• 1
  • 2
2012-04-06, 01:28
Medlem
Opacitys avatar
Ingen aning vilken forumdel den här tråden borde ligga i. Vänligen flytta om den ligger fel.
Nu till själva ämnet:

Studerar vid universitet och det blir sena pluggnätter emellanåt. När jag inte behöver studera och ska upp tidigt kan jag inte sova. Känner mig stressad över att jag inte kan sova och det brukar bli sådär 3 timmar sömn innan föreläsningen.
Har testat att supa mig full och emellanåt röka ner mig, men detta hjälper inte särskilt mycket. Har inte tränat på flera år och tänker inte testa på det heller. Vill istället ha den enkla lösningen och införskaffa insomningspiller såsom stilnoct eller imovane.
Är det psykolog jag ska vända mig till eller någon annan läkare för att få ut recept? Misstänker att de är kinkiga med att skriva ut sömnpiller, så jag har funderat på vad man ska berätta.
Ska jag A) Berätta som det är (med en viss modifierad sanning, kanske påstå att jag har testat träning, men fortfarande inte kan sova)?
B) Påstå att min rumskompis snarkar något fruktansvärt som håller mig vaken om natten och att han naturligtvis har testat diverse snarkhjälpningsmedel apoteket har att erbjuda utan framgång
C) Påstå att jag ligger vaken på natten över depression, förslagsvis uppkommen av att en nära vän har gått bort?

Så vad är ert förslag? Har ni något eget så var god och skriv
Citera
2012-04-06, 01:31
Medlem
B.U.L.L.F.R.O.Gs avatar
Kan du inte köpa receptfria sömntabletter på apoteket?
Citera
2012-04-06, 01:33
Medlem
Opacitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.U.L.L.F.R.O.G
Fungerar de lika bra som stilnoct eller imovane? Fått för mig att receptfria sömntabletter bara är skit, men aldrig testat.
Citera
2012-04-06, 01:35
Medlem
B.U.L.L.F.R.O.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opacity
Fungerar de lika bra som stilnoct eller imovane? Fått för mig att receptfria sömntabletter bara är skit, men aldrig testat.
Har själv aldrig testat sömnpiller men du kan ju köpa ett paket och se om det fungerar.
Citera
2012-04-06, 01:36
Medlem
peligrossos avatar
Antingen köper du på nätet eller av knarkarna på stan!
Enklare än att gå till läkaren iaf =)
Citera
2012-04-06, 01:37
Medlem
GanjaMoons avatar
Du kommer nog snarare få propavan utskrivet,det finns väldigt skilda meningar om hur effektivt det läkemedlet är
Citera
2012-04-06, 01:39
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:

Citat:
Har själv aldrig testat sömnpiller men du kan ju köpa ett paket och se om det fungerar.

Vilka sömnpiller syftar du på?

TS: Du kommer förmodligen att få testa diverse milda och inte beroendeframkallande mediciner som t.ex. Atarax, Propavan, Theralen innan du får ut Imovane eller Stilnoct då dessa är beroendeframkallande och narkotikaklassade. Gå till läkaren och säg som det är, har du tur så fungerar dom "klenare" tabletterna för dig och då är det bra.
Senast redigerad av b0gfetto 2012-04-06 kl. 01:44.
Citera
2012-04-06, 01:48
Medlem
Opacitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
TS: Du kommer förmodligen att få testa diverse milda och inte beroendeframkallande mediciner som t.ex. Atarax, Propavan, Theralen innan du får ut Imovane eller Stilnoct då dessa är beroendeframkallande och narkotikaklassade. Gå till läkaren och säg som det är, har du tur så fungerar dom "klenare" tabletterna för dig och då är det bra.
Ok, jag kör på det!
Citera
2012-04-06, 01:50
Medlem
B.U.L.L.F.R.O.Gs avatar
Citat:
Vet inte faktiskt men hörde av en bekant att han bara gått till apoteket och köpt.
Citera
2012-04-06, 02:09
Medlem
ant's avatar
Citat:

Typ antihistaminer finns ju. Fast det är ju inte direkt några Stilnoct/Imovane...

OnT:
Finns lite ljusskyggare ställen på nätet där det går att få tag på diverse preparat.
Citera
2012-04-06, 02:22
Medlem
200kgs avatar
Det absolut bästa är att hitta rätt läkare, utan tvekan. Alla säger det.
Vissa är bitterfittor, vissa vill dig väl, vissa skriver ut recept hejvilt. Lycka till.
Citera
2012-04-06, 03:00
Bannlyst
Hade samma problem som du och gick till en psykolog. Fick då på 10 min zopiklon utskrivet. Så det är dom inte särskilt försiktiga med. Däremot flunitrazepam som jag har nu fick jag vänta med ett halvår, men zopiklon funkar fint för mig med
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in