2012-04-06, 18:19
Medlem
fr ungefr en vecka sedan s drack jag mig jvligt full, mestadels p ren vodka. Konstigt nog so var jag knappt bakis ver huvud taget, men jag hade dr emot ganska ont i magen (mdde illa fick sura uppsttningar). det hade jag i flera dagar men har nstan om inte helt gtt ver nu. Ngon som vet vad det kan va? kan tillgga att jag inte hade tit ngonting heller?

Hade tnkt att g p fest ikvll men undrar om det verkligen r bra att dricka igen eller om det kan gra s magonten kommer tillbaka. Jag kommer sjlvklart inte att dricka alls mkt utan kanske max 5-6 l, l eller grogg borde vara bttre n rent va?
Senast redigerad av asnajsemebajs 2012-04-06 kl. 18:22.
Citera
2012-04-06, 18:30
Medlem
B.U.L.L.F.R.O.Gs avatar
Verkar inte vara speciellt farligt, kr p du! Om samma magont kommer igen imorgon kanske du br kolla upp det men tror inte att det skulle vara farligt att dricka lite.
Citera
2012-04-06, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asnajsemebajs
fr ungefr en vecka sedan s drack jag mig jvligt full, mestadels p ren vodka. Konstigt nog so var jag knappt bakis ver huvud taget, men jag hade dr emot ganska ont i magen (mdde illa fick sura uppsttningar). det hade jag i flera dagar men har nstan om inte helt gtt ver nu. Ngon som vet vad det kan va? kan tillgga att jag inte hade tit ngonting heller?

Hade tnkt att g p fest ikvll men undrar om det verkligen r bra att dricka igen eller om det kan gra s magonten kommer tillbaka. Jag kommer sjlvklart inte att dricka alls mkt utan kanske max 5-6 l, l eller grogg borde vara bttre n rent va?

Vad tror du sjlv?
Sen om du kan dricka denna helg e ju upp till dig sjlv om du tnker ta innan eller inte?
Citera
2012-04-06, 18:38
Medlem
B.U.L.L.F.R.O.Gs avatar
Tnk p att ven ta rejlt innan du brjar supa. Mycket finare fylla d.
Citera
2012-04-06, 18:40
Medlem
alhems avatar
Med tanke p sammanhanget s lter det ju onekligen som knningar av irriterad bukspottkrtel, sup mer s fr Du pankreatit, svider liiite, om man sger s...
Blir pankreatit kronisk s har Du stora problem, hll dig nykter tills Du ltit lkare kolla upp ontet.
Citera
2012-04-06, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alhem
Med tanke p sammanhanget s lter det ju onekligen som knningar av irriterad bukspottkrtel, sup mer s fr Du pankreatit, svider liiite, om man sger s...
Blir pankreatit kronisk s har Du stora problem, hll dig nykter tills Du ltit lkare kolla upp ontet.

Lter lskigt men kan ju inte g till lkare och kolla upp det nu nr jag det typ har gtt ver.
mste man dricka mycket fr att f det? eller rcker det med att man dricker mycket en gng?
brukar inte dricka speciellt ofta (ungefr en gng varannan mnand).
r ocks rdd att jag hller p att fr magsr eller nt.
r ganska mesig nr det gller sjukdommar och snt
Senast redigerad av asnajsemebajs 2012-04-06 kl. 18:53.
Citera
2012-04-06, 19:46
Medlem
skulle ngon kunna svara om de tror det kan vara s att jag hller p att f pankreatit, och om det skulle bli vrre om jag drack ngra l ikvll? har googlat lite och brjar bli jvligt orolig.
Citera
2012-04-06, 20:17
Medlem
alhems avatar
l r inte lika illa som ren sprit men jag skulle nog vara dj-vligt frsiktig innan jag visste, pankreatit r absolut inte att leka med.
En lkare kan se om Du har inflammation i kroppen och om Du sger att Du r orolig fr P s vet dom vad dom ska leta efter, Du behver inte ha symptom fr att P ska hittas.
Fr att ge dig proportioner, Du ska vara glad om det "bara" r magsr...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in