• 1
  • 2
2012-04-02, 21:55
Medlem
bunjackens avatar
hej jag är ny här har precis fyllt 19 år

nu är det så här att jag har hört att örtcigaretter är bra emot astma vilket jag har så jag tänkte höra om ni vet om det faktiskt hjälper emot astma eller om det bara är en myt.

vore ju så jävla gott att få röka i sig medicinen för en gångs skull

poängtera att detta gäller enbart om man drar munbloss har jag hört . fast nu kommer vi till nästa grej var köps örtcigaretter jag bor i oskarshamn om det hjälper er.
Citera
2012-04-02, 21:59
Medlem
ProfessorAs avatar
Om de över huvud taget hjälper så är det nog som du säger endast vid munbloss. Det är aldrig bra att dra ner rök i lungorna, speciellt inte om man är astmatiker.

Jag är ställer mig dock väldigt skeptiskt till örtcigaretter.
Citera
2012-04-02, 22:00
Medlem
Jag tror inte att brända sotpartiklar är bra för luftvägarna oavsett var de kommer ifrån. Finns ingen forskning som skulle stödja att det skulle ha någon som helst positiv effekt heller.

Hoppas det svarade på din fråga!
Citera
2012-04-02, 22:10
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorA
Om de över huvud taget hjälper så är det nog som du säger endast vid munbloss. Det är aldrig bra att dra ner rök i lungorna, speciellt inte om man är astmatiker.

Jag är ställer mig dock väldigt skeptiskt till örtcigaretter.

ok fast här har jag källa på att de är bra på flera punkter http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9903/15/cig.html de ökar välbefinnande m,m men aftonbladet säger ju att de kan vara farliga men det står inte hur farliga de är bara att de påverkar nervsystemet.

så de behöver ju inte vara farligare än kaffe är och då är det ju verkligen värt att testa vet ju inte hur jag svarar på en sån behandling då jag ännu inte testat det

var kan man köpa dem förnånstans i fysisk butik när oskarshamn
Citera
2012-04-02, 22:12
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adapa
Jag tror inte att brända sotpartiklar är bra för luftvägarna oavsett var de kommer ifrån. Finns ingen forskning som skulle stödja att det skulle ha någon som helst positiv effekt heller.

Hoppas det svarade på din fråga!

man ska ju inte dra halsbloss på dem så vad vet du om vad de innehåller?
Citera
2012-04-02, 23:32
Bannlyst
De ska du skita i att använda det var något skit de hade förr när inget bättre fanns, nu finns medicin för detta som är bättre, jag vet av egen orsak
Citera
2012-04-03, 12:24
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redigredig009
De ska du skita i att använda det var något skit de hade förr när inget bättre fanns, nu finns medicin för detta som är bättre, jag vet av egen orsak

jo men om det har viss effekt och att man samtidigt får röka så är det avkoppling och soft också
Citera
2012-04-12, 00:31
Medlem
Slackoffs avatar
De funkar säkert ungefär lika bra mot astma som de vanligast förekommande örtcigaretterna baserade på tobaksörten.
Citera
2012-04-12, 00:35
Bannlyst
Hoppas det är ok att låna tråden lite?

Hur många av er är asmatiker och rökare och hur känns det med andningen?
Citera
2012-04-12, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
man ska ju inte dra halsbloss på dem så vad vet du om vad de innehåller?

De innehöll hälften spikklubba och hälften tobak. Spikklubban innehåller ämnen som vidgar luftvägarna. Tror faktiskt att de fanns långt in på 1960-talet. Idag finns förstås inget apotek som säljer sådant.
Citera
2012-04-13, 13:12
Bannlyst
Du har nog rätt det finns nog inget apotek som säljer detta längre, och det på goda grunder, alla med IQ över 65 begriper nog att dra in rök när man har astma är helt galet detta oavsett vad röken innehåller.
Det finns en spray som heter Bricanyl som vidgar luftrören och den används troligen av de flesta astmatiker (även av mig) och det är nog bra om man håller sig till etablerad medicinering om man har astma.
Punkt slut, andra kan ha avvikande åsikt, jag dör hellre än avviker från min
Citera
2012-08-08, 14:04
Medlem
Solarprestiges avatar
salt ska vara bra för astma, att tex vistas i en saltgrotta, finns oxå inhalatorer om man inte har en sådan grotta i närheten
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in