2012-04-03, 22:17
Medlem
Hej jag är 18 år och är 180cm ungefär och väger runt 70-72kg. Har ibland Large och ibland blir det för stort, ibland kör jag medium men ibland är det FÖR litet. Vilken storlek har jag igentligen? Om ni kollar på junkyard är modellerna 182cm med L i tröjor och skjortor men då ser ni att kläderna är för stora på dom.

Jag köpte ett linne i L som va lite för stort kanske, Och testa en tröja på HM i Large som satt perfekt. och en Skjorta i Large testa jag men den var för stor och medium känns lite fel endå? Vad bör jag ha? Mvh
Citera
2012-04-03, 22:43
Medlem
Croissantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sstmaniac2
Hej jag är 18 år och är 180cm ungefär och väger runt 70-72kg. Har ibland Large och ibland blir det för stort, ibland kör jag medium men ibland är det FÖR litet. Vilken storlek har jag igentligen? Om ni kollar på junkyard är modellerna 182cm med L i tröjor och skjortor men då ser ni att kläderna är för stora på dom.

Jag köpte ett linne i L som va lite för stort kanske, Och testa en tröja på HM i Large som satt perfekt. och en Skjorta i Large testa jag men den var för stor och medium känns lite fel endå? Vad bör jag ha? Mvh

Förmodligen har du L i slim fit och M i regular?
Citera
2012-04-03, 22:45
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sstmaniac2

Svaret är att det varierar. Jag är 186cm/75kg och även för mig varierar det mellan M/L vilket som passar bäst, även inom samma märke. Har t.o.m. en långärmad tröja i M, två skjortor i L och en skjorta i XL från samma märke, alla passar perfekt.
Citera
2012-04-03, 22:54
Medlem
Okej, jo brukar ju testa i butik såklart men beställer oftast tröjor och sådant. Men ska börja mäta måtten på kroppen varenda gång innan jag beställer från och med nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in