Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-04-05, 07:27
Medlem
peligrossos avatar
Ja frågan är enkel.
Varför väljer man att röka spice istället för cb?
Jag har fått för mig att det mest är kids som röker det då dom inte får tag på annat eller helt enkelt aldrig testat cb, eller?
Slår det er aldrig heller att det troligen är sjukt jävla giftigt dessutom?
Citera
2012-04-05, 08:10
Medlem
Tror som dig att det är sjukt giftigt, håller mig borta från det. Politikerna lär ju njuta av välbehag när de indirekt proppar ungarnas kroppar med cancerogena ämnen i och med sina sjuka lagar.
Citera
2012-04-05, 09:16
Medlem
cdxz11s avatar
Kan tänka mig att vissa röker det för att de ex måste gå på pissprov en tid för att ex få tillbaks körkort, andra kanske röker det för att de ej kan få tag på cb.
Citera
2012-04-05, 10:22
Medlem
Om man ska komma med påståenden som att det är "sjukt jävla giftigt" så borde man kanske försöka backa upp det på något sätt. Annars så är väl anledningarna till att röka spice få men rätt uppenbara. Det görs av personer som antingen inte har kontakter, inte vill bryta mot lagen eller går på pissprov och ändå vill få sig ett rus.
Citera
2012-04-05, 13:41
Medlem
peligrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjäll
Om man ska komma med påståenden som att det är "sjukt jävla giftigt" så borde man kanske försöka backa upp det på något sätt. Annars så är väl anledningarna till att röka spice få men rätt uppenbara. Det görs av personer som antingen inte har kontakter, inte vill bryta mot lagen eller går på pissprov och ändå vill få sig ett rus.
Jag skrev att det är TROLIGEN är sjukt jävla giftigt, detta pga att jag läst på flashback om folk som fått väldigt dåliga bieffekter av det, senast igår läste jag en tråd om detta https://www.flashback.org/t1822405...
Har testat spice några gånger då min polare fick det istället för vanilgt röka och jag tyckte verkligen att det sög, bäng blev jag som fan men på ett mycket obehagligt sätt och med en väldigt kemisk känsla över ruset, kände mig riktigt lobotomerad av det...
Så därför undrar jag helt enkelt vad fan kan man inte bara röka vanligt röka för som för fan funnits i tusentals år och som dessutom ger ett jävligt mycket skönare rus..
Enda anledningen som är bra är väl om man går på pisseprov men hade personligen hellre lagt ner tills man slutat pissa än att röka det rävgiftet...
Och det där med kontakter tror jag inte riktigt på då allt går att fixa om man verkligen vill, det är enklare att skaffa droger än alkohol på en fredagkväll och sen det där med att bryta mot lagen, vet du hur lågt straff det är på röka? Riktigt lågt!
Vill man hellre röka en främmande oforskad substans som dessutom ger ett äckligt rus samt inte är billigt så anser jag att man borde ta sig en funderare och tänka om..
Nä dagens ungdom är förlorade..
Detta gäller inte bara spice utan även alla RC´s då man betalar för att låta nån experimentera med ens hjärna...
Tycker det är tragiskt när jag läser inlägg om folk som skriver att dom "röker på" också visar det sig att det är spice det handlar om och vissa verkar inte ens fatta att det är skillnad på spice och cb..
Nä alla som röker spice och ej testat cb någongång borde verkligen ta och göra det!
Stöd hellre riktiga langare med riktiga droger så ska ni nog se droghandeln med riktiga droger ökar och alla kan få tag på det.
Citera
2012-04-05, 13:58
Bannlyst
Tror först och främst att folk som röker spice röker de för det inte kan röka cannabis, oftast pga att det får lämna urinprov.

Sedan kunde man innan beställa det enklare än cannabis, men nu förtiden finns det väldigt många gröna cannabisshoppar, så det är nog inte det längre.
Citera
2012-04-05, 14:06
Medlem
Slingshots avatar
Fel forumsdel.

Ö D -> R & C

//Moderator
Citera
2012-04-05, 14:43
Medlem
peligrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Fel forumsdel.

Ö D -> R & C

//Moderator
sorry
Citera
2012-04-07, 15:32
Medlem
Sjograss avatar
https://www.flashback.org/t1018143

Citat:
Slår det er aldrig heller att det troligen är sjukt jävla giftigt dessutom?

Vad baserar du detta på? Att cannabis är tämligen ofarligt är väl vedertaget men att cannabinoider skulle vara "sjukt jävla giftigt" är bara ett barnsligt antagande.
Citera
2012-04-07, 15:38
Medlem
Varför röka CB istället för att ta heroin?
Varför dricka sprit istället för att dricka kaffe?
Varför bada istället för att åka skridskor?

Svaret på samtliga frågor är: För att det är helt olika saker som folk borde lära sig att inte försöka jämföra hela jäkla tiden.
Citera
2012-04-07, 20:08
Medlem
HappyHours avatar
Min nummer ett flummar-vän går på pisseprov varje vecka, så det har blivit att båda två håller oss till rökmixar nu istället. Hade det inte vart för att han gick på piss hade vi bara rökt cannabis.
Citera
2012-04-26, 13:08
Bannlyst
Billigare, bättre och dessutom lagligt.
där har du tre avgörande faktorer i mitt fall!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in