2013-03-23, 12:59
Medlem
Blundettos avatar
Vill Breivik till varje pris ta farväl så tycker jag det är betydligt bättre med en cermoni i fängelsekapellet än att han får permission. En permision mindre än 2 år efter attentaten tycker jag låter väldigt osannolikt, oavsett anledning.
Citera
2013-03-23, 15:28
Medlem
underbart- Nu lider han...förmodligen var det hennes massmördande missfoster till sons dåd som tog livet av henne och så kommer resten av hans familj säkert se det också...han är nu fullständigt ensam och bortglömd av världen tills han dör i sin cell...skumpa ikväll! Grattis Norge!
Senast redigerad av Panopticator 2013-03-23 kl. 15:32.
Citera
2013-03-23, 16:21
Medlem
Han är inte bortglömd, och kommer aldrig att bli det. Han kommer att finnas med i historieböckerna för alltid, och tiden och historien att ge honom rätt (tyvärr). Jag tänder ett ljus ikväll, och tänker på honom, och hoppas att i alla fall ett av mina brev når honom.
Citera
2013-03-23, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Breviks mamma har avlidit. Kan han rent av få permission för att delta vid begravningen?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16473915.ab
Självmord möjligtvis? Var nog inte lätt att vara mamma till Norges mest hatade person.
Citera
2013-03-23, 18:42
Medlem
Adhdkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterkoppen
Självmord möjligtvis? Var nog inte lätt att vara mamma till Norges mest hatade person.

Hon ska ha lidit av cancer väldigt länge
Citera
2013-03-23, 19:05
Medlem
Citat:
(VG Nett) Anders Behring Breiviks advokat reagerar på att fängelset redan nu säger att Breivik inte kan komma till moderns begravning.

Advokat Tord Jordet tycker att det är märkligt att fängelset redan dragit slutsatsen om detta inför pressen och inte med dem.

- Han har en önskan om att få delta vid sin mors begravning. Modern betydde mycket för honom. Vi har inte hört något från fängelset om att han inte får närvara vid begravningen, säger Jordet.

Han säger att han kommer att granska fängelsets beslut på denna punkt under lupp.

- Beslutet verkar oförsvarligt, säger Jordet.

Advokaten säger att Breivik önskar att de olika rykten som går om modern och den uppväxt han fick, stoppar.

- Han vill att det ska komma fram att hon inte var någon dålig mor. Han hoppas att dessa rykten ska stoppa, säger Jordet.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/22-juli/artikkel.php?artid=10101893

Heja Jordet!!
Citera
2013-03-23, 19:38
Medlem
Herr Norrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panopticator
^hahaha! ni är såååå enormt jävla störda så man skulle inte kunna hitta på så sjuka figurer...ni är sjukare än Manson groupies...breihora har så jävla ont just nu, så jävla ont...inlåst i sin cell med vetskapen om att han nu är helt ensam i universum och lilla mamma ruttnande i en kyl...aldrig har mammas lilla gosse haft ett riktigt problem i sitt liv - bara hatat - och nu fick han äntligen smaka lite - bara lite - på vad han gjorde mot 80 personer...och han storlipar i sin lilla cell...skål tamejfan! skål!

p.s. snokeri, jag hoppas de hittar någon lösning på din grava psykiska sjukdom d.s.

Jag delar definitivt inte åsikter med Breivik, men jag tycker att t.ex. Snokeri verkar vara vettigare än dig. Du skriver som en kratta, du tycker att det är sjukt att tycka synd om någon vars mor just avlidit, du har ingen koll på fakta (Breivik dödade 77 personer) och du påstår att en person har en psykisk sjukdom bara för att han har annorlunda åsikter än dig.
Citera
2013-03-23, 22:27
Medlem
Vad tycker ni om det här då? Jag vet åtminstone en i den här tråden som blir glad för detta.

Citat:
Ari Behn spetsar Breiviks huvud

Den norska prinsessan Märtha Louises man Ari Behn utställningsdebuterade på lördagen. I ett måleri har han avbildat massmördaren Anders Behring Breiviks huvud spetsat på två pålar tillsammans med texten ”Keep calm and carry on”.
http://mobil.svd.se/c.jsp;jsessionid=8A9C3045C21E6C77707C55248F5F3FD3. rocco4?cid=25967251&rssId=&item=http%3a%2f%2fwww.s vd.se%2f%3fservice%3dmobile%26amp%3barticleId%3d80 26208%26amp%3bnew%3dtrue

"Konstverket" finns att se här: http://m.db.no/2013/03/23/kultur/kunst/ari_behn/anders_behring_breivik/26345570/?www=1
Citera
2013-03-23, 23:17
Medlem
Vad sysslar prinsessans make med? Vodoo? Man kan ju börja tro det.
Citat:
Skulle beskydda Märtha Louise – med svart magi

10 feb 2013 Svart magi skulle beskydda prinsessan.

Efter möte med ”häxdoktorer” sökte norsk skandalpastor upp prinsessan Märtha Louises hem för att välsigna henne med majs – och sojaolja.

Det är i säsongsstarten av det norska tv-programmet ”Trygdekontoret” som skandalpastorn Jan-Aage Tor berättar om hur han under en resa till södra Afrika träffade en grupp ”häxdoktorer” som ville beskydda prinsessan Märtha Louise, 41, mot alla som hotade hennes krafter. Inklusive honom själv.
– Jag mötte en ung man som heter Kasper Banda. Han kände till mig och sa att han var med i någon slags voodoogrupp. De hade fått i uppdrag att förgöra mig och det jag stod för, säger Torp, enligt NRK.no.
Läs mer: http://mobil.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article16215901.ab?partner=wwwredirect

På Den Nordiske Englekongressen september 2011:
Citat:
Rose Sangregorio, kvinnen i beige, snakker med rolig myk stemme. ”Søk det uendelige, det sanne, enheten, her i salen. Føl hvor mye du rommer. Vær åpen og tilstede i kroppen. Jeg jobber sammen med erkeenglene, og de oppstegne mestre og de kosmiske mestre”. Som Märtha har også Rose vært annerledes fra hun var liten og trodde alle var som henne. Begge stengte av sine egenskaper når de vokste opp og ble sosialisert. Rose snakker om medfølelse. Hun kan elske en morder like mye som den myrdede. ”Kan dere det?” spør hun salen.

Märtha nevner Utøya. ”Det er selvfølgelig forferdelig det som skjedde der”, sier hun, men det er et men. Tragedien skapte et samhold, en enhet på tvers av religion og rase. En slik kjærlighet i det norske folk er sjelden. Rosetoget er noe av det sterkeste prinsessen har opplevd. Det er slik livet egentlig skal være, mener hun.
http://mobil.aftenposten.no/meninger/debatt/article4227059.ece#.UU4lgIl5mc0
Citera
2013-03-24, 08:25
Medlem
ville läsa lite syrlig engelsk press om det här, dom brukar gilla att fnittra åt mammas lilla seriemördares klagomål på att ljummet kaffe är obeskrivlig tortyr, men då ingen journalist orkar skriva om äcklet längre har alla tidningar bara köpt samma standardartikel och tryckt Nåja, en ny dag av lidande och smärta och gråt för fittvik, den tanken piggar upp. Kanske ska skicka ett brev jag också...hmmm, bra ide, vilken av de psykiskt sjuka brevik-groupiesarna det nu var som förslog det

Du, nothing to lose (synnerligen lämpligt namn!), du som verkar vara en av de mest nerkärade och psykiskt sjuka groupiesarna här, en hypotetisk fråga: Om breivik blev fri mot att du sög, gurglade och svalde hans sats, skulle du göra det eller skulle du göra det även om han inte blev fri?
Senast redigerad av Panopticator 2013-03-24 kl. 08:28.
Citera
2013-03-24, 08:28
Medlem
Citat:
UK playwright plans musical of Anders Breivik's Norway killings

Controversial play will relocate Norwegian mass murders to Scotland in bid to examine 'limits of empathy'

Called The Events, the show examines the limits of human empathy and will be premiered this summer at Edinburgh's Traverse Theatre, before it travels to London for a run at the Young Vic.

"I was most interested in how Norwegian society was feeling," said Greig this weekend. "Oslo is not a huge city and everybody pretty much knows everybody else, so almost everyone we spoke to had been affected. Some people asked us not to write or talk about Breivik. I am not at all certain whether we give him a victory by ignoring him or trying to understand him. That is what I wanted to question."

Greig and Gray, who already shared an interest in Norway, spoke to many who had lost friends and relatives. As a result, the writer eventually decided not to name Breivik in the show and to relocate the atrocity to his native Scotland.
http://www.guardian.co.uk/world/2013/mar/24/musical-anders-breivik-uk-premiere
Citera
2013-03-24, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panopticator
Du, nothing to lose (synnerligen lämpligt namn!), du som verkar vara en av de mest nerkärade och psykiskt sjuka groupiesarna här, en hypotetisk fråga: Om breivik blev fri mot att du sög, gurglade och svalde hans sats, skulle du göra det eller skulle du göra det även om han inte blev fri?
Du försöker att provocera som vanligt?

Tack för ditt pm förresten, din sjuka djävel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in