Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Du menar missbrukare alltså.
ja, en missbrukares största intresse är ju den egna upplevelsen, ju mer han missbrukar desto mer upptagen blir han av att "må bra" och undvika att "må dåligt", skaffa droger, använda droger.. man kan snöa in på drogen. Exempel: en gammal flummare som lever för sitt braj och sina rökverktyg och ska koppla braj till allt han gör ("bra brajafilm det där!""å lyssna på musik och röka braj") och som hellre smusslar undan lite åt sig själv än att dela med sig i goda vänners sällskap..eller en tjackare som vänder på dygnen, "försvinner" i två dagar och blir en riktig liten primadonna på avtändning "åååh jag måååste ha benzzo".. finns inga som är så självupptagna som missbrukare.
Sedan är det inte ovanligt att riktiga missbrukare är ganska manipulativa, gäller kanske inte alla, men ofta: de blir ena hejare på att låna pengar, käka gratis, fixa skjuts hit och dit.. Vet inte om det är knarkandet i sig som gör det, eller om det är vanligt att folk med psykopatiska drag dras till droger, men jag har mött ena riktigt skickliga manipulatörer
Sant, alla lite tyngre missbrukare jag är bekanta med är riktigt jävla elaka. En som precis börjat med droger sprang ur lägenheten gråtandes för att dom är så jäkla elaka. Egotrippad småliv kan man säga att dom är. Jag själv har märkt att man blir både bättre på att ljuga och komma med undanflykter inte ett speciellt bra drag enligt mig. Men sen är oftast tjackare jävligt trevliga inte mot främlingar men när man lär känna dom brukar dom bjuda ganska rejält. Speciellt kranar har en förmåga att vara "snälla" tex hjälper en om man har blivit blåst och liknande. Sköt er shysst mot dom det lönar sig i längden(Om man nu ser att knarkande lönar sig i längden

)