Citat:
Ja, babbla på du -- för nu är du långt från ämnet och babblar och babblar dessutom om en yrkesgrupp som du inte vet mer om än du kan se på TV som vilken svensson som helst.
Ursprungligen postat av flagella
Haha jag kan bara inte låta bli att svara. Jasså, är det så man använder ordet kadaver
Däremot hade jag inte lagt märke till det i dina tidigare inlägg. Men kul att du tycker det är huvudfrågan i denna tråd. Känns som det är viktigt för dej att vara korrekt.
Vi är alla fria att tro vad vi vill. Eftersom du harpade på efter jag skrev att jag varit med på eftersök, stod i rapporten och ej var polis tyckte jag det var på plats att vara lite tydligare med i vilken roll eftersom det inte verkade gå fram.
Jag kanske inte borde ha skrivit "de flesta", det var dumt av mej, då ska vi vara ytterst övertydliga: det händer ibland att polisen faktiskt pratar med grannar då brott begåtts i nejden, de gör det oftast genom att ringa på alternativt knacka på ytterdörren. Det kan även göra detta i andra ärenden än direkta brott. Det kan ske då polisen råkar befinna sej i närheten eller under perioder då man ska ses ute i samhället. Detta är en del av farbror blås uppgifter. Råkar polisen vara i närheten av sin lunch kan denne även stanna till och ta en kopp kaffe. Ibland byter polisen några ord med kassörskan på Ica, fast polisen är i tjänst. Ja, det är sant, det sker dagligen. Ibland på mindre lämpliga tider.
Jepp, jag tycker polisen skall göra ett gott och föredömligt arbete.
Jag tror du får gå kurs i vad haröron indikerar i skrift... ""
Jag är i min fulla rätt att "babbla" jag har en åsikt, jag tycker polisen kunde gjort bättre ifrån sej, jag anser inte att polisen gjort nåt olagligt, jag har helt enkelt större krav på dem än dej. Det enda du stör dej på är att jag inte tycker som du.
Däremot hade jag inte lagt märke till det i dina tidigare inlägg. Men kul att du tycker det är huvudfrågan i denna tråd. Känns som det är viktigt för dej att vara korrekt.Vi är alla fria att tro vad vi vill. Eftersom du harpade på efter jag skrev att jag varit med på eftersök, stod i rapporten och ej var polis tyckte jag det var på plats att vara lite tydligare med i vilken roll eftersom det inte verkade gå fram.
Jag kanske inte borde ha skrivit "de flesta", det var dumt av mej, då ska vi vara ytterst övertydliga: det händer ibland att polisen faktiskt pratar med grannar då brott begåtts i nejden, de gör det oftast genom att ringa på alternativt knacka på ytterdörren. Det kan även göra detta i andra ärenden än direkta brott. Det kan ske då polisen råkar befinna sej i närheten eller under perioder då man ska ses ute i samhället. Detta är en del av farbror blås uppgifter. Råkar polisen vara i närheten av sin lunch kan denne även stanna till och ta en kopp kaffe. Ibland byter polisen några ord med kassörskan på Ica, fast polisen är i tjänst. Ja, det är sant, det sker dagligen. Ibland på mindre lämpliga tider.
Jepp, jag tycker polisen skall göra ett gott och föredömligt arbete.
Jag tror du får gå kurs i vad haröron indikerar i skrift... ""
Jag är i min fulla rätt att "babbla" jag har en åsikt, jag tycker polisen kunde gjort bättre ifrån sej, jag anser inte att polisen gjort nåt olagligt, jag har helt enkelt större krav på dem än dej. Det enda du stör dej på är att jag inte tycker som du.
Jagar kattägare meddels dörrknackning mitt i natten gör de i alla fall inte -- och de ser inte till att ägarlösa katter får gratis veterinärvård heller, och inte har vi katthotell på polisstationerna heller.
Så alla dina tidigare hysteriska stampanden har ju fallit nu i alla fall. Att en del poliser dricker kaffe och att de talar svenska det kan vi enas om.
Glöm inte att sova när du babblat klart.