2012-04-02, 16:40
Medlem
Hej, har rökt hasch runt 4-5 gånger (första gångerna jag rökt cannabis överhuvudtaget). Jag har ännu inte känt mig "hög" (eller jag tror åtminstone inte det ), men varje gång jag har rökt dock så har jag känt att det kliar på hakan, rinner lite i ögonen och näsan (ett vanligt tecken på allergi hos mig som sker vid t.ex. konsumption av äpplen, kiwi, m.m.,). Är även pollenallergisk och tar i nuläget inga mediciner mot det, ska dock genomgå akupunktur för att "bota" min pollenallergi för denna säsong. Vad tror ni, kan jag vara allergisk mot cannabis eller är det min pollenallergi som på något sätt spökar?
(Ursäkta meningsuppbyggnad, stavning o.s.v., förlåt även om tråden ligger i fel kategori )
Mvh
Citera
2012-04-02, 16:46
Medlem
KallePaHedens avatar
Jag tippar på att det är din pollenallergi som spökar, har en vän som får samma symptom som dig av vissa sorter. Har du rökt samma sort varje gång? Testa en annan isåfall. Och skit i det bruna, rök grönt istället!

MVH

Edit: I vanliga fall så torkar man ju ut sina slemhinnor (ögon, näsa m.m.) när man röker, så en allergisk reaktion är det nog absolut. Men som sagt, prova rök nåt annat nästa gång.
Senast redigerad av KallePaHeden 2012-04-02 kl. 16:48.
Citera
2012-04-02, 17:02
Medlem
EO du rökte pollen
Citera
2012-04-02, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallePaHeden
Jag tippar på att det är din pollenallergi som spökar, har en vän som får samma symptom som dig av vissa sorter. Har du rökt samma sort varje gång? Testa en annan isåfall. Och skit i det bruna, rök grönt istället!

MVH

Edit: I vanliga fall så torkar man ju ut sina slemhinnor (ögon, näsa m.m.) när man röker, så en allergisk reaktion är det nog absolut. Men som sagt, prova rök nåt annat nästa gång.
Okej, intressant! Ja, jag ska fixa grönt istället, brunt var dock det ändå som var tillgängligt då för tillfället. Får hoppas att det blir bättre med det!
Citera
2012-04-02, 18:03
Medlem
har en polare med den högsta graden pollen och gräs allergier och han röker varje dag ganske stora mängder och har gjort det ett antal år :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in