Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2012-05-02, 21:31
Medlem
agentmulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 200kg
Har ju framkommit forskningar om att någon cannabinoid skulle utveckla fler hjärnceller vilket jag inte tror ett smack på dock, men ändå, och detta gällde inte cannabis då de gjorde samma forskningar på cannabis.
En annan kille som inte tycker det är glasklart med skillnaden mellan cannabinoid och cannabis på detta delforum.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Självklart för att det är lagligt. Man kan röka om man går på piss. Man slipper nojja även om man inte pissar.
Förövrigt så kan man hitta spice i piss nuförtiden. Dessutom finns det vissa syntetiska cb/noider som innehåller spårämnen av THC och andra olagliga ämnen.
Senast redigerad av agentmulder 2012-05-02 kl. 21:50.
Citera
2012-05-02, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agentmulder
Förövrigt så kan man hitta spice i piss nuförtiden. Dessutom finns det vissa syntetiska cb/noider som innehåller spårämnen av THC och andra olagliga ämnen.
jojo det stämmer att vissa cannabinoider blivit klassade. Men jag antog att ts inte menade dessa. Så ts, menar du dessa också eller endast de lagliga? För röker man olagliga syntetiska cannabinoider så är man ju nästan lite dum i huvudet. Fast de flesta kanske inte syns på standardsticka. Och det finns nog folk som gillat en specifik cannabinoid. Det är ju faktiskt inte omöjligt att man skulle kunna gilla en specifik cannabinoid i ren form bättre än cannabis.
Citera
2012-05-02, 21:53
Medlem
agentmulders avatar
Citat:
jojo det stämmer att vissa cannabinoider blivit klassade.
Nu sa du fel. Du menade syntetiska cannabinoider eller CBN (inte CB vilket också är en cannabinoid). Där ser du att det inte alltid är så lätt.
Citera
2012-05-02, 22:09
Medlem
Citat:
Nu sa du fel. Du menade syntetiska cannabinoider eller CBN (inte CB vilket också är en cannabinoid). Där ser du att det inte alltid är så lätt.
CB är inte en cannabinoid. Det är en växt som innehåller cannabinoider. och nej jag menade inte syntetiska cannabinoider. Jag menade cannabinoider. Syntetiska cannabinoider är ingrupperat i ordet cannabinoider och det är inget som helst felaktigt att kalla en syntetisk cannabinoid för endast cannabinoid. på samma sätt kan man kalla opiater för opioider eftersom att opiater är en undergrupp till opioider.
Citera
2012-05-02, 22:18
Medlem
agentmulders avatar
Citat:
Syntetiska cannabinoider är ingrupperat i ordet cannabinoider och det är inget som helst felaktigt att kalla en syntetisk cannabinoid för endast cannabinoid. på samma sätt kan man kalla opiater för opioider eftersom att opiater är en undergrupp till opioider.
Det var tydligen den missen jag gjorde med CB och fick världens utskällning för. Om man skulle bytit ut CB mot cannabinoider i min första post skulle allt tjafs vart onödigt. Saksamma det det handlar om är att ligga steget före och hålla sig till cannabinoider som fortfarande är lagliga och inte syns på mätningarna. Det är ganska dumt att köpa olagliga cannabinoider när det finns lagliga som fungerar ungefär lika bra.

cb är alltså som sagt cannabis och inte cannabisnoider. Nu kan jag det, tack så mycket alla gnälliga svennar på fb.
Senast redigerad av agentmulder 2012-05-02 kl. 22:55.
Citera
2012-05-02, 22:45
Medlem
Citat:
Det var tydligen den missen jag gjorde med CB och fick världens utskällning för.
nej det är inte samma sak. Cannabinoider är inte en sorts cannabis. däremot är opiater en sorts opioider och syntetiska cannabinoider är en sorts cannabinoider.

Men angående det där om att köpa olagliga syntetiska cannabinoider, finns det någon som själv gör det eller känner till någon som gör det?
Citera
2012-05-02, 22:57
Medlem
agentmulders avatar
Citat:
Men angående det där om att köpa olagliga syntetiska cannabinoider, finns det någon som själv gör det eller känner till någon som gör det?
Finns väl folk som känner kranar som fortfarande har stora lager kvar... det e väl inte så svårt att tänka sig...
Citera
2012-05-02, 23:59
Medlem
Citat:
Finns väl folk som känner kranar som fortfarande har stora lager kvar... det e väl inte så svårt att tänka sig...
Jojo, tänkte nämna det som en anledning. Att man har tillgång till ett stort parti. Sedan kan det ju ockå vara pga personlig preferens. Skulle vara kul att veta om någon faktiskt gillat en syntetisk cannabinoid så mycket att de fortsatt bruka den efter att det klassats. Och då menar jag inte för att de råkar ha det hemma eller polaren har en stor mängd.
Citera
2012-05-03, 00:56
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Enda anledningen med att röka spice är att det är lagligt och dessutom lättare att få tag på.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in