Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
Ett medium ringer upp döda i webbtv på aftonbladet med schulman som reporter. Det måste ju bli som ett nirvana för skruvade människor och rubriksättare.
Det komiska är att "mediet" uppenbarligen fick problem när han skulle fråga Ted Gärdestad vilken låt han var mest nöjd med. Den enda låt han kände till med Ted var antagligen "Jag vill ha en egen måne" - därför påstod han att Ted valde den.
Men enligt Teds bror var det inte alls låtarna från debutalbumet som Ted gillade mest.
Alltså - varje gång jag ser sådant här blir jag mer och mer förvånad över varför folk inte reagerar starkare. Om jag vore Teds brorsa skulle jag bli jävligt kränkt över att någon sitter i en TV-soffa och låtsas kommunicera med honom och dessutom förmedla åsikter. Det vore väl en sak om han bara låtsades kallprata med Ted men när han faktiskt förmedlar önskningar och budskap så är det jävligt obehagligt. Tänk er själva när ni är döda om någon skulle påstå att ni tycker och känner si och så.
Jag vill då inte att någon efter min död ska påstå saker om mig som kanske är helt uppåt väggarna fel.