Citat:
Jag vet inte och orkar inte fördjupa mig i det heller.
Citat:
Breivik sa först att det var han som hade ringt men när han fick veta av polisen vad som hade sagts i samtalet, ändrade han sig och sa att det samtal han hade ringt hade handlat om något annat.
Var detta något slags rop på hjälp av kommendör Breivik eller kan man tänka sig att det var någon annan som kände till det hela?
Att ge falskt namn och ett engångsnummer, förutsättande att det var Anders B. Breivik, är väl å andra sidan ganska givet - men j*vligt riskabelt att ÖHT ta kontakt. Har panelen några åsikter och förslag i detta - hela grejen känns lite för fantastisk för att jag personligen skall finna någon anledning till att göra en sån grej.
Att ge falskt namn och ett engångsnummer, förutsättande att det var Anders B. Breivik, är väl å andra sidan ganska givet - men j*vligt riskabelt att ÖHT ta kontakt. Har panelen några åsikter och förslag i detta - hela grejen känns lite för fantastisk för att jag personligen skall finna någon anledning till att göra en sån grej.
Citat:
Tre säckar på 150 kg var det. Och när det gäller detta köp var Breivik inte så diskret.
Märker SÄPO sådant direkt? De har väl inte sådan järnkoll (aluminiumkoll, ha... ha... )?
Citat:
http://m.expressen.se/nyheter/breivik-blev-rasande-pa-sin-bombresa-i-sverige/?partner=www
- Den första mars hade jag fortfarande inte fått det. Leverantören är verkligen oprofessionell och har ignorerat mina fem senaste e-postmeddelanden, skriver han i sitt manifest.
När Breivik upptäckte att det saknades ett paket blev han ursinnig och tog ut sin aggression på personalen.
– Han skällde ut tjejen i kassan. Att han blev arg kan jag ju egentligen förstå, det hade ju blivit fel med hans leverans. Men det är ovanligt att kunder som kommer hit är så arga, det brukar vara mest via telefon, säger Anna.
Några dagar senare anlände det tredje paketet och Anna ringde upp Anders Behring Breivik på nytt. Då var han fortfarande arg och Anna minns samtalet som mycket besvärligt.
När Breivik upptäckte att det saknades ett paket blev han ursinnig och tog ut sin aggression på personalen.
– Han skällde ut tjejen i kassan. Att han blev arg kan jag ju egentligen förstå, det hade ju blivit fel med hans leverans. Men det är ovanligt att kunder som kommer hit är så arga, det brukar vara mest via telefon, säger Anna.
Några dagar senare anlände det tredje paketet och Anna ringde upp Anders Behring Breivik på nytt. Då var han fortfarande arg och Anna minns samtalet som mycket besvärligt.
Detta hände i mars 2011, dvs samma månad som någon ringde det där hotsamtalet.