• 3
  • 4
2005-02-17, 19:09
Medlem
OliTs avatar
Never steal another man's wife and never water another man's whisky..

Som det tidigare sagts i trden r det personlig smak som bestmmer p vilket stt man vill ha sin Whisky/Whiskey. Vill man dricka whisky och fra samtal under tiden kan man med frdel spda den med valfri mngd vatten eller s mnga isbitar man behagar. Helt ospdd whisky kan ofta bli vl rivigt i halsen. Jag dricker olika frn gng till gng, beroende p hur jag knner mig och vilken situation jag r i. Trevligt med variation om inte annat.
Citera
2005-02-18, 02:17
Medlem
nebutsdutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av See
ni som ser bartendern som ngon idiot som bara r dr fr att servera sprit.. inget annat.. vx upp..

anledning till att han frgar om du verkligen vill ha is i whiskyn r fr att de flesta som uppskattar whisky vet att man inte dricker det med is.. vist folk kanske gillar den kyld.. frga om de har whiskystenar.. det r i alla fall lite bttre..
visserligen r inte Talisker en sdandr dunder whisky.. men den r tillrckligt fin fr att man inte skall frstra den med is..

@ jeppstar

bartendern har inte gjort bort sig.. han har bara tyckt det r synd att frstra spriten.. hade han drimot vgrat hade det varit en annan sak.. d hade han gjort bort sig..

jag har fan ftt servera laproigh med cola! folk med pengar p fickan men inget vett i skallen.. klart att man frgar en extra gng om de vill ha cola i det.. man vet ju hur dumt det r...

@ Jack Daw

vist vi som jobbar p krogen kanske borde ha lgre ln.. menar.. fulla svenskar e ju ett enkelt slkta att ta hand om nr de super.. de super inte alls sig fulla, spyr och slss..
det r inte s bra ln innom restaurangbranchen.. det r redan nu s att det r driksen som r det "stora" i det hela.. tyvrr s har ju inte svensson hajjat det dr med dricks nnu.. oh len kostar 39 spnn.. d lmnar jag 1 spnn i driks... wow... s om folk skulle brja lmna mer s skulle man skert kunna snka lnerna.. om du skulle bli njd pga det..

Skaffa dig ett riktigt jobb istllet.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in