2012-04-03, 17:47
Medlem
Hoppas jag postar i rätt forum nu.

Finns det möjlighet att få tag i en blåsfisk någonstans(isåfall var?), är försäljningen på den reglerat på något sätt?
Citera
2012-04-03, 17:52
Medlem
xDs avatar
Hej,

Blåsfiskar går att finna i varma, tropiska eller subtropiska hav, speciellt vanliga vid korallrev. Jag rekommenderar dig att åka till ett sådant ställe och hämta hem en.

/Blåsfiskälskare
Citera
2012-04-03, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xD
Hej,

Blåsfiskar går att finna i varma, tropiska eller subtropiska hav, speciellt vanliga vid korallrev. Jag rekommenderar dig att åka till ett sådant ställe och hämta hem en.

/Blåsfiskälskare

Dock syftade jag på någon slags djuraffär...
Citera
2012-04-03, 19:01
Medlem
xDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Dock syftade jag på någon slags djuraffär...
Jaha, då kan jag dessvärre inte hjälpa dig.
Citera
2012-04-03, 19:27
Medlem
Citat:
Jaha, då kan jag dessvärre inte hjälpa dig.

Tack för svaret iallafall, du känner inte till någon eventuell reglering på dessa i Sverige, dvs försäljning?
Citera
2012-04-03, 21:15
Medlem
xDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Tack för svaret iallafall, du känner inte till någon eventuell reglering på dessa i Sverige, dvs försäljning?
Jag äger ingen egen, men de ska finnas i djuraffärer. En god vän till mig köpte hem sig en direkt från Thailand.

Jag har sökt lite på internet men jag hittar inget om några restriktioner dessvärre. Jag vet faktiskt inte.
Citera
2012-04-03, 23:22
Medlem
Citat:
Jag äger ingen egen, men de ska finnas i djuraffärer. En god vän till mig köpte hem sig en direkt från Thailand.

Jag har sökt lite på internet men jag hittar inget om några restriktioner dessvärre. Jag vet faktiskt inte.

Tack så mycket, ska gå runt och kolla i djuraffärerna.
Citera
2012-04-06, 16:15
Medlem
Mandingos avatar
fråga efter kulfisk... de finns från 2cm till de som blir upp till halvmetern... både söt- och saltvattenslevande... oerhört söta små fiskar med personlighet... men de måste ha "hårdare" foder för att slipa ner tänderna, som växer hela livet, annars kan munnen växa ihop...

http://www.youtube.com/watch?v=LDaFG1o_NKU
Citera
2012-04-07, 13:10
Medlem
lyrica32s avatar
Skaffa dig en igelkottsfisk, det är en blåsfisk som saltvattensbutiker kan beställa hem till dig. De är sjukt söta! Kräver dock saltvatten men är inte särskilt svåra iövrigt. Glupska små djur med världens sötaste ögon.

http://wandagoner.files.wordpress.co...ish-puffer.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=mYfRsKt1hz8
en upppuffad stackare; (jag har för mig att det är farligt för dem att blåsa upp sig, har för mig de kan dö av det.. Så skräm inte de små djuren för mycket!).
http://www.youtube.com/watch?v=mwf7Z...eature=related
Citera
2012-04-10, 06:00
Medlem
Jag vill inte ha djuret som ett sällskapsdjur utan jag ska endast ta ut diverse giftiga delar ur kroppen.
Citera
2012-04-11, 12:21
Medlem
Mandingos avatar
då finns det få som lämpar sig om du frågar i husdjur...
tetraodon är ett släkte där vissa fiskar har giftet i naturen pga vibrio-bakterier i maten... men har de genomgått karantän är mängderna så små att de knappast spelar roll...
ska du göra om någon till en zombie?
Citera
2012-04-11, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandingo
då finns det få som lämpar sig om du frågar i husdjur...
tetraodon är ett släkte där vissa fiskar har giftet i naturen pga vibrio-bakterier i maten... men har de genomgått karantän är mängderna så små att de knappast spelar roll...
ska du göra om någon till en zombie?

Hmm, dock så borde det kanske gå få tag från någon Japansk restaurang kanske, behöver bara slaktavfallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in