Flashback bygger pepparkakshus!
2005-02-13, 16:18
Medlem
mjauens avatar
Hej, det är nämligen som så att jag har fått i uppdrag att installera olika ad-ins till programmet oscommerce (som är ett program för att sköta en ebutik).
Undrar om någon har någon erfarenhet av detta program?
Nedan är mina frågor

Man skall tydligen göra en backup på sin databas och alla filer som ska modifieras, hur gör man detta?

Man ska köra ett SQL kommando på databasen hur gör man detta?

Ja kort och gått hur man installerar ad-insen? gällande kompabilitet och dylikt.
Mvh

Om något e oklart angående ovanstående så säg gärna till.
Citera
2005-02-14, 01:40
Bannlyst
Jag har inte gjort backup än på min databas, jag tänkte installera alla de mods jag behöver sen gör jag backup (jag har inte ändrat designen än så jag tyckte inte det var lönt) men du gör det under /admin sen väljer du tools sen database backup

Sen kan du kopiera filerna i din katalog
Sen köra ett sql kommando gör du i din host php admin eller vad det nu heter

Jag kompierar in *.php filerna i din katalog (om du gjort någon ändrig i koden innan eller ändrat designen så får du kopiera koden på rätt ställe)

Sen kör jag bara *.sql filen under min host sen är det färdigt
Citera
2005-02-14, 11:55
Medlem
mjauens avatar
Tydligen så kan det mesta krasha eftersom det är mycke buggar på det mesta, så om man skulle installera alla mods först så finns ju risken att det krashar och man vet inte vilken mod som orsakar krashen.
Jag är ganska rookie på de här om inte detta framgick klart, så skulle behöva en utförligare förklaring.
exempelvis, exakt hur kopierar man filerna i katalogen? och exakt hur kör man ett sql kommando.
och så vidare. Vore väldigt tacksam Mvh
Citat:
Ursprungligen postat av pixel
Jag har inte gjort backup än på min databas, jag tänkte installera alla de mods jag behöver sen gör jag backup (jag har inte ändrat designen än så jag tyckte inte det var lönt) men du gör det under /admin sen väljer du tools sen database backup

Sen kan du kopiera filerna i din katalog
Sen köra ett sql kommando gör du i din host php admin eller vad det nu heter

Jag kompierar in *.php filerna i din katalog (om du gjort någon ändrig i koden innan eller ändrat designen så får du kopiera koden på rätt ställe)

Sen kör jag bara *.sql filen under min host sen är det färdigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in