• 1
  • 2
2012-04-04, 16:45
Medlem
Tjena! Jag har under en längre tid funderat på att jag ska bota min periodiska nervositet med LSD, då jag har läst att LSD kan vara botande för liknande fall.

Min nervositet startade för inte så längesen, kanske ett halv år sedan. Jag kan få riktiga "nervös-fall" om jag tillexempel sitter på bussen med en främande person.. jag börjar fundera på hur det låter när jag andas och fokuserar mig jätte mycket på att andas tyst. Jag kan även få det jätte jobbigt att prata med tjejer ibland, inte så ofta men ibland! Detta är ett problem då jag förut inte ens visste hur nervositet kändes.

Har inga tidigare erfarenheter av hallucigena utan endast cannabis och alkohol..

Är det möjligt att det kan hjälpa mig eller kommer det bara bli flopp?

MVH// nervös kille
Citera
2012-04-04, 16:49
Medlem
bennes avatar
Det är möjligt att det kommer hjälpa dig faktiskt!
Skulle kunna vara så att du inser att du lever i en värld där du kan vara precis den du är, och de som inte gillar det behöver du inte bry dig om
Citera
2012-04-04, 16:49
Medlem
rainbow77s avatar
Hur har du tänkt att LSD ska lugna dig om du te.x sitter på bussen? Detta lär ju bara skapa mer oro och du kommer aldrig kunna få en långsiktig lösning på LSD eller någon annan hallucinogen.

Försöka få någon svagare Benzodiazepin eller SSRI-Preparat utskrivet så ska du se att du kommer fungera bättre.
Citera
2012-04-04, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbow77
Hur har du tänkt att LSD ska lugna dig om du te.x sitter på bussen? Detta lär ju bara skapa mer oro och du kommer aldrig kunna få en långsiktig lösning på LSD eller någon annan hallucinogen.

Försöka få någon svagare Benzodiazepin eller SSRI-Preparat utskrivet så ska du se att du kommer fungera bättre.

Nej! jag tänkte att under trippen kan jag fokusera eller tänka på hur jag skulle vara som en riktigt sköning som säger hej till allt och alla! Alltså bota min nervositet under självaste trippen hemma i soffan! Har läst att många har ändrat sitt sätt att leva efter en LSD tripp genom att "byta karaktär" under trippen.
Citera
2012-04-04, 18:15
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Finns såklart en möjlighet att du kommer till insikt med något som "botar" din nervositet. Men tänk även på att det kan bli värre om misslyckas och börjar tänka negativt om det hela.
Citera
2012-04-04, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
Finns såklart en möjlighet att du kommer till insikt med något som "botar" din nervositet. Men tänk även på att det kan bli värre om misslyckas och börjar tänka negativt om det hela.

Jo sant det men känner att det inte kan bli så mycket värre än vad det är så..
Citera
2012-04-04, 21:01
Medlem
Faqts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lequrwen

Det kan nog bli ganska rejält mycket värre ska du se. Folk kan snetrippa helt sjukt. Läs på ordentligt först.
Citera
2012-04-04, 21:15
Medlem
Schmuckophistiques avatar
Back to nature.. kör så det ryker säger jag bara
Citera
2012-04-05, 02:49
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lequrwen

Bara att köra på. Men som folk säger, läs på en hel del innan du gör något. Set And Setting är allt!
Citera
2012-04-05, 14:28
Medlem
Mandic!s avatar
I längden isåfall, när du tar det i din ensamhet. Risken är nog väldigt stor att du flippar ut om du tar LSD eller andra hallucinogener och sitter på bussen etc.
Citera
2012-04-05, 15:02
Medlem
Towelie.3gss avatar
Nej.
Citera
2012-04-05, 15:28
Medlem
qdqdqs avatar
Sluta med cannabisen alkoholen och kom tillbaks efter 6 månader så tror jag att det där nervösa upphör att existera, fysiskt arbete varje dag förebygger överaktivt tänkande på små saker (som har med ångest att göra) och gör en mer avslappnad. Regelbunden dygnsrytm måltider osv.

Personligen så tror jag inte att du kommer få någon snabb fix av LSD, även om du får det så är det bara en tillfällig sak som kanske är sämre i längden. Det är nog bra så mycket bättre att sluta med rökat en längre tid och sedan känna efter, ska man nödvändigtvis använda LSD för att bota svåra tillstånd av ångest, panik, oro, nervositet, då bör man först vara klar över att det inte har något med andra droger att göra först. Bara dumt att använda bruten hand när den bör vila, effekten av att överkompensera alla delar av det psykiska är den att dagen kommer då man får betala och då finns det ingen möjlighet att ta den enkla vägen längre.

Sedan är det ju också så för alla som inte förstår det här i tråden, att det handlar om att få en så kallad ”sne tripp” när det gäller att bota fobier ångest och annat obehag. Det funkar så att obehaget förstärks till den grad att man nästan fysiskt kollapsar och bara vill dö, det är där man kan göra själva vändningen igenom att fullständigt gå igenom det man fruktar på en väldigt intensiv nivå, och på så sätt förstå det och där av kunna hantera det på ett lämpligare sätt. Vanligen när det gäller dessa fobier ångest osv, så handlar det om att man aldrig kommer till den västa nivån och därför kan man fly på sätt och viss, och flykten bygger upp rädslan för situationerna som man försöker fly ifrån och på den vägen är det ofta.

Så det TS söker efter är troligen inte ett skönt rus med lite filosofiska upplysningar utan mer en form av våldsamt plågsamt tillstånd som kan vara ett väldigt effektivt botemedel emot ångest oro osv. Men bara om det är något naturligt och inte en självorsakad (självskadande beteende ovana) skada som cb rökning och ångest eller överdriven alkohol konsumtion.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in