2012-04-05, 02:45
Medlem
Flashback har alltid så snuskiga annonser som smutsar ner hela sidan. Varför skaffar ni inte företag likt Apple microsoft och coca cola som annonsörer istället för att hora ut er så äckligt mycket. Jag mår dåligt av att se alla skit annonser här.
Citera
2012-04-05, 02:50
Medlem
TheGamers avatar
Dom väljer nog det som betalar bäst, det är inte gratis att hålla en hemsida även om dom nu tjänar en del pengar.

Tycker även deras reklamer är perfekt, inte övertjatat eller massa popups utan det är "neutrala" annonser som passar in i bakgrunden och inget jag utseendemässigt stör mig på.

Sen förövrigt så är det upp till dom, passar det dig inte så kan du ju alltid gå till Fragbite.
Citera
2012-04-05, 02:51
Medlem
Klartos avatar
Tycker att många av annonserna faktiskt är ganska väl anpassade för klientelet här.
Citera
2012-04-05, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarto
Tycker att många av annonserna faktiskt är ganska väl anpassade för klientelet här.

Du måste skämta. Jag bryr mig inte om något av allt snusk som finns i annonsrutorna.
Citera
2012-04-05, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Dom väljer nog det som betalar bäst, det är inte gratis att hålla en hemsida även om dom nu tjänar en del pengar.

Tycker även deras reklamer är perfekt, inte övertjatat eller massa popups utan det är "neutrala" annonser som passar in i bakgrunden och inget jag utseendemässigt stör mig på.

Sen förövrigt så är det upp till dom, passar det dig inte så kan du ju alltid gå till Fragbite.

Men jag menar mer innehållet i reklamen. Jag vill bara tipsa att de kommer få mycket mer trafik om de skaffar Coca-Cola och Microsoft som annonsörer då folk inte kommer bli äcklade då.
Citera
2012-04-05, 02:55
Medlem
Robss avatar
Sen är de väl också så att många större företag gärna inte förknippar sitt varumärke med Flashback.

Visserligen kan det vara rätt bra för att således även lyfta fram mindre företag. (Min personliga åsikt)

Citat:
Ursprungligen postat av Cork
Men jag menar mer innehållet i reklamen. Jag vill bara tipsa att de kommer få mycket mer trafik om de skaffar Coca-Cola och Microsoft som annonsörer då folk inte kommer bli äcklade då.
Tror du att Coca-Cola och Microsoft kommer få mer trafik om de skulle visa stöd för sidor där självmordsbenägna knarkare som sitter vid datorn för att diskutera om att kungen borde avgå och för att diskutera om vilken big brother deltagare som är mest cpstörd samtidigt som de sitter med en spruta i armen och planerar terrorhot? (En kort bild av hur media ser på flashback)
Senast redigerad av Robs 2012-04-05 kl. 02:59.
Citera
2012-04-05, 02:57
Medlem
TheGamers avatar
Citat:

Äcklade? Jag ser en LanaLana.se reklam just nu medans jag skriver detta och jag ser inte den som "äcklig" utan den är i ljusa färger, passar in i hemsidan och jag stör mig inte det minsta på den.

Utveckla gärna vad du menar med "äcklad" och hur man kan bli det pga reklam.
Citera
2012-04-05, 03:04
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Du menar att FB får mer trafik om snyggare/korrektare annonser presenteras? Om du verkligen menar det så vill jag gärna framhålla dig som topp 100 mest korkade. Man har inte annonser för att få fler besökare, man annonserar för att en sida har många besökare.
Citera
2012-04-05, 03:05
Medlem
Klartos avatar
Citat:
Du måste skämta. Jag bryr mig inte om något av allt snusk som finns i annonsrutorna.

Ge ett exempel på "snusket" och det äckliga. Tvärtom så gillar jag att det inte är Apple eller Microsoft som man ändå ser överallt annars. Omväxling. Tycker det är rätt kul med halvskumma annonser i drogforat och dylikt
Citera
2012-04-05, 03:06
Medlem
Klartos avatar
Citat:
Jag vill bara tipsa att de kommer få mycket mer trafik om de skaffar Coca-Cola och Microsoft som annonsörer då folk inte kommer bli äcklade då.
Tvivlar starkt på att det är många, om ens någon, som väljer att lämna forumet p.g.a. att de tycker annonserna är äckliga.
Citera
2012-04-05, 03:10
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Ett smart drag av flashan att välja mer okända företag som annonsörer. Hur många här skulle egentligen uppskatta den sedvanliga reklamen och klicka på den? Reklamen här är annorlunda och det lär löna sig. Dessutom får man inte besökare av annonser, annonser har man för att man har besökare som man hoppas ska klicka på annonserna så man tjänar pengar.

Tror många med mig skulle tycka sidan var mindre intressanta att besöka om den körde mer mainstream.

Äcklig? Besök MGB så kan vi börja snacka om äcklig sedan, ett klart missbruk av ordet är vad det är.
Senast redigerad av SkitArgDuva 2012-04-05 kl. 03:13.
Citera
2012-04-05, 03:34
Medlem
chamaemoross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer

På vilket sätt är deras reklamer neutrala? Jag går in och läser om cannabis och det första jag utsätts för är groteska annonser om okända vita substanser och rökmixar och att åldersgränsen är "TJUGOÅRSGRÄNS." Neutralt är nog att ta i.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in