Citat:
Ursprungligen postat av nobbe82
Ursäkta för det sena svaret
Hur ser din vardag ut? Jobbar du mycket? Har du "känslomässigt bagage"?
När jag drabbades av detta första gången var jag i en tid av mycket förändringar. Jag flyttade till stockholm från Skåne med min flickvän, vi väntade vårt första barn. Jag började helt enkelt en ny fas i livet.
Det utlöste min stress, det är viktigt att poängtera att jag inte kände mig stressad innan det var "försent".
Den farliga stressen är svår att sätta fingret på, det är diffusa symptom som är svåra att urskilja, de flyger under radarn s.a.s.
Mår du bättre nu?
Mvh Nobbe
Edit: Har någon i din familj ångestproblematik?
Jag mina 2 syskon och mamma har alla problem med ångest, det är ärftligt.
Sent svar? Right back at ya!
Min vardag består av ett jobb som jag inte trivs med. Har ofta inte så jättemycket att göra utan får leta efter aktivitet att fylla tidsrapporten med. Dock kommer jag sluta min heltidstjänst till fördel för att plugga sådant som jag tycker är roligt och som jag tror kommer ge mycket bättre karriärmöjligheter. Så om det är något som ger ångest så är det jobbet. Inte att jag inte skulle klara av det, men för att det är trist.
Sen är det väl lite problem i förhållandet med tjejen också. Ångest? Kanske. Svårt att sätta fingret på.
Det är bättre idag. Det kommer fram lite då och då om jag tänker på det. Men det kan numera i princip gå en hel dag utan att jag tänker på det - och därmed inte har något problem av det. Så förhoppningsvis är det åtminstone för nu på tillbakagång.
Däremot så har jag tänkt på något annat. Det var någon i denna tråden som frågade om jag har ont i ryggen också. Jag vaknade med ont i ryggen en morgon några dagar innan detta uppenbarade sig första gången, och det har kommit tillbaka några gånger sedan dess. Idag t.ex. är jag så stel i ryggen en bit ovanför höfthöjd, på vänster sida, att jag knappt kan röra mig, än mindre sitta och jobba. Ligga still verkar fungera rätt bra, men misstänker att det släpper om jag rör mig... Vet inte om det finns någon koppling, men man blir ju nyfiken när folk frågar.
Jag känner inte till några ångestproblem i familjen.