013-03-26, 22:00
  #60
Avstängd
fislurkens avatar
Tappa inte sugen häng på bara för ditt självförtroende är det då verkligen inget fel på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback