2012-04-07, 08:33
Medlem
Meandows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Det är okej, men då endast vissa typer. Vanliga huvtröjor som är pösiga och med ficka på magen? Nej. Det är fan förbjudet alltså. Men det finns snygga modeller, som dessa.

http://www.stayhard.se/Product.aspx?...47&pageIndex=3

http://www.stayhard.se/Product.aspx?...ute1Value=4447

Vänta nu... är inte de dära "pösiga med ficka på magen"? Eller du kanske var sarkastisk? Svårt att avgöra
Citera
2012-04-07, 09:15
Medlem
eradicos avatar
Jag kommer få hela flashback emot mig nu men:
För det första tycker jag att du ska ha huvtröja om du tycker det är snyggt. För det andra anser jag att det är ganska WT att ha huvtröja offentligt. Detta eftersom att det i mitt tycke är ett "mysplagg" och mest funkar i väldigt väldigt väldigt informella sammanhang. Skulle själv aldrig ta på mig huvtröja annat än på gymmet.
Citera
2012-04-07, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Beror så klart på tillfället:
På Jobbet:
Japp om du är snickare, hantverkare etc.

Nej om du jobbar kontor, restaurang etc.

På fest.
Ja om det är grillkväll camping eller rockkonsert. '
Nej på bröllop, restaurang över pizzeria. familjeträffar etc.

Jag bar min hoodtröja på släktträffen igår och fick inga konstiga blickar. Fast jag utstrålar självförtroende med min hoodtröja och det är skillnad på den och en huvtröja som tråden handlar om
Senast redigerad av g3n3ral 2012-04-07 kl. 09:42.
Citera
2012-04-07, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
För det första tycker jag att du ska ha huvtröja om du tycker det är snyggt. För det andra anser jag att det är ganska WT att ha huvtröja offentligt. Detta eftersom att det i mitt tycke är ett "mysplagg" och mest funkar i väldigt väldigt väldigt informella sammanhang. Skulle själv aldrig ta på mig huvtröja annat än på gymmet.
Att det skulle vara WT med huvtröja kan jag inte hålla med om, på vilket sett skulle det vara det? Det beror väl helt och hållet på hur huvtröjan ser ut, och hur den övriga klädseln ser ut.

En huvtröja är väl i princip som vilken tröja som helst, men med en luva på. Jag använder mycket huvtröjor och tycker det är snyggt och jag trivs bra med det.
Citera
2012-04-07, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Beror så klart på tillfället:
På Jobbet:
Japp om du är snickare, hantverkare etc.

Nej om du jobbar kontor, restaurang etc.

På fest.
Ja om det är grillkväll camping eller rockkonsert. '
Nej på bröllop, restaurang över pizzeria. familjeträffar etc.

PÅ stan:
Ja när man skall köpa bakis pizza, ner till turken på hörnet etc.gå ut med hunden.

Annars passar den utmärkt när man sportar.

Nailed it. Förutom familjeträffdelen då, den beror ju helt på familj.
Citera
2012-04-07, 10:13
Medlem
Inhalators avatar
Huvtröja är en favorit. Även om andra anser att det är "ute" eller "passé", bär din huvtröja stolt, det är mer respektingivande än om du är en samhällets modeslav.
Citera
2012-04-07, 10:19
Medlem
Nabokis avatar
Det finns en tredje sort som inte heller borde ha huvtröja:
de små datornördarna som sitter hemma och när de går ut drar upp huvan för att känna sig som Ezio i Assassins creed eller någon annan medeltidsperson som smyger omkring. Som att de försöker se ut att de har något att dölja men det enda som döljs är finnarna och fjunskägget
Citera
2012-04-07, 10:23
Medlem
Ingoteras avatar
Jag tkr inte det är fel med huvtröja alls. Använder det väldigt ofta. Skönt att ha på sig och tkr det ser snyggt ut. Använder det hemma, på stan & fester. Har självklart andra plagg på mig också.
Citera
2012-04-07, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Bara wt som gymmar i hood
Citera
2012-04-07, 10:39
Medlem
Ziarros avatar
Det har missats ett viktigt användningsområde för huvtröja i tråden. Vid MC-körning, då främst vid körning med sportmotorcyklar. Fråga mig inte varifrån detta "mode" kommer men så länge jag åkt MC så har alltid dom hårda killarna haft luvtröja utanpå skinnstället. Inte sällan trycks dessa upp med klubbmärke och "nick" på ryggen. I vissa fall även med någon text på ryggen, "Organdonator", "Blinka med blåljusen om du vill rejsa" eller något annat mindre WT.

Själv har jag dock bara mitt "nick" och klubbens märke på ryggen.
Citera
2012-04-07, 10:43
Medlem
Vet att jag kommer få haters på mig nu men så här tycker jag.

http://www.chameleonmenswear.co.uk/i...2-39859400.jpg

Sådana Zipphoods tycker jag är helt okey, vissa liknande tröjjor kan sitta sjukt bra på rätt kroppar och kan vara väldigt snyggt faktiskt nu vet jag inte om ni bara menar hoodies utan dragkedja eller om ni tycker det också är helt oacceptabelt, men en sådan här tröjja: http://www.balconyshirts.co.uk/Galle...D-popPopup.jpg tycker jag aldrig är riktigt okey att ha ute om du inte är bakis och bara ska ner till affären men att ha på sig en träningshoodie på t.ex krogen är inte okey
Citera
2012-04-07, 10:44
Medlem
daslollipops avatar
Huvtröjor med bra passform, i ljusa färger och med dragkedja tycker jag är riktigt snyggt. Vill du se anständigare ut än vanligt kan du bara ha en heltknäppt skjorta under. Men det är också om det är kallt ute, då ser det ut som att du använder huvtröjan som jacka. Den stilen är fan okej till man är 75 om man kan bära upp det ordentligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in