• 1
  • 2
2012-04-04, 13:30
Medlem
Har kommit över en intervju med en äldre herre som hävdar att en massarrestering av de ansvariga för illdåden i västvärlden den senaste tiden kommer ske av militären och polisen i USA inom kort. Intervjun är 3 timmar lång. Vi pratar om en massarrest av tusentals inblandade personer som orsakat oerhörd lidelse i världen överlag under många decennier.

Är själv inte direkt en person som tror på vad som helst. Men intervjun verkar mycket autentisk efter ha lyssnat på detaljerna som personen berättar. Han har även ett typiskt tonläge och tankesätt för en som varit mycket insatt i militären. Som jag förstår det så går dom nu ut med det innan det sker för att människorna inte ska drabbas av panik och få ett kaostillstånd i USA.
Han är tydlig med att det inte handlar om något maktövertagande.

Dessvärre förstod jag inte allt av vad han pratar om men han nämner Haag och lagar som gjort detta möjligt.

Så frågan är vilka konsekvenser detta får i världen och om liknande arresteringar kommer ske även i Sverige och Europa.

http://www.youtube.com/watch?v=KjZgsRt8PBc
Senast redigerad av SDanonymous 2012-04-04 kl. 13:32.
Citera
2012-04-04, 13:42
Medlem
Bongomans avatar
Det finns absolut många personer bland västvärldens ledare som kvalar in som krigsförbrytare. USA far fram som en galning på PCP och krigar sig fram för att få olja och mineraler. Antingen tröttnar öst eller så blir det kontraorder från generaler som lackar ur. Eller en ny president som inte knarkar?

Vinnaren skriver historieböckerna så om 50 år får vi se om USA är skurken när våra barnbarn läser om världshistoria. Det finns en överhängande risk för det.
Citera
2012-04-04, 14:12
Medlem
Okej.
Jag är väldigt anti sånt här... men tyckte ämnet va intressant. Och följdfrågorna jävligt intressanta.
Lyssnade på klippet... och jag säger Fejk. Men det är bara vad jag tror..

Jag tycker personen som pratar låter fejk och tillgjord. Det känns verkligen inte äkta någonstans.
Får en lustig känsla över hela grejen, För mig så låter han INTE som en militär eller någon typ av mäktig man, utan en person som TROR att man låter på ett speciellt sätt. Komiker eller troll?
Sen tycker jag att han låter annorlunda i början och sen mot slutet så blir det lite mindre "rakt" språk. Vet inte hur jag ska förklara, men jag tror ni fattar.

Varför? Finns ju många orsaker.. Driva, Stärka sin sak eller bara trolla.
Citera
2012-04-04, 16:33
Medlem
Om det här är 'the shit' så lär paniken sprida sig hit; och det vi då måste göra är att sprida lugn och tillförsikt
Citera
2012-04-06, 23:30
Medlem
Har hittat ytterligare en video som kommer från finansiella källor angående detta ämne som tar upp hur runt 450 "banksters" helt plötsligt har sagts upp globalt bl.a toppchefer.

http://www.youtube.com/watch?v=P4GRA...17FAAAAAAAABAA

Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKolv
Okej.
Jag är väldigt anti sånt här... men tyckte ämnet va intressant. Och följdfrågorna jävligt intressanta.

Inget är omöjligt, men tvivlar starkt på att det är en komiker eller troll då jag hört många sådana och han har helt enkelt en oerhörd typisk militärisk ton rakt igenom i 3 timmar helt naturligt, låter inte alls som han förvrängt rösten heller som man brukar kunna höra.
Så antingen är karln fullkomligt galen och tror på sig själv utifrån tonläget m.m. Eller så talar han sanning.
Senast redigerad av SDanonymous 2012-04-06 kl. 23:51.
Citera
2012-04-06, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDanonymous
Har kommit över en intervju med en äldre herre som hävdar att en massarrestering av de ansvariga för illdåden i västvärlden den senaste tiden kommer ske av militären och polisen i USA inom kort. Intervjun är 3 timmar lång. Vi pratar om en massarrest av tusentals inblandade personer som orsakat oerhörd lidelse i världen överlag under många decennier.

Är själv inte direkt en person som tror på vad som helst. Men intervjun verkar mycket autentisk efter ha lyssnat på detaljerna som personen berättar. Han har även ett typiskt tonläge och tankesätt för en som varit mycket insatt i militären. Som jag förstår det så går dom nu ut med det innan det sker för att människorna inte ska drabbas av panik och få ett kaostillstånd i USA.
Han är tydlig med att det inte handlar om något maktövertagande.

Dessvärre förstod jag inte allt av vad han pratar om men han nämner Haag och lagar som gjort detta möjligt.
Betoningen och fakticiteten, likväl, ligger här rätt givet på snack till gengäld verkstad.
Det är alltför osannolikt detta egentligen. Det säger sig självt om man analyserar saken bokstavligen: "... massarrest av tusentals inblandade personer som orsakat oerhörd lidelse i världen överlag under många decennier." ...

Citat:
Så frågan är vilka konsekvenser detta får i världen och om liknande arresteringar kommer ske även i Sverige och Europa.
Jag skulle säga att det för Sveriges vidkommande än mindre, för att inte säga inte alls, kommer realieras någonting att tala om av detta.
Citera
2012-04-07, 00:00
Medlem
Citat:
Har hittat ytterligare en video som kommer från finansiella källor angående detta ämne som tar upp hur runt 450 "banksters" helt plötsligt har sagts upp globalt bl.a toppchefer.

http://www.youtube.com/watch?v=P4GRA...17FAAAAAAAABAA
Ganska fantastiskt detta. Fri tolkning av dessa mina tre ord nyss.
Jag menar, känn på denna svartstilta rubrik där i YouTube-videon vid denna tidpunkt:
Citat:
MUST READ: Secret Freedom Fighters Working to Unseat the New World Order
Vad säger man? Vilken reklambyrå eller vilket lobbande management är involverat?

Citat:
Okej.

Citat:
Inget är omöjligt, men tvivlar starkt på att det är en komiker eller troll då jag hört många sådana och han har helt enkelt en oerhörd typisk militärisk ton rakt igenom i 3 timmar helt naturligt, låter inte alls som han förvrängt rösten heller som man brukar kunna höra.
En tämligen pretentiös och stilfullt beskäftig trollverksamhet i så fall. Well ...
Själv är jag i stort sett kategoriskt emot trolletiketter – och avvaktar eljest här.
Citera
2012-04-07, 03:10
Medlem
Citat:
Så antingen är karln fullkomligt galen och tror på sig själv utifrån tonläget m.m. Eller så talar han sanning.

Du menar alltså att för att du lyssnar på sånt här dagarna i 'ända så stärker det hans äkthet på något sätt? eller missförstod jag dig?
Jag tänker inte på något sätt outamig, men jag har en ganska stor erfarenhet av mytomaner. För mig så lät han som en som antingen spelar jävligt bra, eller på fullaste allvar tror på det han säger.
Man kan höra tydligt att han blir exalterad ibland. Och flera gånger i ljudspåret så hör man ju hur han helt plötsligt har en annan framtoning, för att sedan gå tillbaka till hur han var i början. Du kan inte påstå att du inte hör detta? Och skulle en människa i hans påstådda ställning då säga sådana saker helt öppet med sin egna röst? Nä... inte så rimligt.

Det värsta är ju inte att folk bluffar och håller på, eller att man tror på det. Det värsta är att människor som tror på sånt här aldrig ser bluffen eller lär sig av det. Kan garantera dig att om två år om inget hänt så kommer folk fortfarande skicka runt en där länken. Noll källkritik.
Citera
2012-04-07, 20:09
Medlem
Citat:
Du menar alltså att för att du lyssnar på sånt här dagarna i 'ända så stärker det hans äkthet på något sätt? eller missförstod jag dig?
Jag tänker inte på något sätt outamig, men jag har en ganska stor erfarenhet av mytomaner. För mig så lät han som en som antingen spelar jävligt bra, eller på fullaste allvar tror på det han säger.
Man kan höra tydligt att han blir exalterad ibland. Och flera gånger i ljudspåret så hör man ju hur han helt plötsligt har en annan framtoning, för att sedan gå tillbaka till hur han var i början. Du kan inte påstå att du inte hör detta? Och skulle en människa i hans påstådda ställning då säga sådana saker helt öppet med sin egna röst? Nä... inte så rimligt.

Det värsta är ju inte att folk bluffar och håller på, eller att man tror på det. Det värsta är att människor som tror på sånt här aldrig ser bluffen eller lär sig av det. Kan garantera dig att om två år om inget hänt så kommer folk fortfarande skicka runt en där länken. Noll källkritik.

Att människor som tror på sånt här aldrig ser bluffen, har du någon akademisk källa för det? Eller är du kanske lika godtycklig som dem angående vilka påståenden som behöver styrkas respektive vilka som inte behöver styrkas? Försöker inte vara dryg, vill bara få dig o inse att du är lika dogmatisk som alla andra om du lever med föreställningen om att det finns en objektiv verklighet. Oavsett om så är fallet kan vi omöjligt finna några belägg för detta då vi endast har våra egna sinnen att utgå ifrån, vilket alltid resulterar i en subjektiv karta av territoriet så att säga.

OnT: Till en början var jag skeptisk till det här men den uppfattningen börjar rubbas allt mer. Etablissemanget är uppenbarligen desperata nu. Annars skulle de inte vara så angelägna om att införa så mycket censur och kontrollsystem på så kort tid. Kontrollsystemet börjar fallera.

Om man tvivlar på sanningshalten i detta så bör man fråga sig: Varför skulle bara människor som står utanför systemet vara villiga att vakna upp inför verkligheten? SJÄLVKLART måste det väl finnas motstridiga krafter även inom regeringen? Vad man mer bör fråga sig är varför David Wilcock skulle riskera hela sitt anseende på detta om det inte var något han själv trodde på? Oavsett vad ni tror om Wilcocks teorier så är han otroligt intelligent och inte naiv.

Jag håller tummarna för att detta sker snart och att det inte resulterar i inbördeskrig eller dylikt!
Citera
2012-04-08, 00:53
Medlem
1258974563s avatar
Jag har kollat runt lite om detta och måste säga att jag är aningen skeptisk till om det är sant eller inte.. Men ska inte totalsåga dom än. Varit mycket om detta på senaste, många som säger att det kommer hända något SNART, så snart vet man vilka som är trovärdiga eller ej.
Om det visar sig att allt är en lögn så kommer jag aldrig mera gå in och läsa någonting från folk som säger sig veta..

HOPPAS få skulle bli så glada som jag om detta stämmer
Citera
2012-04-09, 18:58
Medlem
En ny kort intervju med mannen som kallar sig för Drake:
http://www.spirit.kauwila.net/wordpr...0update_24.mp3

Denna gång tar han upp hur Bundesbank har fryst Merkels position att orsaka fler "Bailouts" om jag förstått det rätt, och att vissa grovt belånade länder inte tolererar vad de är skyldiga Rothchilds banksystem. Vägrar att betala helt enkelt. Vilket borde vara en självklarhet kan man tycka men det är ju bra om politikerna är medvetna och vågar stå emot. Samt att gammelmedia lär inte ta upp det som verkligen sker och är viktigt. Utan det kommer fram genom sociala medier.
Citera
2012-04-11, 00:31
Medlem
Jag tycker Drake låter ganska virrig och det mesta av de få detaljer som tas upp i intervjun med Wilcock känns högst ogenomförbara. Att gamla Vietnamveteraner utvecklar mytomani som sedan eskalerar när folk börjar lyssna på det de säger är inte särskilt ovanligt.

Men man behöver inte lägga någon större energi på att fundera på om det kan finnas nån sanning i det eller ej, ty det hela visst ska vara över inom några veckor. Om juni/juli kommer och Wilcock/Drake/Fulford kommer med mer och mer bizarra förklaringar till varför det inte händer så kan man nog släppa detta.

Om det hela stämmer ska jag dock med glädje äta upp min foliehatt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in