2012-04-05, 18:33
Medlem
Hej jag har problem med min dator för den stängs av hela tiden, jag har laddat ner speedfan och kollat vad cpu tempen ligger på.
Den ligger på 40-50 när jag låter den vara, när jag startar upp ett spel/program så går den upp i 50-65.
Kan det vara kylpastan eller att jag har virus?.

Tack på förhand alla svar uppskattas .
Citera
2012-04-05, 18:35
Medlem
Kan bero på väldigt många saker:
Har du alla drivrutiner?
Laptop eller stationär?
Är nätagget tillräckligt stark?
Har det alltid varit så eller började det helt plötsligt?
Har du byggt datorn själv?
Citera
2012-04-05, 18:37
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Dammiga fläktar eller nätagg?
Citera
2012-04-07, 12:47
Medlem
Jag har dom senaste drivrutinerna till allt, utom grafikkortet, det är en stationär.
Har byggt ihop datorn själv, funkade perfekt tills den 15 mars då den började lägga av, för då flyttade jag hemifrån och började röka inne, kan det vara de??.
Datorn lägger bara av när jag spelar spel som Call of duty, Leauge of Legends eller Company of heroes även när jag kollar på film.
Det är min skoldator, jag går ju IT linjen men ja har kollat runt i datorn ifall de finns virus med Avira, lavasoft och norton, crackade Norton då.
Den hittade ingenting.
Jag tog hem datorn 2010 under jul lovet och då råkade jag tappa datorn, va för mycket is på gången.
Bor på landet, haha :P.
Fast jag har ju fixat den sen dess. Tror ni att det kan vara kylpastan som har försvunnit??. Skriver från datorn nu och den funkar perfekt.
Jag måste ha datorn att jobba hemifrån med, så vill gärna att den ska funka galant utan några problem så jag uppskattar alla svar .

MVH Finsken93 :=)
Citera
2012-04-07, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Dammiga fläktar eller nätagg?

Kan vara att fläktarna är dammiga men jag ska på släkt träff snart, så jag hinner inte dammsuga datorn men vad menar du med nätagget ??.

Tror du att det kan vara luftflödet som är fel??.

Tack för du hjälper mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in