2012-04-02, 21:46
Medlem
Jag har nu gått och bestämt mig för att åter igen bli korthårig.

Det jag har tänkt ett tag på är följande frisyr. För er som inte kollar länken, Danno i Hawaii Five-O.
http://images.hitfix.com/photos/3351...story_main.jpg

jag är långhårig för tillfället, så jag har en del att gå på. Men hur mycket arbete krävs det varje morgon för att denna frisyren att se bra ut, och vilka produkter krävs?

Jag antar att det behövs någon kraftig hårspray. Gärna uppblandat med lite cement, för att det ska bli riktigt bra . Kan Ni ge något bra tips på en som fungerar bra?

En annan fråga: Jag tränare en hel del, hur praktiskt är då denna frisyren vid träning? Jag förstår givetvis att helt slät är det mest praktiska. Problemet är dock att min huvudform inte passar till detta.

Jag har nu bestämt mig för att verkligen ta tag i mitt liv. Det började redan i höstas då jag började byta ut delar av min garderob. Steget jag vill ta nu är i mig själv, och jag börjar med frisyren. Jag är trött på hur mitt liv ser ut just nu. Därför gör jag ett ryck och ändrar mitt sätt att leva, medans det ännu finns tid.

Ett stort tack på förhand till alla de som kan hjälpa mig!

Mvh Herge
Citera
2012-04-02, 21:53
Medlem
Dr_Dollars avatar
Är det inte bättre att du går till en salong/frisör/stylist som kan göra detta åt dig så det blir bra direkt liksom?
Citera
2012-04-02, 22:09
Medlem
8-digits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Är det inte bättre att du går till en salong/frisör/stylist som kan göra detta åt dig så det blir bra direkt liksom?
Precis, bara för att detta ser bra ut på Scott Caan så är det inte alls säkert att det passar din ansiktsform, eller den hårtyp du har. Kan lätt bli en dålig raggarfrisyr.
En frisör kan hjälpa till så att det blir rätt.
Citera
2012-04-02, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8-digit
Precis, bara för att detta ser bra ut på Scott Caan så är det inte alls säkert att det passar din ansiktsform, eller den hårtyp du har. Kan lätt bli en dålig raggarfrisyr.
En frisör kan hjälpa till så att det blir rätt.
Tack fler svaret! Jo givetvis har jag tänkt att gå till en frisör och göra det, och lyssna på dennes råd. Säga vad man vill, men något måste de väl lära sig under alla åren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in