2012-08-09, 21:39
Medlem
Facebook ska som jag tidigare nämnde inte ha lämnat ut uppgifter till norska polisen om Breiviks Facebook-konton, trots att Breivik har haft flera konton med massor av vänner och lämnat ut information som kan vara mycket viktig för att få ett riktigt svar på om KT existerar.
Nu begär norska polisen återigen tillgång till uppgifter från FB. Denna gång gäller det en försvunnen 16-årig flicka.
Jag hoppas att FB är konsekventa i sina beslut!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10059575
Citera
2012-08-11, 18:40
Medlem
Politiet mot Facebook-gjennombrudd i Sigrid-saken

http://www.dagbladet.no/2012/08/11/n...etne/22914808/

Facebook har nu valt att lämna ut kontouppgifter till den norska polisen för att de förhoppningsvis ska kunna lösa fallet med den försvunna flickan.
Frågan är då varför Facebook inte vill lämna ut Breiviks uppgifter till polisen?
Citera
2012-08-14, 01:05
Medlem
Man vet att Anders Breivik var född i ett medelklasshem/överklasshem i centrala Oslo (motsvarigheten i Sverige är ju typ Gärdet i Stockholm). Att hans far lämnade honom tidigt och är en diplomat (?) som bor i Frankrike. Han försökte flera gånger starta företag under sin tonår, men misslyckades och flyttade hem till sin mor.

Sedan vet man att Breivik tror att Europa kommer att bli helt islamiserat och min teori är att han skjöt ned barnen för att han är rasist och är emot det mångkulturella samhället som socialdemokraterna står för.
Citera
2012-08-14, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluerabbits
Man vet att Anders Breivik var född i ett medelklasshem/överklasshem i centrala Oslo (motsvarigheten i Sverige är ju typ Gärdet i Stockholm). Att hans far lämnade honom tidigt och är en diplomat (?) som bor i Frankrike. Han försökte flera gånger starta företag under sin tonår, men misslyckades och flyttade hem till sin mor.

Sedan vet man att Breivik tror att Europa kommer att bli helt islamiserat och min teori är att han skjöt ned barnen för att han är rasist och är emot det mångkulturella samhället som socialdemokraterna står för.

Och jag kan intyga, efter att ha läst hans 1500 sidor långa manifest att han bara är en indoktrinerad sionist. Judeälskare med andra ord. Han glorifierar Israel som om det vore hans hem.
Citera
2012-08-14, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosinus40
Och jag kan intyga, efter att ha läst hans 1500 sidor långa manifest att han bara är en indoktrinerad sionist. Judeälskare med andra ord. Han glorifierar Israel som om det vore hans hem.

Okej, men om du läst hans manifest så vet du bättre antar jag. Är Breivik Jude? :S
Citera
2012-08-14, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluerabbits
Okej, men om du läst hans manifest så vet du bättre antar jag. Är Breivik Jude? :S

Han är judeälskare, sionist och Israeldyrkare. Fanskapet borde hängas upp och ner.
Citera
2012-08-15, 23:34
Medlem
Citat:
Han är judeälskare, sionist och Israeldyrkare. Fanskapet borde hängas upp och ner.

Stämmer inte.
Han säger att majoriteten av judarna är kulturmarxister som jobbar för massinvandring men att det finns några "goda" judar också.

Min bedömning är att han i grunden är en etnisk nationalist som tagit lite för starkt intryck av Counterjihad och fastnat i fiendens-fiende-är-min-vän logiken och blivit imponerad av såna som Fjordman och Geller. Om han nu ens visste att Fjordman var en jude?

Han hade också någon idé om samla alla nationalister genom att desperat försöka undkomma naziststämpeln vilket kan vara förståeligt i ett land som Norge som faktiskt varit ockuperat av nazityskland.
Citera
2012-08-16, 05:00
Medlem
Schmuckophistiques avatar
Det finns egentligen bara en fråga, som enligt mig vore relevant, om man skulle behöva ställa en fråga till Anders Breivijk.. - Vem bryr sig om islam?.. Det är ju liksom bara absurt och ofantligt korkat precis allt Breivijk har gjort, det finns inte äns mått för hur jävulskt småsint och banalt allt är, vem fan bryr sig om islam, liksom, det är ju bara EN av hundratals religioner? Kan han inte gå längre ut i det metafysiska än så, liksom.. Antar att jag har ett lite mer sataniskt och vidare uppfattande än han, jävla efterblivna lilla kristna knatte, lamm..
Citera
2012-08-16, 12:41
Medlem
Citat:
- Breivik får ingen särbehandling

Han är inlåst i en vanlig cell med ett vanligt badrum, normala träningsmöjligheter, vanlig mat och en standard-dator utan internet och skrivare.

- Han har ett rum komplett med dusch, säng, bokhylla, skrivbord och en tv - precis identiskt med de andra. Och han omfattas av samma regler som de andra. Till exempel att affischer ska hängas på anslagstavla, och att fönstret inte kan förses med varken krukväxter eller bilder.

- Detta gym som Oslo-tidningar talat om, vad är det?

- Alla interner i norska fängelser har en eller annan möjlighet att röra på sig. Antingen i rastgård eller i ett eget träningsrum.

Här använder avdelningarna B och C, där det inte sitter isolerade fångar, aktivitetsbyggnaden. Där kan de träna tillsammans. De som sitter på avdelning A har ett eget gym på avdelningen. Som de delar, antingen i grupp eller ensam. Men för helt isolerade fångar - som Breivik, låter det sig inte göras. Därför gjorde man i ordning ett rum där han kan träna.
Mycket mer finns att läsa här.

Det här blev jag nyfiken på:
Citat:
UTSKRIFTSKONTROLL

- Och så har han en skrivare?

- Nej.

- Skriver han sina mycket omtalade brev för hand?

- Nej. Han skriver på datorn, men kan inte skriva ut när han vill. Det sker genom vår personal. Hur vill jag inte gå in på. Men det sker i kontrollerade former.
Det innebär alltså en säkerhetsrisk av ett eller annat skäl eftersom han inte vill tala om det.
Citera
2012-08-17, 00:41
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av UrbanWarfare
Stämmer inte.
Han säger att majoriteten av judarna är kulturmarxister som jobbar för massinvandring men att det finns några "goda" judar också.

Min bedömning är att han i grunden är en etnisk nationalist som tagit lite för starkt intryck av Counterjihad och fastnat i fiendens-fiende-är-min-vän logiken och blivit imponerad av såna som Fjordman och Geller. Om han nu ens visste att Fjordman var en jude?

Han hade också någon idé om samla alla nationalister genom att desperat försöka undkomma naziststämpeln vilket kan vara förståeligt i ett land som Norge som faktiskt varit ockuperat av nazityskland.

NTL vad är Din åsikt om detta, Du som - också - sannolikt har läst hela ABB:s manifest?
Citera
2012-08-17, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Whistleblower
NTL vad är Din åsikt om detta, Du som - också - sannolikt har läst hela ABB:s manifest?

Jag tycker att UrbanWarfare beskriver det ganska bra.
Citat:

Citat:

Jag har redan sagt vad jag tycker om Fjordman så den som är intresserad får använda sökfunktionen.
Citera
2012-08-18, 08:35
Medlem
Citat:
Sanningen om Anders Behring Breivik

Jag känner väl till seriemördare och Anders Behring Breivik är ett typiskt fall. Förklaringen till varför han blev seriemördare, kan du förmodligen hitta i barndomen, men du hittar inte någon psykisk störning. Du hittar en personlighetsstörning. Ett delat sinne.

Ett mycket beräknande sinne som mästerligt manipulerar andra människor. Anders Behring Breivik har en klar och tydlig blick. Det är helt säkert inte första gången han dödade den 22 juli.

I ett sådant sammanhang är det mycket sannolikt faktiskt. Behring Breivik är en klassisk seriemördare och lönnmördare. Han har fått betalt stora belopp för att spela en roll. För att låta sig användas.

Att sätta psykiatriska diagnoser i politiska syften är en välkänd teknik i sovjetiska, ryska och norska sammanhang. Du kan lura andra att göra det, det finns många sätt att göra det indirekt, till exempel genom att förgifta människor och sätta sprutor i dem i hemlighet.

Efter att de är gasade och bedövade först. Denna metoden använder rysk underrättelsetjänst långt mer än någon tidigare trott. Med hjälp av offret själv blir läkare och psykiatriker lurade.

Indirekt.

Det är brutalt men smart. Diagnosen paranoid schizofreni är satt på Anders Behring Breivik utan att de två psykiatrikerna kände till det verkliga sammanhanget, och lägg märke till att de säger att han är lika psykotisk nu som 22 juli.

De är i bästa fall lurade. Problemet med ryska bedrägeriverksamheter är som jag har sagt förr, det används för mycket smink.

/ Norulv Øvrebotten

Läs resten här (norska): http://www.bergen360.no/-/bulletin/s...hring-b-reivik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in