• 1
  • 2
2005-02-14, 16:37
Medlem
drakflickans avatar
Alla som sett någon börja knarka mer och mer har också märkt att den personen blir mer och mer egoistisk.
Till slut är knarkaren nån världsmetropol och allt kretsar kring denna människa, och han skiter mer eller mindre i vad alla tycker och tänker.

Varför blir det så här igentligen?Eller är det bara min uppfattning?

(Inte så många mongo-svar nu tack)
Citera
2005-02-14, 16:41
Medlem
tamaguchis avatar
....

Amfetamin eller?
Citera
2005-02-14, 16:42
Medlem
drakflickans avatar
Nej i största allmänhet..
Inte nån helg party-pundare alltså...
Citera
2005-02-14, 16:47
Medlem
tamaguchis avatar
...

De vill väll ha pengar och resurser att knarka för. Det är klart de blir egoistiska då. Sedan försöker de ju dölja sin egoism på ett fint sätt för att kunna parasitera på en. För skulle man säga till dem att dra åt helvete så skulle ju deras parasiterande upphöra så de vet att de inte kan gå över gränsen men ändå kan vara bra nervpåfrestande i sitt parasiterande.
Citera
2005-02-14, 16:57
Bannlyst
Du menar missbrukare alltså.
ja, en missbrukares största intresse är ju den egna upplevelsen, ju mer han missbrukar desto mer upptagen blir han av att "må bra" och undvika att "må dåligt", skaffa droger, använda droger.. man kan snöa in på drogen. Exempel: en gammal flummare som lever för sitt braj och sina rökverktyg och ska koppla braj till allt han gör ("bra brajafilm det där!""å lyssna på musik och röka braj") och som hellre smusslar undan lite åt sig själv än att dela med sig i goda vänners sällskap..eller en tjackare som vänder på dygnen, "försvinner" i två dagar och blir en riktig liten primadonna på avtändning "åååh jag måååste ha benzzo".. finns inga som är så självupptagna som missbrukare.
Sedan är det inte ovanligt att riktiga missbrukare är ganska manipulativa, gäller kanske inte alla, men ofta: de blir ena hejare på att låna pengar, käka gratis, fixa skjuts hit och dit.. Vet inte om det är knarkandet i sig som gör det, eller om det är vanligt att folk med psykopatiska drag dras till droger, men jag har mött ena riktigt skickliga manipulatörer
Citera
2005-02-14, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Du menar missbrukare alltså.
ja, en missbrukares största intresse är ju den egna upplevelsen, ju mer han missbrukar desto mer upptagen blir han av att "må bra" och undvika att "må dåligt", skaffa droger, använda droger.. man kan snöa in på drogen. Exempel: en gammal flummare som lever för sitt braj och sina rökverktyg och ska koppla braj till allt han gör ("bra brajafilm det där!""å lyssna på musik och röka braj") och som hellre smusslar undan lite åt sig själv än att dela med sig i goda vänners sällskap..eller en tjackare som vänder på dygnen, "försvinner" i två dagar och blir en riktig liten primadonna på avtändning "åååh jag måååste ha benzzo".. finns inga som är så självupptagna som missbrukare.
Sedan är det inte ovanligt att riktiga missbrukare är ganska manipulativa, gäller kanske inte alla, men ofta: de blir ena hejare på att låna pengar, käka gratis, fixa skjuts hit och dit.. Vet inte om det är knarkandet i sig som gör det, eller om det är vanligt att folk med psykopatiska drag dras till droger, men jag har mött ena riktigt skickliga manipulatörer

Sant, alla lite tyngre missbrukare jag är bekanta med är riktigt jävla elaka. En som precis börjat med droger sprang ur lägenheten gråtandes för att dom är så jäkla elaka. Egotrippad småliv kan man säga att dom är. Jag själv har märkt att man blir både bättre på att ljuga och komma med undanflykter inte ett speciellt bra drag enligt mig. Men sen är oftast tjackare jävligt trevliga inte mot främlingar men när man lär känna dom brukar dom bjuda ganska rejält. Speciellt kranar har en förmåga att vara "snälla" tex hjälper en om man har blivit blåst och liknande. Sköt er shysst mot dom det lönar sig i längden(Om man nu ser att knarkande lönar sig i längden )
Citera
2005-02-15, 12:13
Medlem
tamaguchis avatar
...

Ja det lönar ju sig för dem att vara "snälla" som sagt. Är man drogpåverkad själv så skiter man i om dom andra är självupptagna och elaka.
Citera
2005-02-15, 14:18
Medlem
Drogmissbrukare är inte mer egoistiska än någon annan, omständigheterna tvingar dom bara till att visa det i mycket större utsträckning. Om din omvärld hade stått mellan dig och t ex mat hade du fått se på stulna smycken och nedslagna morföräldrar. Människor är genom-ego, därav uppbyggnaden av ett samhälle som gör att man tjänar mer på att bete sig 'osjälviskt'. Om man är beronde av droger så hamnar man utanför samhället och beter sig där efter.
Citera
2005-02-15, 15:17
Bannlyst
Jag har aldrig varit egoistisk och specielt inte när jag är hög..
Gillar att splitta en holk med en vän även om de är mitt brass som ska rökas alltså
Citera
2005-02-15, 15:30
Medlem
drakflickans avatar
Det jag menade är inte att man blir egoistisk och snål, folk som har droger brukar mer vara generösa med det. Dom vill att man ska må lika bra som dom och bjuder då gärna.
Mer att man skiter i omvärlden och inte bryr sej så mycket om andra, bara sej själv...
Men självklart är alla olika.
Citera
2005-02-15, 16:08
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drakflickan
Det jag menade är inte att man blir egoistisk och snål, folk som har droger brukar mer vara generösa med det. Dom vill att man ska må lika bra som dom och bjuder då gärna.
Mer att man skiter i omvärlden och inte bryr sej så mycket om andra, bara sej själv...
Men självklart är alla olika.
Många som tar droger är ju kriminella på andra vis också, så då gäller det att nöta bort allt medlidande...
Citera
2005-02-15, 18:10
Bannlyst
Bra svar Tim, så ligger det nog faktiskt till...

Ok att knarkare delar med sig utav sitt knark, men det är ju tilla ndra narkomaner som uppskattar det och är uppriktigt tacksamma, om jag tex. skulle lägga upp en lina åt min kära mor så skulle hon ju bli förbannad...hon uppskattar nog mest lite mer "quality-time" med sin son skulle jag tro.

Många narkomaner är ju väldigt måna om att skydda sitt missbruk och vårdar det ömt, även om tidigare värden suddas ut ganska kvickt hos många(skulle själv inte välja drogerna före min familj, även om jag ofta gjorde det förr i tiden)...varför det blir så, att drogen och dess värld tar över så fort, det har jag ingen aning om...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in