Det är jäkligt bekvämt med huvudtröja och vad jag vet tar de flesta varken fram kön eller pistol på grund av modet. Tröjan är en del av vardagen och plagget är så normalt att bara riktiga nördar kan se något hot i modefenomenet huvudtröjan.
Det är bra att alla jävla drägg har på sig huvtröjor, så att man enklare kan bedöma personen bakom istället för att stå och gissa om de är kriminella/pundare/blattar/dyslektiker eller inte. Om du tillhör den subkategorin av människor, luva på. Själv har jag inte använt en luvtröja en enda gång under den andra halvan av mitt liv.
Jag tror att det finns 2 olika sorters luvtröjor för 2 olika slags personer;
Den första är för pundare, småligister osv.
Den är oftast mörk. Tjockt tyg och stor luva. Sitter inte tajt.
Den andra är för pappor, avslappnade reko människor.
Den är oftast ljus. Tunt tyg sitter normalt al. tajt. Och ärmarna är uppkavlade, på sommaren då alltså.
Men det kanske bara är jag som lagt märke till detta?
Jag är själv i en period där jag vill gå över till svennebanan-sidan efter att ha varit en pundare med hängkläder och sånt barnsligt skit. Så jag har tänkt på det en hel del.
Huvtröja är väl okay, men går du med huvan uppe så signalerar du att du har något att dölja / är skum / har något i görningen.
ha detta i åtanke när du går med huvan på
Det är okej, men då endast vissa typer. Vanliga huvtröjor som är pösiga och med ficka på magen? Nej. Det är fan förbjudet alltså. Men det finns snygga modeller, som dessa.
Det senaste året har jag märkt att det är väldigt många som har luvan uppdragen när de kör bil. Ser väldigt konstigt ut tycker jag, man måste ju mista en del periferiseende på det viset. Finns det någon smart anledning till att de har luvan uppe?
Det är okej, men då endast vissa typer. Vanliga huvtröjor som är pösiga och med ficka på magen? Nej. Det är fan förbjudet alltså. Men det finns snygga modeller, som dessa.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!