• 4
  • 5
2011-05-06, 23:15
Medlem
Lambchops avatar
Har rökt tidigare, och man känner stor skillnad mellan snus och cigaretter. Personligen får jag en känsla av "risighet" i kroppen, känner mig fysiskt dålig och får handsvettningar. jag började snusa för ca 1 år sedan och slutade tvärt med att röka, jag kände med ens att jag fick bättre kondition och fick "fria luftvägar" dessutom minskade mina hål i tänderna och fick bättre munflora, dock fick jag sämre tandkött vilket man märker ganska snabbt. Jag brukar variera mellan lössnus och portionssnus, personligen tycker jag bättre om lös eftersom jag upplever att det inte "fräter" lika mycket på tandköttet som en portion gör. Dessutom rinner det med måtta och smakar bättre!

(Detta är mina personliga erfarenheter och åsikter)
Citera
2011-05-09, 17:59
Medlem
BaLLs avatar
Hörde från min tandläkare att snus håller hål borta från munnen men att det är dåligt för tandköttet
Citera
2011-05-10, 13:10
Medlem
TMSs avatar
Jag snusade från 1996 till april 2011, hade inte ett enda hål under denna tid. Dock hade jag ett par hål innan jag började snusa, senaste hålet jag hade var nog 1995 faktiskt.

Det är väl för att producerar mer saliv som skyddar tänderna.

Ska bli intressant att se om det blir något hål nu när man har lagt av.
Citera
2011-11-14, 09:47
Medlem
sjasts avatar
Såg på Emil igår Då när Lina hade tandvärk så sa ju Alfred: Ta lite snus så hjälper det det är en gammal kur mot tandvärk när jag var liten tänkte jag "aa visst säkert" men det är nog sant.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in