Som rubriken lyder har jag haft utslag på pungen och penis, dem kliar inte elller något så länge man inte klämmer och har sig. Fick dem i samma veva som jag drog på mig skabb, blev dock kvit den men utslagen har hängt med i flera månader efter jag blev av med skabben. Blir tokig någon som har någon idé vad det kan vara uppskattar alla förslag.
du skriver ju det själv, att det blev kvar efter du hade skabb.
Taget från internet
Tecken och symptom
Skabbklådan är ofta allvarlig och vanligtvis värre på natten och vid bad. De synliga symptomen är utslag och knottror mellan fingrarna, på insidan av handlederna, armbågarna eller knäna, på huden vid skinkorna och ljumsken, runt naveln och bröstvårtorna (speciellt hos kvinnor), på fötterna och på externa genitalier.
Knottrorna innehåller ägg och växande kvalster. De kan inflammeras, bilda skorpor och hårdna och finnas kvar flera veckor efter behandlingen. Nedgrävningarna kan se ut som korta, sicksackformiga gråa linjer under huden. Skabb är en lokal infektion med okända komplikationer för kroppen. Klådan och utslagen kan intensifieras och sprida sig utan behandling. Klådan ger ofta upphov till andra bakterieinfektioner, varfyllda sår och sprickor i huden.
Om du river hål på en och de blöder mer än det borde göra finns det risk att det är en mild släng av kondylom. Men är du oskuld kan du förmodligen bortse från detta.
Oavsett vad det är kan hudkliniken på närmsta sjukhus hjälpa dig.
Om man en gång varit smittad av skabb och blir smittad igen börjar det klia dirrekt iaf vad jag läst mig till, kan inte vara kondylom eftersom jag är oskuld.
Vad tror ni kan det vara svamp? borde inte det klia eller har jag fel?
Om man en gång varit smittad av skabb och blir smittad igen börjar det klia dirrekt iaf vad jag läst mig till, kan inte vara kondylom eftersom jag är oskuld.
Vad tror ni kan det vara svamp? borde inte det klia eller har jag fel?
Dactacort lugnade ner mina problem när jag fick svamp i ljumskvecket det kan du prova de märks ganska omgående om de hjälper . Finns receptfritt på apoteket
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!