2012-04-06, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlmondStorm
Jag förstår inte.. sensationsnyhetskåta som dom är, lyckas dom inte med en enda googling ta reda på att det finns en som är hälften så gammal som deras "WOW-10 bast!!!"-mamma? Då är man maximalt lat som "journalist" eller det är en lite väl fin titel för dom där råttorna på a-bladet.
Kanske världens yngsta levande mamma? Jag vet inte.
Citera
2012-04-06, 17:33
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kank
Kanske världens yngsta levande mamma? Jag vet inte.

Nej, det finns många yngre.
Läs det jag och andra tidigare har postat i tråden.
Citera
2012-04-06, 17:46
Medlem
Cilangs avatar
Ung, men som sagt inte yngst.
Citera
2012-04-06, 17:56
Medlem
Negresser kan bli könsmogna när de är 10 år.
Citera
2012-04-06, 18:16
Medlem
Silvanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
I t.ex. Sverige, andra västeuropeiska länder och USA var det vanligt att tjejer gifte sig i 12-årsåldern. Unga mammor var alls inte ovanligt förr i tiden. Fråga t.ex. någon som håller på med släktforskning..

Jag håller på med släktforskning, och jag vill nog säga att det var väldigt ovanligt att unga flickor blev mödrar tidigare än i de sena tonåren. Tänk på att de flesta kom i puberteten senare än vad ungdomar i dag gör pga. de sämre förhållandena förr. Och att det förr i tiden i Sverige skulle ha varit vanligt att tjejer gifte sig i tolvårsåldern stämmer absolut inte.
Citera
2012-04-06, 18:20
Medlem
Husvagnens avatar
Var det inte någon 5-åring i Sydamerika som födde ett barn för väldigt länge sedan? Typ 20-30-talet?
Vill också minnas att trädgårdmästaren till familjen försvann spårlöst i samma veva.
Citera
2012-04-06, 18:21
Medlem
Medias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvanus
Jag håller på med släktforskning, och jag vill nog säga att det var väldigt ovanligt att unga flickor blev mödrar tidigare än i de sena tonåren. Tänk på att de flesta kom i puberteten senare än vad ungdomar i dag gör pga. de sämre förhållandena förr. Och att det förr i tiden i Sverige skulle ha varit vanligt att tjejer gifte sig i tolvårsåldern stämmer absolut inte.

Handlar väl snarare om ljusexponering än "sämre förhållanden förr".
Citera
2012-04-06, 18:23
Medlem
0ldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagnen
Var det inte någon 5-åring i Sydamerika som födde ett barn för väldigt länge sedan? Typ 20-30-talet?
Vill också minnas att trädgårdmästaren till familjen försvann spårlöst i samma veva.
Haha inte lite misstänkt att försvinna.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lina_Medina
Citera
2012-04-06, 19:14
Bannlyst
Världen är fullt med massa skumma saker. Detta är då inget undantag.
Riktigt bissart om jag ska vara uppriktig.
Citera
2012-04-06, 19:39
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvanus
Visst är det så, och det var snarare inte ovanligt att man gifte sig sent i livet för att hålla barnantalet nere. Undantag var kungligheter och adel där barn giftes bort tidigt genom ombud men även då var det vanligt att man väntade med konsumtionen i ett par år.

Det var inte ovanligt att kvinnor inte blev könsmogna förän runt 15 då de på den tiden inte utsattes för dagens anstormningar av kemiska hormoner + att dieten vanligen var sämre.
Citera
2012-04-06, 20:10
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Visst är det så, och det var snarare inte ovanligt att man gifte sig sent i livet för att hålla barnantalet nere. Undantag var kungligheter och adel där barn giftes bort tidigt genom ombud men även då var det vanligt att man väntade med konsumtionen i ett par år.

Det var inte ovanligt att kvinnor inte blev könsmogna förän runt 15 då de på den tiden inte utsattes för dagens anstormningar av kemiska hormoner + att dieten vanligen var sämre.

Jaså, verkligen? Ett exempel. Gravid vid 10.

http://s23.org/wiki/Minnie_Rae
Citera
2012-04-06, 20:21
Medlem
Fan vad sjukt , hade jag ingen aning om att det ens var möjligt.
Måste ju nästan ha varit våldtäkt, man är väl knappast genuint intresserad av sex vid 10 års ålder.
Hemskt är det iaf.
Vet inte om detta är länkat men här står det lite om stammen hon är med i.
Senast redigerad av Knugenafsvea 2012-04-06 kl. 20:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in