2012-04-04, 04:59
Medlem
h0rigs avatar
Tjena flashback,

Jag är en kille i 20-årsåldern som på senare har börjat röka en hel del, har rökt i cirka ett halvår. Jag röker både hasch och weed och tycker att båda är nice. Ni vet ju förmodligen hur man blir på de olika röksorterna, men iallafall på hasch blir jag jättetrött och drömmer mig iväg, på weed blir jag antingen småtaggad eller allmänt flummig beroende på vilken strain det är.

Nu till frågan, jag har nämligen börjat röka en del spice på senare, de första två gångerna jag provat det så har jag "sneat", mått illa, nojja osv osv.. men nu blir jag bara taggad när jag röker det, alltså inte lite taggad utan jag-kan-ta-över-världen taggad. Om jag röker en halv 0.5 spliff så kan jag även känna att det kittlar i hela kroppen och spänner innanför ögonen (jätteskönt).

Hur kan det bli så? Ingen av mina kompisar blir taggade på det, spelar ingen roll hur mycket eller lite jag röker, det kan räcka med en 0.05 för att bli taggad. Förklaring på detta? Vad är det som gör att jag blir så taggad? Värt att tillägga att jag har adhd och inte tar några mediciner utom sömnpiller nån gång ibland.

Tacksam för alla svar.

EDIT: Effekten sitter i ungefär 15-30 minuter beroende på hur stort intaget är. Efter effekten är över blir jag seg.
Senast redigerad av h0rig 2012-04-04 kl. 05:51.
Citera
2012-04-04, 16:57
Medlem
h0rigs avatar
Tror jag postade lite fel, den ska nog ligga under cannabidoider och rökmixar. Fixar mod detta så vore det snällt
Citera
2012-04-04, 18:35
Medlem
Slingshots avatar
Fel forumsdel.

Ö D -> R & C

//Moderator
Citera
2012-04-05, 01:35
Medlem
2rs2pures avatar
Jag tror ADHD'n är förklaringen. Vilken grad har du?
Min mor har adhd och har pundat, rökt o allt man kan tänka genom livet.
Tydligen för henne har majoriteten av alla "neråt" droger, dämpande och lugnande haft en upp(piggande) effekt, motsats till hur det ska vara.

Det kan ju vara så att de spice sorter/sort du rökt har liknande effekt. Annars vet jag ej, känner ingen med adhd som röker just spice.
Citera
2022-06-15, 01:45
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2rs2pure
Jag tror ADHD'n är förklaringen. Vilken grad har du?
Min mor har adhd och har pundat, rökt o allt man kan tänka genom livet.
Tydligen för henne har majoriteten av alla "neråt" droger, dämpande och lugnande haft en upp(piggande) effekt, motsats till hur det ska vara.

Det kan ju vara så att de spice sorter/sort du rökt har liknande effekt. Annars vet jag ej, känner ingen med adhd som röker just spice.

ADHD är en av de diagnoser man kan få, men det intressanta är varför vissa behöver droger för att "fungera". De som inte tillhör majoriteten har troligen andra perceptioner och intryck av händelser, när det hela dessutom är på en hög nivå så är det lätt att bli helt utstressad eller att ens förstå hur man ska få lugn.

Vissa droger gör enorm skillnad för att både möta stress och att kunna stressa av, cannabis är en av grunderna i den terapin. Men cannabidoiderna är betydligt mer verksamma och precisa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in