2005-02-14, 09:15
Medlem
Sun Rulers avatar
Hej,

Idag r det Alla Hjrtans Dag och jag hade tnkt laga ngot speciellt, tjejen till ra. Jag har bestmt mig fr detta recept d det verkade gott och inte fr svrt fr en odga i kket som jag...

http://www.tasteline.com/recipe/show...=1&lngRID=4837

I receptet str det att man skall anvnda pancetta eller i vrsta fall bacon, till linsrran. Jag ter inte flskktt och nu undrar jag om det finns ett bra substitut till pancetta eller bacon?

Tack p er frhud!
Citera
2005-02-14, 10:27
Medlem
HellOils avatar
Ingen fara, du kan brja ta flskktt, det r inte smutsigare n lamm eller oxe oavsett vad som str i koranen. I annat fall s r ju St:Valentin ett kristet helgon och vill du fira det med tjejen kan du ju kpa en kexchoklad fr att f in knslan.
Citera
2005-02-14, 12:36
Medlem
Ballonggrevens avatar
Erstt med buljongextrakt (trning eller flytande). I vlsorterade butiker kan man ibland hitta rksmak p flaska, typ buljong. Det r ett bra substitut fr pancetta eller bacon.
Annars rcker det med vanlig buljong. Man behver inte flja recept slaviskt. Tnk till, smaka av och improvisera.
Citera
2005-02-14, 12:39
Medlem
Ballonggrevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HellOil
Ingen fara, du kan brja ta flskktt, det r inte smutsigare n lamm eller oxe oavsett vad som str i koranen. I annat fall s r ju St:Valentin ett kristet helgon och vill du fira det med tjejen kan du ju kpa en kexchoklad fr att f in knslan.

Detta inlgg fr mig nstan att vervga att sluta ta flsk.
Citera
2005-02-14, 13:13
Bannlyst
kalkonbacon funkar bra... finns frn ingelsta...
Citera
2005-02-14, 16:09
Medlem
Requiems avatar
Ja, om du vill ha ngot lite exklusivare s skulle jag tagit Bresaola som r italienskt lufttorkat ntktt. Ett billigare alternativ av nt r ju annars hamburgektt av nt (allts smrgsplgget), antar att det r sltan man frmst vill t i rran...
Citera
2005-02-14, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballonggreven
Detta inlgg fr mig nstan att vervga att sluta ta flsk.

konstigt, tyckte det var ett klockrent inlgg..
Citera
2005-02-15, 10:36
Medlem
Sun Rulers avatar
Tack fr tipsen, det blev dock Wokktt. Funkade ganska vl!
Citera
2005-02-16, 01:20
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phrank
konstigt, tyckte det var ett klockrent inlgg..

Tycker ocks att ditt inlgg var bra.

Sjlv har jag en favoritkokbok just nu som heter "Svinaktigt Gott".
Och var gng som jag ser ett gristryne i den boken s tnker jag p muslimer och judar.
Om man varit i dessa lnder s inser man att livet som gris inte srskiljer sig speciellt frn det ordinra livet fr mnniskor i dess trakter.
D dessa mnniskor r predestinerade att terfdas som svin s vill dom inte ta sina egna slktingar.
Svrare n s r det inte.
Dessutom r min teori betydligt troligare n koranen.

Till sist s kan jag rekommendera kokboken som nmndes i brjan av detta s initierade inlgg.
Citera
2005-02-17, 12:36
Medlem
SuperGeezers avatar
Det finns ett veganskt alternativ till bacon. Jag tror att de heter Bake-Os eller ngt liknande. Det r en plastburk med sojaflagor som smakar hrdstekt bacon! Finns frmodligen p Grays American Foodstore eller ngon vlsorterad ICAbutik med USAprodukter..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in