• 1
  • 2
2005-02-13, 20:34
Bannlyst
Var får man tag på AMERIKANSK pizza i sverige?

minns fortfarande när jag var i usa och åt dem. fyfan vad gott det är. och så får man välja typ en fjärdedel hawai, en halv capricosa (stava?) och en fjärdedel av nåt annat.. eller hur man nu vill ha det. värsta custom pizzan! =). smällfeta bottnar på en halv decimeter. smällt ost och smör! mums =).. och det värsta är att ingen vill erkänna hur gott det är heller!

nåväl, vart hittar man såna pizzor i sverige? på resturang helst.
Citera
2005-02-13, 20:36
Medlem
mpees avatar
American pizza palace ?
Citera
2005-02-13, 20:39
Medlem
mishimas avatar
Det var länge sedan jag åt på Pizza Hut, men har de inte sådana pizzor där. Kan ha fel.
Citera
2005-02-13, 21:19
Bannlyst
Finns det något nära Norrköping? =)
Citera
2005-02-14, 10:09
Medlem
Ghostriders avatar
Finns här

http://www.flyingpizzas.com/

Men var inte hungrig när du beställer, tar ca 2 dagar att leverera
Citera
2005-02-14, 10:28
Medlem
Luxuss avatar
Är väl bara att gå in till din lokala pizzeria å beställa en dylik? Själv beställer jag alltid custompizzor utanför menyn - men så är jag en finsmakare vad gäller denna husmanskost.
Citera
2005-02-14, 18:18
Medlem
Roger Pontares avatar
Pizza Hut?
Citera
2005-02-14, 22:31
Medlem
Pettans avatar
vimmerby o söderköping vet jag!
Citera
2005-02-14, 23:53
Medlem
hubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostrider
http://www.flyingpizzas.com/

Men var inte hungrig när du beställer, tar ca 2 dagar att leverera

någon som vet om dom där skickar till sverige?
Citera
2005-02-15, 00:01
Medlem
Anemis avatar
För alla Amerikaresenärer: Jag har hört skräckhistorier från U.S.A. och Australien om en pizza som är hoprullad till en strut som sedan fyllts med ost...i skolbespisningen.

Stämmer det? Mina källor är trovärdiga, men där drar jag gränsen för vad som är otroligt.

On topic: Jag rekommenderar att du försöker göra en själv, eller besöker Lidl som hade någon sorts amerikansk fryspizza som var gigantisk både i smak och storlek. Det enda från Lidl som jag har kunnat äta.

Kunnat och kunnat, jag slaknar alltid efter en halv, vilket faktiskt inte vill säga lite. Den som jag har ätit har skinka, salami, champinjoner och någonting annat ännu på sig.
Citera
2005-02-16, 11:07
Medlem
Det med osten i strut kan jag confirm.. Det är helt sant, sjukt nog.

Är bosatt i California och mängden ost som äts varje dag är helt otrolig.. Det är OMÖJLIGT att komma ifrån den! Det är ost ÖVERALLT i mängder som gör en fruktansvärt äcklad. Ibland kan en hamburgare,pizza etc smaka enbart ost... With or without cheese är den ständiga frågan man får. Very little eller None är det bästa svaret... Det är inte svårt att förstå varför amerikaner är så överviktiga (iofs mest mexare som är överviktiga i CA)
Citera
2005-02-16, 12:50
Medlem
Ghostriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubbe
någon som vet om dom där skickar till sverige?

Dom skickar world wide
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in