Citat:
Ursprungligen postat av
thewellovedone
Det var inte en massa journalister som grävde i Wenche Behrings liv, det var EN - Marit Christensen som fick tillgång till henne därför att Wenche SJÄLV ville det.
Varför tycker du synd om de som drabbades av 22/7 på Utöya på grund av boken när de själva inte gör det, Viljar (som sköts fem gånger men överlevde) var till och med i sällskap med Seierstad när hon signerade boken i Oslo.
Tyvärr är boken ingen fantasy, du och NothingToLose med flera intalar er själva att Breivik är den perfekte gentlemannen som kommer från den perfekta familjen som hjältemodigt har räddat gamla Norge, det är så naivt och verklighetsfrånvänt att man häpnar. Breivik är INTE den perfekte gentlemannen som kommer från den perfekta familjen och han har INTE räddat gamla Norge
Breivik kommer från en dysfunktionell familj och är ett intelligent problembarn som kallblodigt har mördat sjuttiosju personer med bomb och skjutvapen.
Vart jag vill komma med mina inlägg!!! Jag vill bryta ner den falska och romantiserade bilden av Breivik som uppenbarligen du och NothingToLose tror på, fast inte på det kulturmarxistiska sättet där allt går ut på att svartmåla snarare än att visa fram den verklige Breivik.
Okej, så här ligger det till: Jag intalar mig inte ett skit och jag tycker inte synd om någon. Det är nog mer vad du läser in i andra, och därmed helt ditt eget ansvar.
Vad "Nothing To Lose" tror på har jag heller ingen aning om, det får du fråga honom om.
Och vad betyder egentligen en mening som "
inte på det kulturmarxistiska sättet där allt går ut på att svartmåla"?
Åsne Seerstad är en gigantisk kulturmarxist som jag ser det.
Den "riktiga bild" som du så gärna vill värna om, "en mjuk, gayig kille från en dysfunktionell familj. En intelligent kille med problem som plötsligt blev mördare" - är f.ö. exakt den post-individualistiska bild av Breivik som kulturmarxister och media vill att du ska ha, så har ju du nåt att pyssla med, menar de.
Vad
jag däremot önskar mig är objektiv och korrekt information om dels vad som verkligen hände den 22/7, dels om Breiviks hälsa och status i fängelset, dvs hur han klarar av fångenskapen. Jag skulle gärna vilja se ett öppnare mer demokratiskt samhälle också, samt att Breiviks brevförbud hävdes och att hans egen bok blev publicerad, så slapp vi spekulera så mycket här och kunde istället få
veta lite mer. Men dit är det förmodligen långt med dagens samhälls-och mediaklimat. Om du sen tycker att du får den information du behöver genom t.ex Seierstad&co. ,och egna intuitiva insikter i Breiviks personliga "problem-natur", så är du naturligtvis fri att tro på det du gör. Det känns bara väldigt 70-tal, som jag ser det. För mig är det hon skriver transparent skit, och det du håller på med ganska ointressant.