2011-07-24, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nade
Tror inte att ABB kommer klara sig levande ur detta. Någonstans på vägen kommer han att råka illa ut, och då vinner han förmodligen många högerextremisters hjärtan. Hoppas inte att så blir fallet, men OM det sker så tror jag det kommer fler liknande dåd.

Hoppas han blir påknullad av araber, och sen får halsen avskuren.
Citera
Medlem
zaaph1s avatar
Bara jag som tänkte på den här när man såg hans video?

http://imittsverige.blogspot.com/200...kriget-sa.html
Citera
Medlem
BrunoReinfeldts avatar
Hittar inte några berättelser om långvariga förhållande, jag tycker Anders borde använt manifestet för att komma ut som gay...
Citat:
Q: I guess you wanted to tell your friends about this. Has it been hard to live a “double life”, hiding your true political conservative revolutionary convictions?
A couple of my friends have their suspicions though. However, I have managed to channel these suspicions far away from relating to my political convictions. Instead they suspect that I am playing WoW (and trying to hide it) and a couple of them believe that I have chosen semi-isolation because of some alleged homosexual relationship which they suspect I am trying to hide, LOL. Quite hilarious, as I am 100% hetero, but they may continue to believe what they want as it prevents them from asking more questions) My goal is obviously to prevent my closest network from asking specific questions, and it has worked perfectly so far.

Han verkar extremt hängiven oavsett om det handlar om att planera terroraktioner eller spela WoW...
Citat:
Q: Hobbies and interests?
I took a year off when I was 25 and played WoW PvE hardcore for a year.
Citera
Medlem
JimmieAkessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Det sjukaste i sammanhanget är att Norges strängaste straff är 21 år för terroistbrott, då är han i 50-årsåldern och kan mycket väl utföra ett lika sjukt påhitt igen.

Tror ni norrmännen fixar så han inte kommer ut? Självmord, ihjälslagen av fångar, skjuten under flyktförsök...

Läs här:
Massmördaren i Utøya, Terroristen i Oslo - Vilka straff väntar dom?
https://www.flashback.org/t1606051
Citera
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nade
Tror inte att ABB kommer klara sig levande ur detta. Någonstans på vägen kommer han att råka illa ut, och då vinner han förmodligen många högerextremisters hjärtan. Hoppas inte att så blir fallet, men OM det sker så tror jag det kommer fler liknande dåd.
Den typ av högerextrema som brukar sympatisera med den här typen av våldsdåd är inte riktigt den som han själv stod för. Så jag är tveksam.
Citera
2011-07-24, 01:18
Medlem
s0pkvasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollgan
Han verkar inte ha spelat WoW ändå. Han använde det bara som en ursäkt för att vara så isolerad som han var.

3.26 Avoiding suspicion from relatives, neighbours and friends
Present a ”credible project/alibi” to your friends, co-workers and family. Announce to
your closest friends, co-workers and family that you are pursuing a ”project” that can at
least partly justify your ”new pattern of activities” (isolation/travel) while in the planning
phase.
F example, tell them that you have started to play World of Warcraft or any other online
MMO game and that you wish to focus on this for the next months/year. This ”new
project” can justify isolation and people will understand somewhat why you are not
answering your phone over long periods. Tell them that you are completely hooked on
the game (raiding dungeons etc). Emphasise to them that this is a dream you have had
since you were a kid. If they stress you, insist and ask them to respect your decision.
You will be amazed on how much you can do undetected while blaming this game. If your
planning requires you to travel, say that you are visiting one of your WoW friends, or
better yet, a girl from your ”guild” (who lives in another country). No further questions
will be raised if you present these arguments.
Blaming WoW is also quite strategic due to another factor. It is usually considered ”tabu”
or even shameful in our society today to be hooked on an MMO. By revealing ”this
secret” to your close ones you are therefore (to them at least) entrusting them with your
innermost secret. Usually they will ”contribute” to keeping this secret for you which can
be very beneficial. (If people from your ”secondary” social circle ask them they will even
usually ”lie” on your behalf (giving you alibi), in order to keep your MMO project a secret.
Jo han har visst spelat wow, och han har cirka 8500 "achievements" och det är otroligt mycket.

Inte alls många i wow har lika många.
Citera
2011-07-24, 01:19
Medlem
hajskinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therein
Vad jag undrar är hur medvetet hans ansiktshår är (i bilderna där han inte är renrakad). Det är ett synnerligen udda stilval. Min teori är att han försöker sig på att skapa en ny "hitlermustasch". En form av peacocking för att sticka ut och bli ihågkommen i historien.

Skägget är U-format. Med tanke på att han nämner Balkan väldigt ofta kan U-formen vara inspirerad av rörelsen Ustasja. De har ett U som logotyp.
Citera
2011-07-24, 01:19
Medlem
Nades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollgan
Han verkar inte ha spelat WoW ändå. Han använde det bara som en ursäkt för att vara så isolerad som han var.

3.26 Avoiding suspicion from relatives, neighbours and friends
Present a ”credible project/alibi” to your friends, co-workers and family. Announce to
your closest friends, co-workers and family that you are pursuing a ”project” that can at
least partly justify your ”new pattern of activities” (isolation/travel) while in the planning
phase.
F example, tell them that you have started to play World of Warcraft or any other online
MMO game and that you wish to focus on this for the next months/year. This ”new
project” can justify isolation and people will understand somewhat why you are not
answering your phone over long periods. Tell them that you are completely hooked on
the game (raiding dungeons etc). Emphasise to them that this is a dream you have had
since you were a kid. If they stress you, insist and ask them to respect your decision.
You will be amazed on how much you can do undetected while blaming this game. If your
planning requires you to travel, say that you are visiting one of your WoW friends, or
better yet, a girl from your ”guild” (who lives in another country). No further questions
will be raised if you present these arguments.
Blaming WoW is also quite strategic due to another factor. It is usually considered ”tabu”
or even shameful in our society today to be hooked on an MMO. By revealing ”this
secret” to your close ones you are therefore (to them at least) entrusting them with your
innermost secret. Usually they will ”contribute” to keeping this secret for you which can
be very beneficial. (If people from your ”secondary” social circle ask them they will even
usually ”lie” on your behalf (giving you alibi), in order to keep your MMO project a secret.

Så jävla sjukt att komma på något sånt.
Citera
2011-07-24, 01:20
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
förlåt att jag skriver utan att läsa till slut,
Youtubefilmerna tas bort, som väntat! Hoppas någon sparar ner... jag kommer inte på hur man gör.
De skyller på copyright från Funcom. ABB har visst en skämtteckning i filmen.
Den får nog ligga kvar på Liveleak: http://www.liveleak.com/view?i=093_1311453213
Senast redigerad av Grisbrottaren 2011-07-24 kl. 01:23.
Citera
Medlem
Är identiteten på tjejen och kärringen han posar med känd än?
Citera
Medlem
Linkolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MMDUJA
Det pratas om dagböcker, manifest, youtubefilmer och dokument. Hur många olika handlingar är ute på nätet? Finns dagboken i manifestet?

http://thepiratebay.org/user/Grillbritt/
Citera
2011-07-24, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MMDUJA
Har uppriktigt sagt svårt att ta in vad som faktiskt sker. Allting känns overkligt; de avskyvärda dåden i sig, ja, men framförallt efterspelet. Det är som i en film. Fick kalla kårar av musiken och budskapen i hans filmtrailer.

Undrar vad han sätter igång egentligen. Sitter här, äcklad men samtidigt något fruktansvärt fascinerad. Hatar mig själv lite för det, eftersom det känns som mitt intresse är det som han tycker rättfärdigar de handlingarna han utfört. Och då anser jag mig vara både vidsynt, bildad och långt från den målgrupp manifestet är riktad till. Jag vill inte tro det, men kanske är denne man inte bara en dåre utan en person som faktiskt kommer påverka världen negativt under en längre tid.

Jag har svårt att se att han skulle få igång någon "kedjereaktion" även om han själv verkar tro det (se Liolidis citat från manifestet). Hans världsbild och ideologi verkar vara ett väldigt hemmasnickrad hopkok, närmast unikt för honom själv. Tror det finns ytterst få som delar hela hans världsbild och övertygelser även om vissa säkert håller med om några delar här och där. Men det är en väldig skillnad på att nicka instämmande åt något stycke han publicerat, och att gå ut och skjuta ihjäl 90 barn/ungdomar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in