2012-04-02, 15:42
Medlem
kalhygges avatar
Artikel i Norrköpings tidning

En katt blev avlivad, bara för att den levde och hamnade i polisernas väg. Sedan kastades katten i en ledningsgata av polisen, där några barn sedan hittade den och till skillnad från poliserna åtminstone hade den goda smaken att begrava kroppen. Kattens ägare hörde att polisen rövat bort katten och ville veta var de lagt kroppen men det hade polisen inte vänligheten att berätta. Ägaren anmälde polisen, men i lördags lade åklagarmyndigheten ner ärendet.

Poliser verkar vara väldigt förtjusta i att döda katter, de gör det även med stor entusiasm här i Göteborg. Förmodligen drar snutyrket till sig psykopater som njuter av att göra katter illa.
Citera
2012-04-02, 15:47
Medlem
8-digits avatar
Förmodligen får svenska poliser el-pistoler snart och behöver således inte döda varken djur eller människor.
Citera
2012-04-02, 15:51
Medlem
kalhygges avatar
Jag tror inte att det hindrar polisen från att avliva katter. Det var ju meningen att döda katten. Det var inte så att den gick till attack och polisen tvingades freda sig mot det förskräckliga vilddjur som en huskatt är...
Citera
2012-04-02, 16:04
Medlem
Bellees avatar
Vilka sjuka jävlar, vad hade dom för försvar?
Citera
2012-04-02, 16:05
Medlem
Kenty-59s avatar
Bra agerat av polisen att dom såg till förkorta kattens lidande..
Citera
2012-04-02, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Bra agerat av polisen att dom såg till förkorta kattens lidande..

Och vilket lidande skulle det vara? Ett skadat bakben kan en för övrigt frisk katt läka på mindre än 14 dagar. Men det vet väl inte idioter. Och denne snut är ju bevisligen inte överdrivet listig. Inte hans chefer heller som håller aset bakom ryggen.Personligen anser jag att de flesta djur har ett större berättigande till liv än en del människor. Speciellt större än dessa kräk till poliser och dig exempelvis. Är man inte djurvän är man inte en riktigt frisk. Ergo, avliva sjuka människor.
Senast redigerad av Pingubengt 2012-04-02 kl. 16:20.
Citera
2012-04-02, 16:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellee
Vilka sjuka jävlar, vad hade dom för försvar?
Katten var skadad och de kunde inte lokalisera en ägare. Det är humanare att avliva ett skadat djur än att låta det plågas ihjäl.
Citera
2012-04-02, 16:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8-digit
Förmodligen får svenska poliser el-pistoler snart och behöver således inte döda varken djur eller människor.
Jag tycker det vore stor skandal och rent djurplågeri om de började avliva djur med hjälp av el-pistol faktiskt. Det vill vi inte se.
Citera
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Och vilket lidande skulle det vara? Personligen anser jag att de flesta djur har ett större berättigande till liv än en del människor. Speciellt större än dessa kräk till poliser och dig exempelvis. Är man inte djurvän är man inte en riktigt frisk. Ergo, avliva sjuka människor.
Den var ju skadad, säkert påkörd..
Sen tycker jag också polisen gjorde helt rätt som kastade kadavret i en ledningsgata så det kan komma andra djur till nytta, både rävar, korp, kråkor m.fl hade ju uppskattat det..
Citera
Medlem
mrkissemisss avatar
Får hoppas att grisen får betala för kattens död.
Citera
2012-04-02, 16:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrkissemiss
Jag tror att de får kulorna gratis av myndigheten när de används i tjänsten faktiskt.
Senast redigerad av micro113 2012-04-02 kl. 16:25.
Citera
2012-04-02, 16:23
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrkissemiss
När du skriver grisen, är det ägaren till katten du menar då..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in