• 1
  • 2
2012-04-02, 13:50
Medlem
Bandoliers avatar
Bloggaren Gesus har lagt upp en del klipp där det tydligt framkommer hur bedrövliga svenska medium egentligen är.

http://www.youtube.com/user/GesusYT?ob=0

Ibland häpnar man över hur jävla fräcka dom är egentligen! Snacka om att utnyttja folk i utsatta lägen...
Citera
2012-04-02, 13:59
Medlem
Litenklens avatar
Tittade på några, men fick lite ont i skallen..
Ibland blir man fan mörkrädd när man ser hur dom lurar utsatta människor.
Citera
2012-04-02, 14:24
Medlem
percees avatar
Hehe, upphörs aldrig att förvånas, gillar ju Benny Rosenqvist, "Näe ja e ingen kvacksalvare, jag har ju skrivit tre böcker"..
Citera
2012-04-02, 22:20
Medlem
Aliennas avatar
Å titta på den här...! (...han som skrivit en så bra bok. )
Benny Rosenqvist ringer upp döda

Hela klippet går ut på att han kontaktar, och talar med T. Gärdestad. Detta sägs i klarspråk.

Sedan ... *suckar* ... innan kameror släckts ... hör man Benny säga att det är sin "Guide" han har talat med!!!

Citera
2012-04-02, 23:14
Medlem
Hajvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
Å titta på den här...! (...han som skrivit en så bra bok. )
Benny Rosenqvist ringer upp döda

Hela klippet går ut på att han kontaktar, och talar med T. Gärdestad. Detta sägs i klarspråk.

Sedan ... *suckar* ... innan kameror släckts ... hör man Benny säga att det är sin "Guide" han har talat med!!!

Nämen har vi en "skeptiker" här? Jag som trodde att du hade ett jätte öppet sinne.
Citera
2012-04-03, 10:40
Medlem
moles avatar
Svenska medium?
Detta gäller förfan ALLA medium.
Jag tycker att man får skylla sig själv som tror på sådant skit.
Citera
2012-04-05, 14:24
Medlem
cephs avatar
Tycker att videouppladdarens utmaning till herr Sassersson är rätt fyndig, undrar hur det går... Jag tippar på att den senare känner sig "kränkt" och "trakasserad" och därför inte vill spela med.

För övrigt fanns det ju några exempel där som verkligen fick en att vrida sig. Vilka vidriga människor det finns.
Citera
2012-04-05, 20:29
Medlem
Yatsys avatar
Ja,vi får se i nästa avsnitt av det Okända,eller nästa storseans jag besöker,om dom tagit det här med Namn till sig.Att det är viktigt för trovärdigheten.Med fullständig identitet.

Det är fullt möjligt att det inte blir så.Men det är inget fel att få fram information per intuition,men det är fel att försöka utnyttja De som gått till den sista vilan.Att de skulle vara med i skådespelet,Woo woos alldeles egna spel.

Det är viktigt att skydda dom som levde här en gång på vår jord.
Citera
2012-04-05, 20:50
Medlem
Wishies avatar
Utmärkt trådstart och länk av Herr Bandolier. Tycker nästan tråden borde bli "klistrad" så man enkelt kan göra hänvisningar när div. självutnämnda andepratare virtuellt klappar sina "kollegor" på axlarna och som exempel på hur värdelösa "erkända" medium är.

OnT - Hur står det till med mänskligheten om folk köper sånt här kvalificerat skitsnack? Kanske dax att avskaffa allmän rösträtt till att börja med *suck*
Citera
2012-04-05, 21:04
Medlem
PacmanSwes avatar
Ett medium ringer upp döda i webbtv på aftonbladet med schulman som reporter. Det måste ju bli som ett nirvana för skruvade människor och rubriksättare.
Citera
2012-04-07, 18:05
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
Ett medium ringer upp döda i webbtv på aftonbladet med schulman som reporter. Det måste ju bli som ett nirvana för skruvade människor och rubriksättare.

Det komiska är att "mediet" uppenbarligen fick problem när han skulle fråga Ted Gärdestad vilken låt han var mest nöjd med. Den enda låt han kände till med Ted var antagligen "Jag vill ha en egen måne" - därför påstod han att Ted valde den.

Men enligt Teds bror var det inte alls låtarna från debutalbumet som Ted gillade mest.

Alltså - varje gång jag ser sådant här blir jag mer och mer förvånad över varför folk inte reagerar starkare. Om jag vore Teds brorsa skulle jag bli jävligt kränkt över att någon sitter i en TV-soffa och låtsas kommunicera med honom och dessutom förmedla åsikter. Det vore väl en sak om han bara låtsades kallprata med Ted men när han faktiskt förmedlar önskningar och budskap så är det jävligt obehagligt. Tänk er själva när ni är döda om någon skulle påstå att ni tycker och känner si och så.

Jag vill då inte att någon efter min död ska påstå saker om mig som kanske är helt uppåt väggarna fel.
Citera
2012-04-07, 19:00
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Det komiska är att "mediet" uppenbarligen fick problem när han skulle fråga Ted Gärdestad vilken låt han var mest nöjd med. Den enda låt han kände till med Ted var antagligen "Jag vill ha en egen måne" - därför påstod han att Ted valde den.

Men enligt Teds bror var det inte alls låtarna från debutalbumet som Ted gillade mest.

Alltså - varje gång jag ser sådant här blir jag mer och mer förvånad över varför folk inte reagerar starkare. Om jag vore Teds brorsa skulle jag bli jävligt kränkt över att någon sitter i en TV-soffa och låtsas kommunicera med honom och dessutom förmedla åsikter. Det vore väl en sak om han bara låtsades kallprata med Ted men när han faktiskt förmedlar önskningar och budskap så är det jävligt obehagligt. Tänk er själva när ni är döda om någon skulle påstå att ni tycker och känner si och så.

Jag vill då inte att någon efter min död ska påstå saker om mig som kanske är helt uppåt väggarna fel.
Jag vill inte heller ha det så att någon Woo Woos påstår saker om mig som inte stämmer efter min död.

Ted Gärdestad lyssnade väldigt mycket på The Beatles som ung.
Kanske tyckte han om Her Comes The Sun en av deras bästa.

http://www.youtube.com/watch?v=U6tV11acSRk
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in