• 1
  • 2
2012-04-03, 13:03
Medlem
Har varit ihop med min kille i över ett år ca. Är 18 o han 22.
Jag vill göra annat, jag älskar honom men jag känner inte samma längre. Jag vill göra annat som inte han vill, jag klarar inte av det här mer.

Kärleken är inte heller tillräckligt stark för att jag ska skita i att leva ett singelliv som jag nästan aldrig gjort.

Grejen är att jag går och drar på detta, jag älskar honom men jag är inte kär och vill inte vara tillsammans. Vet inte vad jag ska göra? Hur ska jag göra detta?

Tanken bara får mig att gråta, det värsta är att såra honom. Jag klarar inte det, han kommer bli förstörd och jag bryr mig så jävla mycket om honom.

Hur ska jag göra detta? Och hur ska jag ta mig igenom det här? Jag klarar inte av att förstöra honom. Han kommer aldrig förstå.
Citera
2012-04-03, 13:08
Medlem
Gtars avatar
Kanske ta paus i förhållandet för att se vad som händer med känslorna`?
Ärlighet varar längst!
Citera
2012-04-03, 13:10
Medlem
Med tanke på alla dina trådar har du mer problem än din pojkvän och jag tycker du ska ta en paus från allt och ordna upp ditt liv. Du kan säga att du stör dig på så mycket småsaker att ert förhållande är oförenligt med ditt liv.

Sen tycker jag verkligen du ska vara singel och inte falla för frestelser oavsett hur förälskad du blir. Vet ej om du har tillräckligt med motivation för att styra ditt liv men andra kommer se ned på dig om du inte visar att du har kontroll och kan stå för dina ord.
Citera
2012-04-03, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warpfreak
Med tanke på alla dina trådar har du mer problem än din pojkvän och jag tycker du ska ta en paus från allt och ordna upp ditt liv. Du kan säga att du stör dig på så mycket småsaker att ert förhållande är oförenligt med ditt liv.

Sen tycker jag verkligen du ska vara singel och inte falla för frestelser oavsett hur förälskad du blir. Vet ej om du har tillräckligt med motivation för att styra ditt liv men andra kommer se ned på dig om du inte visar att du har kontroll och kan stå för dina ord.

Ja. Vårat förhållande har varit skit och jag vill inte detta mer. Men du måste förstå att göra slut är helt sjukt jobbigt.
Citera
2012-04-03, 13:17
Medlem
antigravitations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkarpojkarpojkar
Ja. Vårat förhållande har varit skit och jag vill inte detta mer. Men du måste förstå att göra slut är helt sjukt jobbigt.

Självklart är det jobbigt att göra slut på en relation, det förstår nog alla.
Det du måste tänka på är att göra det som känns rätt för dig, du kan inte fortsätta vara tillsammans med killen för att slippa göra honom ledsen. Det är varken snällt mot dig själv eller mot honom.
Var ärlig med att det inte fungerar för dig längre och att det därför är slut, han kommer komma över det i sinom tid.
Citera
2012-04-03, 13:17
Medlem
Kickexs avatar
Någon såras alltid när man gör slut.
Finns inget lindrigt sätt.
Att ha ett "friendly break-up" existerar fan inte så det bara och få det överstökat.
Citera
2012-04-03, 13:33
Medlem
Mussiguds avatar
När man gör slut så kommer det att göra ont, så är det bara.

Jag gick i en månad och drog på ett avslut bara för jag var rädd för att såra honom men sedan så förstod jag att jag inte ville vara med honom och då gjorde jag slut. Visst, det var svårt men jag kände genast att det var rätt beslut och jag har inte ångra mig ett enda dugg.

Man ska inte vara tillsammans med någon för någon annans skull. Det du ska tänka på är att vare sig du gör slut nu eller imorgon eller om en månad så kommer han bli lika sårad. Du kommer aldrig kunna göra slut på ett sätt där din kille inte kommer bli sårad!

Det är inte rättvist för din kille heller att du går runt och vill göra slut; För det kommer gå ut över förhållandet och han kommer må dåligt över det och tänka på varför du är som du är och om det är hans fel.
Citera
2012-04-03, 13:38
Medlem
ignoreras avatar
Var i en liknande situation för ett tag sen. Hade absolut noll känslor, var tillsammans med honom för hans skull, för att han älskade mig och för att det var bekvämast att bara fortsätta. Dock kom jag till en punkt då jag kände att det inte funkade längre. Det var fruktansvärt jobbigt att se honom lida så, han blev förkrossad när jag gjorde slut. Men det funkar inte att vara tillsammans med någon man inte har känslor för. Det är elakare att lura honom, ge honom falska förhoppningar om att det finns något mellan er som faktiskt inte existerar. Tillslut insåg mitt ex det också. Man styr inte över sina känslor, så är det bara.

Mitt tips: gör slut. Lycka till!
Citera
2012-04-03, 16:31
Medlem
Citat:
Jag vill göra annat, jag älskar honom men jag känner inte samma längre. Jag vill göra annat som inte han vill, jag klarar inte av det här mer.

Kärleken är inte heller tillräckligt stark för att jag ska skita i att leva ett singelliv som jag nästan aldrig gjort.

Grejen är att jag går och drar på detta, jag älskar honom men jag är inte kär och vill inte vara tillsammans. Vet inte vad jag ska göra? Hur ska jag göra detta?

Tanken bara får mig att gråta, det värsta är att såra honom. Jag klarar inte det, han kommer bli förstörd och jag bryr mig så jävla mycket om honom.

Hur ska jag göra detta? Och hur ska jag ta mig igenom det här? Jag klarar inte av att förstöra honom. Han kommer aldrig förstå.

Jag sitter i en liknande sits, dock är tiden något längre samt att vi har 2 barn ihop.
Jag har bestämt mig för att ta tag i saken, men varje gång jag laddat och skall ta upp det har det varit något annat som kommit ivägen. Jag är något konflikträdd så jag har svårt att få tummen ur.
Jag har även lyckats med att såra den mest underbara människa som finns genom att jag dragit ut på det.
Men jag har bestämt mig för att ta upp det och även om man sårar ytterligare en person.
Eftersom ni inte har så lång historia så tror jag att det bästa är att du tar tag i det.

Ja jag vet hur svårt det är att ta upp sånt.

Så jag önskar oss båda lycka till.
Citera
2012-04-03, 19:57
Medlem
W.Houstons avatar
Man träffas förslagsvis hemma hos honom om ni inte bor ihop. Sen berättar man hur man känner och att man vill göra slut. Rakt på och ärligt är alltid bäst för båda parter enligt mina erfarenheter.
Citera
2012-04-03, 21:43
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hotbild
Jag sitter i en liknande sits, dock är tiden något längre samt att vi har 2 barn ihop.
Jag har bestämt mig för att ta tag i saken, men varje gång jag laddat och skall ta upp det har det varit något annat som kommit ivägen. Jag är något konflikträdd så jag har svårt att få tummen ur.
Jag har även lyckats med att såra den mest underbara människa som finns genom att jag dragit ut på det.
Men jag har bestämt mig för att ta upp det och även om man sårar ytterligare en person.
Eftersom ni inte har så lång historia så tror jag att det bästa är att du tar tag i det.

Ja jag vet hur svårt det är att ta upp sånt.

Så jag önskar oss båda lycka till.

Din jävla idiot. Kämpa för fan din svaga människa.
Citera
2012-04-03, 21:45
Medlem
wicks avatar
Citat:

Du är 18 år och fantastiskt omogen, du ska inte ens ha ett förhållande.

Gå och lek i sandlådan med dig!!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in