2016-07-08, 08:15
Medlem
Vad tror ni om fortsatt uppgång idag?
Fin nyhet igår
Citera
2016-07-11, 12:35
Medlem
Värdet i Dosells USA-patent bedöms till 159-206 MSEK (Cision)
2016-07-11 11:06

(Se värdering av paten i bifogad pdf-fil)

MediRätt har låtit genomföra en värdering avseende det potentiella värdet på det kommande USA-patentet för Dosell. Beräkningarna avseende potentialen i dessa patent har beräknats utifrån företagsledningens nuvarande bedömning avseende möjlig försäljning i USA, samt bedömning avseende prisnivåer och kostnader och behov av investeringar*. Potentialen i dessa patentet har sedan beräknats genom att de framtida kassaflödena diskonteras med en kalkylränta. Värderingen har genomförts av Grant Thornton.

Värdet i det kommande USA-patentet avseende Dosell beräknas till 159-206 MSEK. Den sammanlaga värdepotentialen i Dosells internationella patent är sålunda 310-396 MSEK.

*Beräkningarna baseras på en tioårig period med bland annat följande antaganden:

- Försäljning antal enheter:

Marknad 2016 2017 2018 2019 2020 2021
Sverige - 10 000 25 000 40 000 60 000 80 000
Övriga Europa - - 450 000 900 000 918 000 936 360

För perioden 2021 -2023 antas försäljningen vara på samma nivå som 2021

- Utpris per enhet i Sverige antas vara 3 000 kr/st och täckningsbidrag för MediRätt på 1 000 kr/st
- I Europa (exklusive Sverige) antas att man istället kan erhålla en licensintäkt på ca 70 kr/enhet.
- Övriga kostnader ligger på lite över 1 MSEK per år i början av perioden för att sedan hamna strax över 9 MSEK per år i slutet av perioden.
- Investeringarna (i Sverige) antas uppgå till 8 MSEK under 2016 för att sedan ligga på en nivå om ca 1% av omsättningen.
- Kalkylränta som använts vid beräkningen uppgår till mellan 25% och 30%.
- Skattesats 22%

Lidingö 2016-07-11

Nu lär aktien ta fart
Citera
2016-07-28, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoopaCoopa
Vad tror ni om fortsatt uppgång idag?
Fin nyhet igår
upp 170 % idag. Imorgon tar vi 20 kr
Senast redigerad av CI1908 2016-07-28 kl. 19:31.
Citera
2016-07-29, 09:09
Medlem
Öppnar fint idag
Citera
2016-09-01, 23:46
Medlem
Enok1Halvars avatar
Stort fake

beware
jag har fått från en sk insider ,, ok det var sådär info
Lämna så fort ni kan,,,,
IBRA k ÄR EN SK FACE person ,lämnar fel info men haussar i rätt läge,, ,,'
Vad tycker ni om 14 kr ,,och efter rapporten skulle den rusa nu e den nere på, 9
Jag har en del från pm så vart sänder man detta till FI ?
Citera
2016-10-21, 22:18
Medlem
NickeNicknames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enok1Halvar
Stort fake

beware
jag har fått från en sk insider ,, ok det var sådär info
Lämna så fort ni kan,,,,
IBRA k ÄR EN SK FACE person ,lämnar fel info men haussar i rätt läge,, ,,'
Vad tycker ni om 14 kr ,,och efter rapporten skulle den rusa nu e den nere på, 9
Jag har en del från pm så vart sänder man detta till FI ?

hmm ,har rätt bra koll ,men det som sägs är att styrelsen är rätt suspekta,en av dom är enligt uppgift björn rosengren som köper på sig några och det är tystare än i graven i detta bolag
Potential ,nja känns så men många frågetecken, som ja gärna vill ha svar på
Sjönell familjen världskända enligt alla ?
Kan det va en riktigt pump and dump bolag,,får känslan av det,, var väl uppe i 18 nu 7,,,
Citera
2017-07-20, 20:39
Medlem
NickeNicknames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNickname
hmm ,har rätt bra koll ,men det som sägs är att styrelsen är rätt suspekta,en av dom är enligt uppgift björn rosengren som köper på sig några och det är tystare än i graven i detta bolag
Potential ,nja känns så men många frågetecken, som ja gärna vill ha svar på
Sjönell familjen världskända enligt alla ?
Kan det va en riktigt pump and dump bolag,,får känslan av det,, var väl uppe i 18 nu 7,,,

HaHa vilket pajasbolag , Björn "Idioten" Rosengren försökte i går sälja av sitt innehav ,men glömde att omsättningen är korvkiosk omsättning och då går tomten in med 600000-680000st aktier på ett säljblock
kom ett ursäktande om att han "råkade "göra fel,,,,ja ok, då jag råkade mörda en person, då går man tydligen fri ,speciellt om man heter Rosengren,
Potentiallen finns, men hur mycket misstag kan denna styrelse lyckas med?
Citera
2018-10-05, 19:12
Medlem
Medirätt har beställt en "oberoende" analys av företaget,vilket enligt PM så kommer den nästa vecka v41
Hur oberoende kommer den vara tro när den köps av ett företag som även har dom som bank ?
Å andra sidan börjar det pyra,CE märkning på ingående avtal mm
Kommentarer ?
Citera
2018-12-17, 09:16
Medlem
Svarar mig själv nu en gång för alla får det vara nog
Varit medlem på div facebookgrupper, som sitter och hes haussar sig om detta bolag och gjort så i 2-3 år,
kolla in Plcera forumet ex vis en Tedski haussar å det grövsta Hen sa att Hen inte skulle skriva nått om inte kursen stod i över 10kr i slutet på sep/okt ,hahaha ok han eller Vd:n fick mig utesluten

även på facebookgrupperna verkar det som alla bara vill höra positivt slänger ut alla som ställer fakt a/kritiska frågor, Vd: är ju bara et skämt

https://www.avanza.se/placera/forum/...b.html#6440167
Filantropen ska enligt utsago vara Vd:,, är det ok med en VD som sitter och haussar på ett patetiskt Placera aktieforum ?
Tror nog inte jag får mycket gensvar men enda sättet för mi8g att få folk att inse att detta bolag är ett stort skämt,tack för mig nu blir det nog ändå en rom o cola här i Filippinerna
Peace
Citera
2019-06-14, 13:39
Medlem
iZafe Group B - IZAFE B

IZAFE STARTAR SIN EUROPASATSNING - TECKNAR AVTAL MED PARTNERS I ITALIEN

iZafe har denna vecka, onsdag 12 juni, tecknat avtal med en aktör i Italien för att ingå i vårdkonceptet Sempli Farma, vars syfte är att minska vårdkostnader och effektivisera det italienska sjukvårdssystemet. Övriga partners i projektet är Vanadoni Salus, Ladurner Hospitalia, CBA och Farmacia Vigilanti Cama. iZafes vårdlösning Dosell kommer in som sista pusselbit och sluter distributionskedjan.

Det italienska vårdbolaget REMEDIO S.R.L. har byggt ett nätverk av strategiskt utvalda samarbetspartners i Italien för att hitta en kombination av olika hjälpmedel inom läkemedelshantering och distributionskanaler som möjliggör för äldre att bo hemma längre. Till skillnad från i Sverige har möjligheten att få medicin på dosrulle inte funnits i Italien; detta har inspirerat REMEDIO S.R.L. till att lansera dospåsar och utveckla helhetslösningen Sempli Farma.

Från november 2019 till juni 2020 ingår Dosell i en studie av REMEDIO S.R.L., där den totala kedjan av läkemedelsdistributionen kommer att testas. Dosell blir den ultimata komponenten i studien genom att leverera dospåsarna samtidigt som följsamheten av medicineringen kan kontrolleras och statistik erhållas.

Försäljningschef Tobias Johansson kommenterar inträdet i Italien:

"Detta är anledningen till att vi tidigare valde att säga upp det exklusiva avtalet med Apoteket; nu möjliggörs försäljning via andra kanaler och med andra leverantörer av dospåsar. Vi ser en otrolig potential på den Italienska marknaden som har upp emot 20 000 apotek och nästan 9 miljoner människor som äter mer än 5 mediciner/dag. Det är tydligt att Dosell är konkurrenskraftig även ute i Europa", säger Tobias Johansson, Försäljningschef på iZafe.
Citera
2019-08-17, 21:54
Medlem
BlueMarlin123s avatar
totalt miserabelt företag som fd Vd drev det i avgrunden med alla lovord ,har faktum inte sett ett bolag missköts så som denna vd gjort ,skrattar åt hens desperata köp
Citera
2019-10-26, 19:48
Medlem
Enok1Halvars avatar
Längesedan någon skrev nått om detta bolag,verkar turbulent inom bolaget
Styrelse vd avgår av privata skäl,mitt tips han var omöjlig att jobba med,
sedan kan man fundera på deras snack utan substanns, dom gick ut med att nylistas på omx i slutet på 2018 början på 2019 , och Patentet dom sökte skulle få svar i närtid i April i år ,senaste PM ökade förluster, har svårt att se att dom kommer lyckas även om potentialen finns ,tyvärr äger jag allt för många till allt för hög kurs, inkompetent personal även om dom kallar sig experter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in